Oprettet October 22, 2012 Lillemanden er begyndt at være meget vanskelig under amningerne. Nu gik det ellers lige så godt nu hvor jeg endelig er sluppet af med suttebrikkerne :glad Men de sidste 3 dage er han blevet mere og mere urolig når han spiser. Til at starte med gik der omkring 10-15 min før han begyndte at blive urolig. Nu går der kun mellem 5 og10 min. Efter denne tid begynder han at hoppe af patten/trække den lang samtidig med han laver flitsbue (bøjer sig bagud med både hoved og ben). Han begynder så at sutte igen men hoppe så af efter få sekunder. Efter det har fortsat et stykke tid hvor han bliver mere og mere hysterisk ender det med jeg giver ham sutten. Så falder han fuldstændig til ro. Jeg prøver så efter et minuts tid at tage sutte og tilbyde ham patten igen som han tager imod men efter ca. Et halvt minut bliver han hysterisk igen. Ben og arme kører på ham :( Jeg har tjekket om det skulle være fordi jeg ikke har nok mælk men kan uden problemer presse mere mælk ud. Hjælp hjælp hjælp kære tøser. Har i nogen ide til hvad det kan være om hvad jeg evt kan gøre? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2012 Kunne det være noget så simpelt og dejligt som at han var mæt? :) :goodluck :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2012 Din mælk kan smage anderledes måske. Dels ved ægløsning og menstruation kan mælken smage anderledes for baby. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2012 Når du giver ham sutten, vil han så godt ligge ved brystet? Nu har jeg jo selv været til kiropraktor med min baby, så tænker måske hurtigt i de baner, men det kunne jo også være fordi han har ondt i nakken, og at det så bliver for meget efter de der 5-10 minutter? Altså man skulle jo tro, at hvis han havde ondt i nakken, så ville han lave flitsbue allerede fra starten, men jeg ved ikke... Vores kiropraktor var meget obs på at Valdemar flitsbuede, når han blev ammet :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2012 Jeg tænker også at han kan være mæt? Min datter havde også en periode hvor hun spiste på den måde, det gik over i løbet af en uges tid. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2012 Altså når Valdemar er mæt, så kan godt finde på at sutte videre fordi det er hyggeligt, og så hopper han også af, fordi der stadig kommer mælk ud. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2012 Når du giver ham sutten, vil han så godt ligge ved brystet? Nu har jeg jo selv været til kiropraktor med min baby, så tænker måske hurtigt i de baner, men det kunne jo også være fordi han har ondt i nakken, og at det så bliver for meget efter de der 5-10 minutter? Altså man skulle jo tro, at hvis han havde ondt i nakken, så ville han lave flitsbue allerede fra starten, men jeg ved ikke... Vores kiropraktor var meget obs på at Valdemar flitsbuede, når han blev ammet :unsure Mener da også andre har talt om, at flitsbue under amning/flaske kan betyde nakke/rygproblemer :) Vi har haft en del problemer med Melissa de sidste dage, hvor hun pludselig i sidste uge begyndte at blive ked af det midt i en flaske.. Siden fredag har vi så haft problemer med at få hende til at spise op, så hun faktisk har spist væsentlig mindre end hun burde. I går fik vi så også problemer med at lejre hende til putning, så efter en hård morgen kontaktede jeg en kiropraktor, hvor vi har fået en tid i morgen. Da jeg fortalte om Melissas reaktioner til kiropraktoren luftede hun også tanken om et nakke/rygproblem, så måske kan det også være tilfældet ved bettemanden :unsure Little Miss - :loveshower din avatar, skønt billede :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2012 Det lyder altså en lille smule som hvad jeg oplever med Lilly for tiden, dog ikke med flitsbue, men i hvert fald med utilfredshed og slippe brystet mange gange. De fleste gange hjælper en af to ting: Enten skal hun op og bøvse, eller også skal jeg gi hende det andet bryst, hvor mælken løber hurtigere. Ikke fordi det første bryst er tømt, for hun synker stadig, men mit gæt er at det er utålmodighed med at den sidste mælk løber langsomt, så måske er det et appetitspring. Håber du og lillemanden finder ud af det :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2012 Tak for jeres svar. Vil lige sige at han altid har lavet flitsbue uden det har betydet noget dårligt. Han gør det altid når han vågner. Det er hans måde at strække sig. Men det her er lidt anderledes. Det er også som om han spytter min mælk ud så måske smager min mælk mærkeligt. Men hvis det er noget jeg har spist ved jeg ikke hvad det skulle være eftersom det har været de sidste tre dage :( Men ja han bliver liggende ved brystet selvom han får sutten.... Kan det mon være et appetitspring eller mangel på appetit eller bliver han bare mæt så hurtigt nu hvor det er uden suttebrik???? Synes bare det er meget hurtigt han bliver mæt når det tidligere har taget mellem 30-60 min. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2012 Jeg vil da lige tilføje, at Mads gør det samme nogle gange, hvor han spiser rigtig uroligt med hektisk vejrtrækning, og armene og benene flakser om ham, og han trækker brystvorten lang og slipper den med et ordentligt svup. Rigtig frustrerende, når det er gentagne gange. Her betyder det dog som regel, at han i hvert fald ikke er mere sulten... men har også kædet det sammen med appetitspring tidligere. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2012 Mie gør præcis det samme - jeg kan så give hende sutten som dig og så falder hun til ro - jeg er overbevist om at det er fordi hun er mæt - jeg fik jo ligepludselig ALT for meget mælk - det stod ud i stråler efter jeg kom af med brikken, SP sagde det er normalt at produktionen ryger op og de derfor spiser i kortere tid, så tror faktisk det er så simpelt - efter et par dage havde hun så appetit spring og tømte brystet totalt og nu har det fundet et ok leje, men hun kan også blive utålmodig hvis det ikke kommer hurtigt nok. Mit gæt er dog at der er sket det samme for dig! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2012 Her betyder det mæthed eller at man er så træt, at man ikk orker at spise, men gerne vil. Det er dog ikke hele tiden at han gør det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2012 Melder mig også på mæthedsholdet ;) Victoria spiser i ca. 10 min. sjældent mere, så er hun mæt, glad og tilfreds. Har hørt/læst, at de max. skal være 20 min. om måltidet uden brik... Nogle gange hyggesutter hun efterfølgende, det kan jeg mærke på måden hun sutter på, ligner den hun bruger på sutten, men hun kan også sagtens finde på at virre med hovedet, lave flitsbue, hive brystvorten lang, for så at slippe. Når hun har bøvset tilbyder jeg hende som regel brystet igen, men det har sjældent den store interesse. Håber I finder ud af det, så amningen bliver en god oplevelse :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2012 Jeg har præsis det samme problem! Han bliver sur/urolig efter ca 10 minutter og hvis han så får sutten er han rolig igen. Nogle gange har jeg tænkt at det måske er fordi rystet er for blødt for ham fordi der kun er lidt mælk tilbage ( er jo vandt til en hård suttebrik), så nogle gange har jeg smidt suttebrikken på igen, og så har han "spist" i ca 10 minutter mere. Jeg er dog i tvivl om hvor meget mælk der kommer når brikken kommer på, og meget af det er nok hyggesutning :)Nu må vi se hvor meget han har taget på når SP kommer på fredag og så tager jeg den derfra :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 23, 2012 Det samme sker herhjemme under amning og så er det som regel altid en bøvs der skal op eller en ble der skal skiftes. Hvis en af de ting ikke hjælper så kan en anden ammestilling hjælpe hos os. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 23, 2012 Det kan jo også være tigeren der er på vej! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 23, 2012 Det kan jo også være tigeren der er på vej! Det er også det jeg tænkte i går aftes da jeg skulle til at i seng. Han fylder jo 12 uger på torsdag Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 23, 2012 Det samme sker herhjemme under amning og så er det som regel altid en bøvs der skal op eller en ble der skal skiftes. Hvis en af de ting ikke hjælper så kan en anden ammestilling hjælpe hos os. Jeg tror jeg må prøve indianeren hvis det fortsætter. Men ellers skifter jeg med alm stilling og liggende om natten. Der er ingen forskel :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 23, 2012 Jeg har præsis det samme problem! Han bliver sur/urolig efter ca 10 minutter og hvis han så får sutten er han rolig igen. Nogle gange har jeg tænkt at det måske er fordi rystet er for blødt for ham fordi der kun er lidt mælk tilbage ( er jo vandt til en hård suttebrik), så nogle gange har jeg smidt suttebrikken på igen, og så har han "spist" i ca 10 minutter mere. Jeg er dog i tvivl om hvor meget mælk der kommer når brikken kommer på, og meget af det er nok hyggesutning :)Nu må vi se hvor meget han har taget på når SP kommer på fredag og så tager jeg den derfra :) Rart jeg ikke er den eneste - eller - det er selvfølgelig ikke fedt for dig. Du ved hvad jeg mener ;) Jeg tager til check imorgen for at se hvor meget han har taget på. Bare just in case :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 23, 2012 Kunne det være fordi, mælken strømmer hurtigere, nu hvor du ikke længere bruger suttebrik? Og at han så enten har svært ved at følge med, eller at han er mæt og bliver irriteret, fordi han gerne vil hyggesutte uden at være nødt til at spise samtidig? Har du lagt mærke til, om han har grøn afføring? Det kan nemlig være et tegn på, at du producerer for meget mælk, hvilket kan give problemer med, at mælken strømmer for hurtigt til, at den lille kan følge med. Afføringen bliver grøn, fordi babyen kun får den første meget sukkerholdige mælk, som tarmene har svært ved at omsætte (laktoseintolerans). Andre tegn på for meget mælk kan være, at babyen er ved at kløjs i mælken, og gylper og bøvser meget, og at mælken stadig strømmer af sig selv, når barnet slipper. Jeg ved selvfølgelig ikke, om det er det, men det var da en mulighed. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2012 Kunne det være fordi, mælken strømmer hurtigere, nu hvor du ikke længere bruger suttebrik? Og at han så enten har svært ved at følge med, eller at han er mæt og bliver irriteret, fordi han gerne vil hyggesutte uden at være nødt til at spise samtidig? Har du lagt mærke til, om han har grøn afføring? Det kan nemlig være et tegn på, at du producerer for meget mælk, hvilket kan give problemer med, at mælken strømmer for hurtigt til, at den lille kan følge med. Afføringen bliver grøn, fordi babyen kun får den første meget sukkerholdige mælk, som tarmene har svært ved at omsætte (laktoseintolerans). Andre tegn på for meget mælk kan være, at babyen er ved at kløjs i mælken, og gylper og bøvser meget, og at mælken stadig strømmer af sig selv, når barnet slipper. Jeg ved selvfølgelig ikke, om det er det, men det var da en mulighed. Der er nu ingen tvivl om at han bliver irriteret over mælken sprøjter så meget i starten for han hopper af hele tiden i starten. Og ja hans afførring er grøn men det har den nu været et godt stykke tid. Kan det ikke også være fordi den bare ændre farve??? Han kløjes lidt i mælken men gylper ikke (antijinx) og bøvseriet er faktisk ikke eksisterende nu hvor suttebrikken er væk :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2012 Mies afføring har været grøn længe, den bliver så helt karry gul når jeg har meget mælk! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2012 Mies afføring har været grøn længe, den bliver så helt karry gul når jeg har meget mælk! Nå men så lyder det til at være meget normalt :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2012 Hej igen. Ved godt, at jeg er lidt sent ude, men jeg ville bare lige tilføje, at hvis man har for meget mælk (overproduktion), hvilket det lyder til, at du havde, så kan man indføre såkaldt "blokamning", som kan få mælkeproduktionen ned. Prøv at se her: http://www.ammenet.dk/wiki/overproduktion (Kan være, at andre hvis baby har grøn afføring, også skal læse linket :) ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites