Pumpkins

Vask af dåbskjole

14 indlæg i dette emne

Vi har fået dåbskjolen hjem, og den trænger virkelig til en vask. Der er 7 år gammelt gylp på, gule skjolder, og så har den hængt i svigerfars værkstred, så den stinker af benzin.

Jeg har forhørt mig ang rens, men det er enormt dyrt, for der er yder og inderkjole. Og da det ikke er noget videre sart stof, tænkte jeg, at jeg ville gøre et forsøg selv.

Yderkjolen er i noget "alm" bomuldsstof og blonder, og har gylp, gule skjoler og benzinlugt.

Inderkjoler er i satin, lugter af benzin, og har gylppletter.

Nogle gode tips?

Del dette indlæg

Bomuldskjolen tror jeg bare, jeg ville give noget pletfjerner og vaske den i vaskemaskinen. Satinkjolen kommer lidt an på hvad for en slags satin, det er. Er det silkesatin, ville jeg ofre en rens på den - hvis det er syntetisk satin, ville jeg pletbehandle og vaske - evt. ved 30 grader og evt. ville jeg lægge den i blød først i koldt vand med noget finvask.

Hvis bomuldskjolen stadig ikke er helt skjoldfri, ville jeg nok prøve at dyppe den forsigtigt i en klorinopløsning...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville ofre rensningen :) vi fik vores renset for 175 kr, hvilket virkelig gjorde den pæn :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville ofre rensningen :) vi fik vores renset for 175 kr, hvilket virkelig gjorde den pæn :)

Rensning kommer umiddelbart til at koste omkring 500 kr eller over, de steder jeg har kigget <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bomuldskjolen tror jeg bare, jeg ville give noget pletfjerner og vaske den i vaskemaskinen. Satinkjolen kommer lidt an på hvad for en slags satin, det er. Er det silkesatin, ville jeg ofre en rens på den - hvis det er syntetisk satin, ville jeg pletbehandle og vaske - evt. ved 30 grader og evt. ville jeg lægge den i blød først i koldt vand med noget finvask.

Hvis bomuldskjolen stadig ikke er helt skjoldfri, ville jeg nok prøve at dyppe den forsigtigt i en klorinopløsning...

:tak

tror jeg vil prøve med noget finvask og se, hvordan det går :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rensning kommer umiddelbart til at koste omkring 500 kr eller over, de steder jeg har kigget <_<

Hold da op, det var noget af en pris :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

:tak

tror jeg vil prøve med noget finvask og se, hvordan det går :)

Og jeg tror også, at jeg lige ville lægge det i sådan en vaskepose, hvis stoffet er lidt sart :) Håber det virker!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor gjorde det at hun lagde vores familie-dåbskjole i blød med vanish i 5 timer eller lidt mere. Der var også 9 år gammel gylp og jeg ved ikke hvad. Derefter skyllede hun den i hånden indtil vanish var ude.

Resultatet var rigtig godt - den så faktisk hvidere ud i forhold til før.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor gjorde det at hun lagde vores familie-dåbskjole i blød med vanish i 5 timer eller lidt mere. Der var også 9 år gammel gylp og jeg ved ikke hvad. Derefter skyllede hun den i hånden indtil vanish var ude.

:super Det havde jeg slet ikke tænkt på :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det råd tror jeg at jeg snupper til min kjole :) :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kjolen Camille blev døbt i, var gullig og der var 20 år gammelt gylp på ;)

Den kom i blød i vanish i 4 timer, og efterfølgende var pletterne ikke helt væk.. Så den fik 3 timer mere i blød - og vupti.. Så smuk :) Den var hæklet..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Amen, det ser jo ud til at je skal i byen efter vanish :super

Vil det også virke på den mørkelilla underkjole?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Amen, det ser jo ud til at je skal i byen efter vanish :super

Vil det også virke på den mørkelilla underkjole?

det tror jeg bestemt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, Vanish er altså et vidundermiddel på det punkt! (Husk værd opmærksom på at farvet og hvidt tøj ikke må ligge lige længe i blød så vidt jeg husker)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER