Myliona

Den første grød/mos

8 indlæg i dette emne

Om 2 uger, er Camille 4 måneder - også er jeg simpelthen nødt til at prøve noget andet mad af..

Hun spiser mindre og mindre, og er begyndt at virke "kræsen" med sin MME.. <_<

Men hvordan "starter man op"? Og med hvad?

Fortæl gerne hvordan i gik over på andet end mme, om det så er vælling, grød eller mos :)

Jeg satser på at det skal være en lang indkøring i det, men hun trænger bare til at få lov at smage på noget andet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og vil da også gerne høre hvad grunden var til i evt begyndte før 6 måned, og hvilke tegn I har.

Her er tegnene:

Spiser mindre, men virker mere sulten.

Virker kræsen, og vil gerne have "forskellig" mme (Allomin, nan ha, blandet)

Åbner munden hvis man "stikker noget hen".

Bider i sutteflasken

Savler enormt meget, og vil rigtig gerne smage på alting

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede da Simon var 4.5 mdr og begyndte at vågne om natten fordi han var sulten. Jeg satsede på en langsom indkøring men han elsker sin grød og mos så han spiser 2 måltider om dagen. Han vidste i øvrigt stor interesse når vi spiste og puttede alting i munden. Vi købte den der bog på apoteket, den kan også downloades fra www.sst.dk. Den indeholder nogle gode basis opskrifter på overgangsmad. Held og lykke med maden. Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med at give ham risgrød med lidt frugtmos til middag.. Og efter to uger begyndte jeg at tilbyde kartofler mm til aften.. Du skal starte med dn variation.. Ellers kan det blive for meget for dem.. Prøv dig frem med hvad der funger for jer.. Jeg er en af dem som køber min grød (pulver), men mange laver det selv..

Du må ikke forvente at hun sluger en portion første gang, måske en teske fuld eller mindre - men det kommer :-) God fornøjelse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede da Theo var 4,5 mdr. Han var en stor dreng og blev ammet næsten hver 1.-2. time. Så jeg trængte til lidt aflastning ;)

Vi startede op med en meget tynd majsgrød, hvor han fik måske 5 små skefulde den første dag.

Spørg endelig, hvis der er noget du vil vide. Jeg syntes nemlig at det var vildt svært at finde rundt i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her startede vi stille op med at smage på det og der gik nok 2 uger inden det var et måltid. Vi startede op med en slags grød indtil det blev et måltid så han vente sig til smag og konstistens. Der er lavet et hæfte man kan downloade fra nettet eller købe på apoteket om mad til baby/børn. Mener det er Sundhedsstyrelsen der har udgivet den. Synes den var god da vi startede op og så er der også opskrifter i den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Om 2 uger, er Camille 4 måneder - også er jeg simpelthen nødt til at prøve noget andet mad af..

Hun spiser mindre og mindre, og er begyndt at virke "kræsen" med sin MME.. <_<

Men hvordan "starter man op"? Og med hvad?

Fortæl gerne hvordan i gik over på andet end mme, om det så er vælling, grød eller mos :)

Jeg satser på at det skal være en lang indkøring i det, men hun trænger bare til at få lov at smage på noget andet!

Madison var fire måneder da vi startede på grød. Og det var fordi hun havde en kæmpe appetit. Allerede som to måneder fik vi lov at prøve vælling. Men ville hun ikke have.

Vi startede på majsgrød med tidsel olie og kanel. Og her 14 dage efter får hun det stadig da hun ikke helt kan finde ud af det endnu. I morgen skal vi prøve hirsegrød. Men jeg lader der gå er vis stykke tid så hun vænner sig til det.

Hun spiser stadig meget mme og hendes appetit fejler intet. En dag spiste hun ti tsk grød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER