Guest M's mor

Privat dagpleje vs kommunal dagpleje

35 indlæg i dette emne

Vi har valgt privat til Max.. Det handler om at vi selv kan regulerer timer og ikke er tvunget til en fuldtidsplads, samt at vi sparer min. 9000 kr om året.. Derudover har de fyret så mange dp i vores område at børnene bliver kastet rundt i gæstedp., og det synes jeg ikke er super fedt.. Hende jeg har valgt bor på landet, har geder, hunde, heste, en "indendørs" legeplads til vinteren på de rigtig kolde dage og nogle super gode omgivelser.. Derudover har hun hendes mor ansat til de dage hun skal noget vigtigt eller barn syg osv. Hvis hun holder lukket er der et samarbejde med en anden privat dp, så man evt kan få en gæsteplads der.. Hendes mand overvejer at starte op også, så de er to..

Det skal siges at den "sidste" dp som Mille havde (og ja, hun blev lidt en kastebold!!) var fantastisk.. Ville ønske at hun startede op som privat..

Ej hvor lyder det bare som et godt sted. Det er sjældent man finder sådan et sted. Og der er da alt hvad hjertet kan begærer for sådan nogle unger. Gid det var min det skulle være der eller jeg havde den mulighed

Del dette indlæg

Ja hvis der var papir på at du ville blive kommunal og kemien selvfølgelig passede så ville jeg sagtens kunne se det som en mulighed jeg ser ikke alder og erfaring som et problem ;)

Ja kemien er vigtig. De sagde at det ville være muligt at blive kommunal hvis der kom en ledig plads. Det er jo også det keg helst vil

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor vil du helst være kommunal?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor vil du helst være kommunal?

Der er man mere sikker økonomisk. Plus som privat står man for alt papir arbejde selv og man har ikke andre dagplejere ar være sammen med i legegrupper.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Caroline skal starte i kommunal dagpleje om 1,5 måned.

Jeg kiggede på de private dagplejer der var i nærheden, men deres åbningstider passede ikke ind i vores hverdag, derfor blev det kommunal.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kiggede på de private dagplejer der var i nærheden, men deres åbningstider passede ikke ind i vores hverdag, derfor blev det kommunal.

Christian er studerende, og jeg er arbejdsløs lærer, så åbningstiderne har ikke umiddelbart haft betydning for os.. Men vores dagpleje har åben 6-17, det er da rimelig okay af en privat?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan jeg godt følge dig i. De kan godt ligge ret dumt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Christian er studerende, og jeg er arbejdsløs lærer, så åbningstiderne har ikke umiddelbart haft betydning for os.. Men vores dagpleje har åben 6-17, det er da rimelig okay af en privat?

Der vil jeg sige er godt tidsrum. Hende vi skulle have haft åbnede kl 730 og lukkede 1630. Vi løb ind i problemer med at kunne aflevere hende.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det var da en dejlig åbningstid jeres dagpleje har. Dem i vores område har åbningstider fra 6-6.30 til 16.15. Og det passer desværre ikke os, vi har brug for åbningstid til 16.45.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi aftaler bare hvad tider vi har brug for.. Det har vi oplevet med kommunale dp, at de ikke ka rykke deres tider, da det bliver taget i den sidste ende..

Der er sågar et dagpleje par herude som faktisk også tager dem i weekenden hvis der er behov for det og forældre kan bare aflevere deres børn i nat tøj, så ordner de dem.. :) Ja, det er jo hvad man er til og har brug for.. Vi er ihvertfald godt tilfredse med vores kommende dp.. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER