Myliona

Har brug for et råd omkring opsigelse af lejlighed..

10 indlæg i dette emne

VI står i den situation at vi MEGET GERNE vil flytte.. Vi troede vi stod langt nede på listen i de almene boligforeninger, men i dag får vi et tilbud, hvor vi er nr. 10 på listen! :loveshower

MEN.. Vi har 3 måneders opsigelse.. Men den vi er blevet tilbudt, er med overtagelse allerede 10. november!

Jeg tænker: Kan det mon betale sig at opsige vores lejemål NU; og tør man så satse på vi får en lejlighed inden vi skal være ude her??

Vi har jo ikke råd til dobbelt husleje i 2-3 måneder <_<

Hvad ville I gøre?

Del dette indlæg

Jeg ville ikke turde satse. Bor i privat til leje nu - eller er det også i boligforening?

For rigtig ofte kan man aftale med udlejer, at hvis man rykker hurtigt ud, så behøver man kun betale indtil udlejer har fundet nye lejere - og hvis I er heldige kommer lejligheden så kun til at stå tom en halv eller hel måned, og så er det jo ikke så slemt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tvivler på en udlejer vil lade jeg slippe før, med mindre der er en ny lejer. Lige så vel som I ikke vil stå 2-3 måender med dobbelt husleje, vil en udlejer ikke stå 2-3 måneder uden lejeindtægt.

Hvis jeg var jer, havde jeg nok opsagt lejligheden og satset på det så ville passe med overtagelse af ny lejlighed.

Det er noget nært umuligt at undgå ½-1 måned med dobbelt leje, da de fleste udlejere kræver at man betaler leje i istandsættelsesperioden, som ofte er på 14 dage. Og der kan man jo ikke bo i lejligheden.

Held og lykke med det :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi håber på at kunne nøjes med max 2 måneder dobbelt.. Vi bor privat, og de har jo pligt til at finde en lejer så hurtigt som muligt, hvis vi er fraflyttet lejligheden.. Da vi skulle have den, havde de haft mere end 50 henvendelser på lejligheden, på de første 2 dage, så tror den let kan lejes ud (Den er også vold billig, og lige i centrum af Odense!)

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg ville ikke turde satse, når i er nr. 10, havde i været nr. 3 eller 2 eller 1, så måske, men ellers ikke, tænk sig, hvis i opsagde lejligheden og den i ville have blev taget af nr 8 ?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har nu aftalt, at vi IKKE opsiger vores lejlighed, før vi har fået en anden :) Indskuddet er næsten 10000 kr billigere end vi regnede med, og derfor har vi dem ekstra på opsparingen.. Men, ved stue lejlighederne er der have - Og det vil vi gerne have ;) Det er en stuelejlighed vi er blevet tilbudt og det ved vi jo slet ikke hvornår vi bliver tilbudt igen :) Men næste gang, siger vi ja, ligemeget hvor mange måneders dobbelt husleje vi får ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi opsagde vores lejlighed og stod med ingenting. Ingen opsparing eller noget og vi fandt først et nyt sted at bo 1/2 måned før vi skulle være ude af den anden. Så det bragte mange tårer og bekymringer med sig fordi vi har Kira og samtidig var jeg allerede gravid. Så det skal vi ikke ud for igen..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har nu aftalt, at vi IKKE opsiger vores lejlighed, før vi har fået en anden :) Indskuddet er næsten 10000 kr billigere end vi regnede med, og derfor har vi dem ekstra på opsparingen.. Men, ved stue lejlighederne er der have - Og det vil vi gerne have ;) Det er en stuelejlighed vi er blevet tilbudt og det ved vi jo slet ikke hvornår vi bliver tilbudt igen :) Men næste gang, siger vi ja, ligemeget hvor mange måneders dobbelt husleje vi får ;)

Hvor er det i søger henne?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det i søger henne?

Vi er skrevet op i hele Odense, men der vi er blevet tilbudt (som nr. 10), er der vi helst vil hen..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Talte med udlejeren i dag på rækkehuset. Det skulle koste 6800kr i husleje..

Det bliver alt for dyrt for os. Hørte min veninde ad (De bor i et rækkehus helt magen til), og det ville simpelthen blive for dyrt med el, vand og varme.. Og jeg har IKKE lyst til at sidde stramt i det, fordi jeg gerne vil have "lige det hus".

Vi har afslået den anden lejlighed, men håber der kommer et nyt tilbud, med en stue lejlighed som passer os lidt bedre :)

Næste gang vi får et tilbud, kan vi jo se hvad nummer vi står, også har vi jo en ide om hvor lang tid det tager.. Der er jo nok ikke så mange der flytter december/januar :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER