logo

Til jer med allergi

5 indlæg i dette emne

Jeg har haft støvallergi nogle år, før det havde jeg birkallergi, men ikke støv.

Jeg skal nu udredes igen, for at finde ud, om status har ændret sig, om jeg har fået allergi over for andre ting.

Jeg skal have taget blodprøver i morgen (egen læge siger, de ikke bruger priktest mere), og jeg har fået næsespray i dag, Avamys, og så tager jeg en Alnok-tablet om morgenen (har jeg gjort nogle måneder uden synderlig effekt).

Jeg får MEGA meget snot, kløe i ansigt, gane og ud i ørerne og rigtig, rigtig meget nysen i forbindelse med støv og kold luft. Jeg bliver varm i hovedet, sveder, bliver helt stoppet til i svælget og tung i hovedet, og trækker ofte vejret gennem munden. Jeg kan næsten ikke holde det ud, jeg bliver helt "hys" over det.

Jer, der kender til det, hvilke medicin-typer har I prøvet, som virker, og andet, som virker?

Alle gode råd modtages med kyshånd.

Del dette indlæg

Jeg har lidt af støv allergi mv siden jeg var 7 år. Det er blevet bedre med alderen heldigvis.

Jeg startede med en inhalator som hedder spirocort til dagligdagsbrug (forebyggende) og bricanyl som hurtigvirkende ved anfald. Nu bruger jeg seretide som dagligbrug (dog kun om sommeren hvor jeg er mest ramt) og ventoline som spray (rigtig effektiv) ved anfald.

Derudover har jeg været rigtig glad for pillerne telfast som jeg tager hvis jeg ved jeg skal et sted hen hvor der er risiko for "anfald" eksempelvis min græsallergi og jeg skal ud på en mark eller lignende.

Jeg vil anbefale dig at blive tilknyttet et allergiambulatorium (hør din læge) og evt undersøg om du kan blive vaccineret mod din støvallergi. Når du ikke har flere allergier kan det måske hjælpe.

Spørg endelig hvis du er i tvivl om noget eller har spørgsmål :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand fik pludselig voldsom allergi og måtte dagligt tage linser ud og briller på. Samt tage alminox, øjendråber osv.

En veninde foreslog ham og tage til en kinesiolog hun havde været ved for nogle år siden og som har kureret hende for nældefeber mv.

Min mand er meget meget skeptisk hvad sådan noget angår til trods for han har set hvad kinesiologi har gjort for min mor og mig.

Men han tog afsted. Og har INTET haft siden den dag.

Han vil jo helst ikke indrømme det. Men det hjalp! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lidt af støv allergi mv siden jeg var 7 år. Det er blevet bedre med alderen heldigvis.

Jeg startede med en inhalator som hedder spirocort til dagligdagsbrug (forebyggende) og bricanyl som hurtigvirkende ved anfald. Nu bruger jeg seretide som dagligbrug (dog kun om sommeren hvor jeg er mest ramt) og ventoline som spray (rigtig effektiv) ved anfald.

Derudover har jeg været rigtig glad for pillerne telfast som jeg tager hvis jeg ved jeg skal et sted hen hvor der er risiko for "anfald" eksempelvis min græsallergi og jeg skal ud på en mark eller lignende.

Jeg vil anbefale dig at blive tilknyttet et allergiambulatorium (hør din læge) og evt undersøg om du kan blive vaccineret mod din støvallergi. Når du ikke har flere allergier kan det måske hjælpe.

Spørg endelig hvis du er i tvivl om noget eller har spørgsmål :)

Tusind tak for grundigt svar. Jeg har også hørt, at man kan blive vaccineret mod det. Nu må vi se, hvad egen læge siger, og det er godt at være lidt forberedt med noget viden. Jeg vender garanteret tilbage, for jeg er helt ny i behandlingsverdenen, og læger er altså ikke altid dem, der ved bedst ;), så godt med hjælp herindefra.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand fik pludselig voldsom allergi og måtte dagligt tage linser ud og briller på. Samt tage alminox, øjendråber osv.

En veninde foreslog ham og tage til en kinesiolog hun havde været ved for nogle år siden og som har kureret hende for nældefeber mv.

Min mand er meget meget skeptisk hvad sådan noget angår til trods for han har set hvad kinesiologi har gjort for min mor og mig.

Men han tog afsted. Og har INTET haft siden den dag.

Han vil jo helst ikke indrømme det. Men det hjalp! :)

Tak for hjælpen. Jeg har faktisk selv tænkt på kinesiolog, så måske jeg skulle prøve det. Det kunne jo være fantastisk, hvis det kunne hjælpe så hurtigt, i stedet for en lang vej gennem junglen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER