Oprettet October 26, 2012 Mit brystben er blevet utrolig ømt, er der andre der har prøvet det? Jeg er 34+2 og baby ligger på tværs. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2012 Jeg prøver lige igen, det er den knogler der er nedenfor ribbene/brystbenet som er ondt.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2012 Jeg går ud fra du mener med brystben mener sternum, og det sidder altså ikke neden for ribbenen. Det sidder lige i brystet og dine ribben samles herom med brusk. Du kan mærke toppen af dit brystben forneden på halsen hvor dine kraveben hæfter :) Det er et lidt diffust sted at have smerter. Har du en følelse af at det er på indersiden af brystbenet? Altså inde i din brystkasse? For så er mit bud at det er dit spiserør, som er irriteret af mavesyre. Har du evt. også smerter svarende til mavesækken og lindres dine smerter evt. når du spiser og drikker? For så vil jeg nemlig vædde med det er mavesyre, der plager dig. Hvis det er uden på brystbenet/omkring brystbenet kan det måske være muskelspændinger i din muskulatur mellem ribbenen. Man kan have nogle helt forfærdelige myoser i den muskulatur, og det kan godt føles som om at det samles omkring brystbenet. Du kan mærke efter disse myoser med at prikke dig selv hårdt i brystet ved siden af brystbenet - ikke lige ved siden af, men mere sådan over dine bryster fx. :) :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2012 Det gør ondt nederst på brystbenet, der er en knogle som man kan trykke ind. Det er ikke bag ribbene. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2012 Er du sikker på det er selve brystbenet, der gør ondt?? Vil ikke mene du kan trykke dit brystben ikke. Ikke sådan lige. Det er fx. brystbenet man trykker på ved hjertemassage, så der skal altså en del kræfter til for at det giver sig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites