Forunderligt

Droppet i vægtkurve

10 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Skønt med billeder af Lilly :loveshower Hun er så lækker :)

Jeg har ikke nogle gyldne råd vedr. amningen - men er da sikker på, at der er nogle andre af pigerne der har det :)

Håber ellers I har det godt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at hoere fra dig, seode, og hvor er hun skoen, Lilly 00000858.gif

Jeg ved det ikke... bum bum... de vaegtkurver skal jo ved ammeboern tages liiidt minbdre serioest, fordi kurven paa et tidspunkt flader ud. Det goer Noahs, og jeg er ikke taget til b-laege med ham af samme grund. Gider ikke hoere, at vi skal starte paa frugt og MME og hvad har vi. Mit barn trives! Han vejer til sammenligning 5740 idag foer amning og det er altsaa ikke fordi det er den helt store vaegtstigning i forhold til de kvantespring, han tog i starten. Det vil sige, at jeg i porincippet ogsaa burde bekymre mig, men det er altsaa kun en lille snert i mig, der strjfer den tankeicon_hug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje er også droppet et par kurver men min sp siger at det er helt almindeligt hvis baby starter tungt ud... Silje startede ud helt i top af vægtkurverne men ligger nu under middel... Hun trives og har fuld fart på og har nu fundet et stabilt niveau... Jeg ville bestemt ikke være nervøs :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at se billeder af lækre Lilly :)

Jeg har været samme tur igennem i starten da lillemanden ikke tog nok på. Amning hver 2. time og ca hver 3. om natten. Jeg var nødt til at sørge for han var godt vågen når han skulle ammes for at han ikke som du beskriver falder i søvn for hurtigt og dermed kun får den tynde mælk.

Jeg gjorde altid det når jeg vækkede ham til at skulle ammes at de foregik i meget roligt tempo. For det er ikke fedt at vække en sovende baby. Og jeg synes det var mega hårdt for alle kom med kommentarer om at man ikke må vække en sovende baby og "skal han ikke bare have lov at sove"... Jo normalt skal de bare sove men ikke hvis de ikke får nok mad :(

Når han så var vågnet op brugte jeg ca 10 min på at lege med ham. Her er det cykel bevægelser med benene, ligge på maven, ligge på bold mv. Alt hvad du kan finde på til at vække hende godt og grundigt.

Så ammer du. Og her er det vigtigt du stadig holder hende vågen. Nus hendes fødder og hænder. Tryk hende let øverst på ryggen, nus hende i mundvigen. Døser hun hen så tag hende op og bøvs hende.

Det hjalp her og gjorde at han på 1 uge tog omkring 300 g på :glad

Nu har vi så andre udfordringer men sådan er det ;) Håber ellers alt hår godt i din lille familie :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke tage det så tungt men derimod gøre som du har indtil videre og så se hva vægten siger om 3 uger

Så længe du har en glad og livlig datter så ville jeg tage vægten med ro

Min erfaring er at man ikke skal få så nøje efter vægtskalaen og hvis sp startede med at sige at din datter var fin og samtidig kommenterede hendes hager så ville jeg ikke være nervøs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger for jeres kommentarer og råd - og pyha, selv en erfaren mor kan blive ked og usikker over "så lidt". Jeg må nok konstatere at jeg har en datter som gerne vil spise når hun selv vil og ikke som SP syns hun skal. De sidste dage har givet meget gråd og uro, flere gange har hun bare skreget og slet ikke villet sutte når jeg forsøgte at lægge hende til. Så hun har været rigtig meget i slyngen og sovet på brysterne i stedet. I det mindste er jeg sikker på der er mælk nok, for hun er tilbage ved at spise af et bryst ad gangen, og hun er tilfreds og tilpas efter hver amning.

Laver sgu bare den vækstkurve til en papirflyver :box :P :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh skønne skønne Lilly altså :wub hun er da en fryd for øjet er hun :loveshower - kan ikke give råd, men du lyder også som om du har fået de svar du skal bruge. Men jeg blev da lige nød til at kommentere den lille lækkermås ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER