MumiMor

Bikinivoks før fødslen

18 indlæg i dette emne

Ja overskriften giver vel sig selv...

Skal snart føde (skal formentlig sættes igang før termin) og vil gerne "se ordentlig" ud. Men en bikinivoks er måske lidt voldsom?

Nogen der har erfaring for eller imod?

Del dette indlæg

jeg barberede mig bare almindeligt som jeg plejer og ro mig man tænker ikke på det under fødslen.

Bagefter kunne det dog være rart hvis man var blevet vokset før. for så går der vel længere tid før man får stubbe går jeg ud fra.

Når man er blevet syet har man bestemt ikke lyst til at nærme sig med en skraber og det kan godt klø når det vokser ud :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øj - det ville jeg slet ikke gøre...

Uden nogensinde at have prøvet en fødsel selv, så kan jeg snildt forestille mig, at man slet ikke ville opdage din fine bikinilinje imellem blod, slim og afføring :whistling

Jeg tror bare jeg ville trimme lidt, hvis jeg var dig... :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har selv tænkt på det, netop af den grund som Gittepit skriver. Tænker at det er meget rart, at der ikke er hår der vokser ud og klør og evt hår i syninger osv.. Men kan ikke helt finde ud af det! Det er jo ikke fordi jeg ville gøre det, for at være pæn til JM ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gjorde det. Fik en sugar brazil og jeg synes altså det var rart, da fødslen gik igang, at jeg på ingen måde skulle tænke på det.. Selvfølgelig tænker man SLET ik over det, når fødslen er i fuld gang! Men da vandet gik, nåede jeg da at tænke, at det var dejligt ikke at skulle til at barbere mig.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm, fik vist også udtrykt mig lidt forkert da jeg startede tråden...det er jo altså ikke for at være pæn for JM, eller fordi jeg tror at jeg vil tænke over det i kampens hede :blush

Men netop bagefter kunne det nok være rart.

Del dette indlæg

Annonce ♥

:bunny synes det lyder som en god ide...men kan man godt trække benene op så meget når man er har mega stor mave?? altså når man får det lavet? en anden ting er jo at man til sidst måske ikke kan se hvad der er man skraber af dernede, allerede nu synes jeg maven er lidt i vejen ;) det vil jeg helt sikkert overveje!!! :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

:bunny synes det lyder som en god ide...men kan man godt trække benene op så meget når man er har mega stor mave?? altså når man får det lavet? en anden ting er jo at man til sidst måske ikke kan se hvad der er man skraber af dernede, allerede nu synes jeg maven er lidt i vejen ;) det vil jeg helt sikkert overveje!!! :super

Når jeg får det lavet trækker man ikke decideret benene op - hverken med eller uden mave. Det er mere sådan skrædderstilling agtigt, hvor man ligger ned med benene ud til siden. Jeg fik det gjort 3 dage før termin og det var intet problem :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville KLART lade være! Hvis du sprækker og skal syes er et VIGTIGT at JM og læge kan se din hårgrænse så de ikke får syet hud med hår ind således at du får indgroet hår

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har læst flere steder at det er bedst IKKE at barbere sig/få fjernet hår. Det havde noget med hygiejnen at gøre.

Jeg har i hvert fald planer om at lade være med at gøre noget. Men det er også fordi jeg ikke gider bekymre mig om det bagefter, og udvokset er i min verden pænere end stubbe.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har læst flere steder at det er bedst IKKE at barbere sig/få fjernet hår. Det havde noget med hygiejnen at gøre.

Jeg har i hvert fald planer om at lade være med at gøre noget. Men det er også fordi jeg ikke gider bekymre mig om det bagefter, og udvokset er i min verden pænere end stubbe.

Helt enig. Til fødselsforberedelse sagde jm at man helst ikke skulle barbere sig/få fjernet hår en måned op til fødslen, pga infektionsrisiko :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt enig. Til fødselsforberedelse sagde jm at man helst ikke skulle barbere sig/få fjernet hår en måned op til fødslen, pga infektionsrisiko :)

En måned alligevel.. :P Jeg gik her og troede jeg var total afslappet på det punkt, men en måned.. Jebus! :D Haha.

Del dette indlæg

Annonce ♥

En måned alligevel.. :P Jeg gik her og troede jeg var total afslappet på det punkt, men en måned.. Jebus! :D Haha.

Haha ja, jeg synes også en måned lyder lidt vildt, men det var i hvert fald hvad den jordemoder sagde :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

spændende

har selv gået i de tanker, ikke for om det er "pænt" men mere fordi jeg ikke kan udstå at have hår nederst ved læberne - bikinilinjen er ok me trimmer håret kort

Jeg syntes allerede nu det begynder at blive besværligt med maven.

og hvis man får voksfjernet lige inden fødsel skulle alle evt sygninger da gerne være lukket sammen inden hårene vokser ud igen???? og kan man ikke stadig se en "misfarvning" der hvor hårgrænsen er - det kommer måske an på hvilken farve hår man har selvfølgelig (siger brunetten der tog det for givet) hmmm må tænke lidt mere over det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik det fjernet med sukker halvanden uge før jeg fødte og der har slet ikke været problemer af nogen art!!

Det giver mere mening, at de ikke anbefaler det efter fødslen pga. infektion osv.. Jeg kan ikke se problemer i at gøre det inden.!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand gav mig en tur med trimmeren nogle dage inden fødslen og det var fint for mig. Jeg tænkte ikke lige frem på behåringen, da de første veer kom.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, jeg endte med at få det fjernet med sukker to dage inden igangsættelse - det blev så til fire dage inden fødslen... Og har efterfølgende været rigtig glad for det! Skulle syes en smule, og er nu glad for at der ikke er stubbe ved syningerne. Og jordemoderen der syede mig sagde at det ingen betydning havde om der var hår eller ej, hun kunne sagtens se hvordan hun skulle sy :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER