Oprettet January 1, 2011 er alle kommet godt ind i det nye år, og har alle fingre og øjne endnu? Og hvordan gik jeres nytårsaften? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 jeg vil da selv starte med at fortælle lidt om min nytårsaften... Og ja vi kom godt ind i det nye år... Men det startede med, at jeg sendte manden ud og handle ind og hente hans kammerat, som vi skulle holde nytårsaften med. Men han var af sted, fik jeg gjort rent, og aktiveret hunden, så den ikke fik sovet hele dagen, men brugte sit hoved, så den var godt træt psykisk. Men da mændene kom ind af døren, ringede min veninde og aflyste, at hun kom, da hun havde barn syg, som var alt for pyldret til, at ville passes af bedsteforældrene, og så ville der være langt fra jylland til fyn. Da mændene fik taget postkassen ned, og aflukket vores hjem, så folk ikke kunne komme ind og lave nytårsløjer på vores grund, kom nogle af kammeraterne, og tog dem med over på bodegaen til en nytårsøl. Mens fik jeg skrællet kartofler og gået med hunden, og siddet herinde. 2 timer senere kom manden og Brian hjem, og manden var MEGET fuld. Jeg var på grænsen til at køre hjemfra med hunden, fordi jeg ikke gad være babysitter for manden også, for han var virkelig træls. Men jeg gik i bad, og manden kom ud til mig, og vi gik i bad sammen, og så blev han bare dårlig. Jeg kom i tøjet, og han sad på toilettet, var våd og havde det virkelig dårligt. Her blev jeg virkelig glad for min uddannelse. Så jeg fik han tørret, og givet ham tøj på, og så lagt i seng. Brian og jeg lavede så mad, og hyggede os rigtig med at spise og så spillede vi kort. Da kl blev omkring 21.30, så vågnede manden op til, noget nogen ville kalde live, og vi hyggede os med kortspil alle 3. Vi spiller poker. Hunden havde fået nogle beroligende piller, som ikke slog ham ud, men var angstbempende, og de virkede nogenlunde, og ellers kunne han aktiveres med en aktiveringsbold, så hans opmærksomshed var der. Kl 00.00 sad vi og skålede nytåret ind, og kl 00.45 gik Brian og jeg på bodegaen, mens manden blev hjemme. Jeg har sagt til manden, at hvis Brian ikke gider holde nytår med os mere, når manden laver det nummer. Sidste år (nytårsaften 09/10) blev manden også syg, og gik hjem og i seng... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 Vores nytårs aften gik rigtig rigtig fint - vi havde inviteret gæster til kl 16.30 og der startede vi med Asti. Så spiste vi kanon god mad og så blev de 2 mindste puttet. Vi skålede og fejrede nytåret ind kl 00 og Mila var så skræmt af fyrværkeriet :( Men da vi sad indenfor og kiggede på det gik det bedre. Hun blev puttet kl 1 og havde klaret aftenen fint - hun stod så først op kl 10 idag. LÆKKERT! Men en kanon aften i meget godt selskab :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 Vores aften endte med at være en blandet fornøjelse. Vi skulle hjem til en ven hvor vi var 8 i alt. Vi var der lidt i 6 for så kunne vi se nytårstalen som er tradition for os. Der var kun halvdelen af selskabet kommet og nogen af de andre snakkede igennem hele talen....lidt træls. Nå men de sidste kom og inden vi satte os til bords fik vi fortalt at vi skal være forældre og alle er virkelig glade på vores vegne. Der er sket så mange ting for os at folk virkelig blev super glade over at nu sker der egentlig noget godt for os. Vi fik sat os til bords. Maden var ikke det mest vellykket men vi hyggede meget godt under maden. Efter maden stod den på drikkespil for de andre, mens jeg bare sad og kiggede på og hyggede. Der blev også danset lidt, så det var skægt nok. Kl. 23.40 så vi 90 års fødselsdagen og det var der rimelig delte meningen om, men det er igen en tradition vi holder fast i. Efter vi havde skålet nytåret ind (i børnechampagne ;) ) gik manden, jeg og et par mere ned og så på fyrværkeri uden for. For første gang i hele mit liv tror jeg havde jeg ikke noget bang selv så det var temmelig underligt at stå og kigge på alle de andres, men super hyggeligt at stå med manden og nyde at vi skal være forældre. Da vi kom op igen, var folk blevet virkelig fulde og der kunne jeg godt mærke jeg egentlig bare mest havde lyst til at tage hjem, men ville ikke ødelægge det for manden så satte mig bare over og slappede lidt af i sofaen. Manden kom så selv over og satte sig sammen med mig :loveshower Han sagde rimelig hurtigt at nu var folk også for meget selv for ham (folk hang bl.a. ud af vinduet fra 5. sal, var dramaqueens som om man gik i gymnasiet og lign.) selvom han også var rimelig fuld på det tidspunkt. Han foreslog så at vi tog hjem til hans lillebror hvor hans anden bror også var og sagde hej. Der var vi så hjemme omkring kl. 2 og der var en helt anden og hyggeligere stemning :) Der blev vi et par timer og fik en rigtig hyggelig afslutning på nytårsaften selvom det var en noget underlig stemning vi havde da vi kørte fra festen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 Jeg var på arbejdet indtil kl. 23.00, det var nu rigtig hyggeligt. Kl. 21.45, ringer jeg til Magnus, som er uden for med en masse andre, han går så op af mine forælders træppe og flader åbenbart ned af træppen. Magnus falder 3 træpper ned, får en flænge lidt over øret. Jeg kan bare høre i telefon at han skriger helt vildt, og Martin er ved ham hurtig. Jeg måtte bare ligge på, for kunne slet ikke klare at Magnus var så ked af det, jeg ikke kunne gøre noget. (Hvis jeg nu ikke hade haft ringet til Magnus så hade han ikke slået sig sådan :boo ) Jeg er hjemme hos mine forælder kl. 23.20 ca. det er stoppe med at bløde, Magnus hopper og danser rundt og er frisk. Jeg ringer til vagtlægen. Vi skal lade Magnus løbe løbe rundt ind til han ikke kan mere, når han så er kommet i seng, skal vi kigge til ham hver 2 time hele natten igennem. Magnus sover først kl. 00.50. Kl. 01.30 ca, vånger Magnus igen, og det bløder igen. Jeg ringer igen til vagtlægen, så vi have at vi køre på sygehuset med Magnus, så det gør vi. Magnus bliver vaske og rense. Må må så ikke tage hjem, da de godt vil holde øje med ham. KL. 08.30 bliver vi lukke ud af sygehuset igen. GAB jeg er træt nu, og skal snart på arbejdet. Det var min nytårs aften 2010/ 2011. Godt nytår til jeg alle sammen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 Jeg var på arbejdet indtil kl. 23.00, det var nu rigtig hyggeligt. Kl. 21.45, ringer jeg til Magnus, som er uden for med en masse andre, han går så op af mine forælders træppe og flader åbenbart ned af træppen. Magnus falder 3 træpper ned, får en flænge lidt over øret. Jeg kan bare høre i telefon at han skriger helt vildt, og Martin er ved ham hurtig. Jeg måtte bare ligge på, for kunne slet ikke klare at Magnus var så ked af det, jeg ikke kunne gøre noget. (Hvis jeg nu ikke hade haft ringet til Magnus så hade han ikke slået sig sådan :boo ) Jeg er hjemme hos mine forælder kl. 23.20 ca. det er stoppe med at bløde, Magnus hopper og danser rundt og er frisk. Jeg ringer til vagtlægen. Vi skal lade Magnus løbe løbe rundt ind til han ikke kan mere, når han så er kommet i seng, skal vi kigge til ham hver 2 time hele natten igennem. Magnus sover først kl. 00.50. Kl. 01.30 ca, vånger Magnus igen, og det bløder igen. Jeg ringer igen til vagtlægen, så vi have at vi køre på sygehuset med Magnus, så det gør vi. Magnus bliver vaske og rense. Må må så ikke tage hjem, da de godt vil holde øje med ham. KL. 08.30 bliver vi lukke ud af sygehuset igen. GAB jeg er træt nu, og skal snart på arbejdet. Det var min nytårs aften 2010/ 2011. Godt nytår til jeg alle sammen :) Åhh nej da, stakkels ham :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 Vi kom rigtig godt ind i det nye år, havde en super hyggelig aften, Bertram var ikek så meget med og kom i seng som han plejer men Emil forstod for første år hvad det gik ud på og fandt det ret sjovt. Vi voksne hyggede med Asti da ungerne blev puttet, så ja yderlig beskrivelse må komme senere, billeder kan ses på FB ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 Vores nytårsaften var rigtig hyggelig. Kl. 17 kørte vi om til vores venner, de var i gang med at lave mad da vi kom der om. Vi var 11 voksne og 4 børn. De to andre børn ligger i alder lige mellem vores, så det var bare super :) Vi fik rigtig god mad og god rødvin ;) Vi så Dronningens tale, spiste forret, snakkede (ungerne legede), spiste hovederet, spillede lidt wii, fik ostebord, så 90 års fødselsdag og så var kl. 24. Vi var lige ude og se de andre skød af sammen med ungerne. Kl. 2 kom Annika i klapvogn, og så gik vi hjem, det tager kun 15 min at gå hjem til os selv. Ungerne faldt i søvn med det samme vi kom hjem og de vågnede først kl. 11 igen. Det er første gang det er sket :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 Vi har haft den mest afslappede nytårsaften ever.. God mad - og bare Morten, Lærke og jeg. Det var SKØNT! Lærke sov 22.30 og sov fra selv de største brag - Mors store dygtige pige! Hun vågnede så 2.15 da alt larmen var ved at dø ud ^_^ Morten og jeg hoppede ind i det nye år fra hver vores sofa, skålede i Verdi/ børnechampagne og spiste et stykke kransekage. Bagefter så vi lidt stand up på tv og lidt over 1 gik jeg i seng og Morten fulgte ved 4 tiden... Han havde vist haft lidt "kvalitetstid" med computeren. :D Lærke vågnede igen 6.15 og var SUUUUULTEN, så Morten stod op og fiksede en flaske og jeg fik hende over i sengen og så hyggede vi faktisk indtil lidt over 9. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 Meget stille og rolig nytårsaften med nogle venner. Lækker mad og god stemning. Isabella blev puttet omkring 19.15, og sov sig så ellers igennem bulder og brag. Kl.2 vækkede vi hende og kørte hjem (ca. 30 min). Hun var vågen hele vejen hjem, blev lagt i seng igen og lagde sig pænt til at sove igen, og sov til kl. 8:15. Mor er meget stolt af sin lille pige og glad for en hyggelig nytårsaften :) :biglove Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 Vi havde et hyggeligt nytår hos Lotte, som også er bruger herinde :) Vi er i mødregruppe sammen IRL. De var lige flyttet over i deres sindssygt lækre nye hus om formiddagen/eftermiddagen, her i byen, men var stadig friske på at ha gæster :) Emilie fik dog netop feber ligesom vi stod og skulle afsted....tænker at det er en efterreaktion af hendes MFR vaccination, som typisk kommer 6-10 dage efter stikket....så hun var lidt mor-sjattet, men klarede det rigtig fint. Vi plejer normalt at lægge hende kl 19, og så hører vi ikke mere til hende, men hun vågnede flere gange og var ked af det, så hun kom ind til selskabet igen og fik lidt snacks og blev så lagt igen....sådan gik hele aftenen! Lille stakkel <3 Fonduen drillede, men den som stod lige ved min plads var fyldt med hvidvin, nuuuiiii det smagte godt! En af de andre gæster havde lavet dajm-is til dessert.....den er jeg slet slet ikke kommet mig over endnu! NAI hvor smagte den fantastisk!!! I min verden er is = is, også de hjemmelavede som ofte kan ha en tendens til at være mislykkede med iskrystaller eller manglende smag - men den her.....NAI hvor var der bare alt alt for lidt af den! :D Da klokken var omkring 2-2:30 pakkede vi Emilie i barnevognen og gik hjem...hun havde det godt og sad og hvinede hver gang det kraftige blæsevejr ramte hendes ansigt....da vi kom hjem som hun omgående lige til kl 07 hvor hendes far stod op og passede hende, mens mor her kunne sove videre :) <3 Jonas var tålmodighedens mand...han fik trukket nogle bordbomber og leget med ballondyr....Vi havde ikke købt noget fyrværkeri, da jeg ikke er så vild med det, og han er lige midt imellem at være for stor til hundepropper og for lille til raketter...så vi droppede det. Han nød dog at kigge på de andres og var med ude da mændene fyrede deres af :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 Super hyggelig nytårsaften, bare os som familie, Thomas, jeg og 4 tøser Vi startede med at se nytårstalen mens vi spiste chips og drak sodavand Bagefter sad vi længe over fonduen og ungerne åd virkelig så det var en fryd at se :) bagefter spillede vi WII just dance og fik forbrændt lidt kalorier :)kom dog til at give Ida en blodlæbe da jeg dansede lidt vildt :( men hun tog det så flot :) så gik vi ud og skød fyrværkeri af, det er første gang Ida ikke er død ræd men hun havde også sit høreværn på og briller på. Bagefter fik vi hjemmelavet daim is :mam bedste opskrift ever og pandekager. så var vi igen ude og skyde af og fik chips og slik i lange baner, ungerne var helt vilde Alma gik kold kl 9.30 hvilket er helt vildt i forhold til hun ikke havde sovet middagslur, hun faldt i søvn mens jeg skiftede hendes ble :) resten af tøserne faldt i søvn kl 22.30 og Thomas og jeg gik selv i seng lidt i midnat, og lå og så fyrværkeri fra sengenb :biglove super hyggelig aften :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 Super hyggelig nytårsaften, bare os som familie, Thomas, jeg og 4 tøser Vi startede med at se nytårstalen mens vi spiste chips og drak sodavand Bagefter sad vi længe over fonduen og ungerne åd virkelig så det var en fryd at se :) bagefter spillede vi WII just dance og fik forbrændt lidt kalorier :) så gik vi ud og skød fyrværkeri af, det er første gang Ida ikke er død ræd men hun havde også sit høreværn på og briller på. Bagefter fik vi hjemmelavet daim is :mam bedste opskrift ever og pandekager. så var vi igen ude og skyde af og fik chips og slik i lange baner, ungerne var helt vilde Alma gik kold kl 9.30 hvilket er helt vildt i forhold til hun ikke havde sovet middagslur, hun faldt i søvn mens jeg skiftede hendes ble :) resten af tøserne faldt i søvn kl 22.30 og Thomas og jeg gik selv i seng lidt i midnat, og lå og så fyrværkeri fra sengenb :biglove super hyggelig aften :) Hvor lyder det hyggeligt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 Vi havde aflyst vores nytårs aftale, da jeg blev syg torsdag :( Vi aftalte dog at vi ville lave noget dejligt mad selv, og hygge os. Vi så nytårs talen og derefter spiste vi kylling på bund af kartofler, gulerødder, løg, hvidløg og hvidvin, lavet i stegeso. Mums :P Derefter sad vi og så lidt tv inden desserten skulle fortæres. Desserten var en æblekage bagt i ovnen (æblegrød med en top af æblekagerasp, brun farin, hakket mandler og en lille smule smør over) Dertil var der en "dressing" rørt op af flødeskum, creme fraiche, flor melis og kanel. Muuuuums! Vi så lidt koncert på tv2, og ca kl 23.30 gik vi op i sengen og havde vores egen form for fyrværkeri ;) :seng Vi skålede nytåret ind a' naturelle, mens vi kunne se fyrværkeriet ud gennem vinduet. Efter at ha ligget lidt, stod vi op og gik ud og så lidt udenfor, mens manden babbede lidt på en cigar. Vi gjorde os klar og kørte over til et vennepar og ønskede godt nytår. Der var vi et par timer, og kørte så hjem og gik i seng :) Det var vores nytårsaften :balloon Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 Ja det gjorde vi- vi var bare herhjemme og slappede af med god mad :) Ungerne var ude og se fyrværkeri og lege lidt med knaldperler, så fik vi dessert og de kom i seng ved 21.30 tiden, da Cody sagde han var træt den bette fyr :) Min far kom så over kl 22 og så lidt fjernsyn med os, vi sad og så OP elsker den :loveshower kl 23.30 kom min mor hjem fra arbejde og hun kom også ind, vi gik ud og skød af ved midnat og ellers ind og se på fyrværkeriet fra vinduerne da der var hundekoldt, og de blev ved med at skyde af indtil 00.45 - der bor nogle huse oppe bag ved os, og de havde rigtig spænderet, så vi fik set super flot fyrværkeri hele aftenen :) Så fik vi kaffe og kranse kage, og tarteletter til natmad, hvorefter mine forældre gik hjem og vi gik i seng- trods det at det var håbløst at sove, da Jess åbenbart ville holde fest, så jeg er pænt træt nu- 3- 4 timers søvn er bare ikke nok til mig :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 Vi har haft en super nytårstur. De tre store skulle holde nytår hos deres andre forældre og min morgengave fra manden var en tur til Skagen. Vi tog afsted den 29.12 og kom derop ved 15 tiden. En tur i badeland og så hygge i den lækre lejlighed og dagens ret fra restauranten som vi kunne få med ned i huset. Den 30. tog vi en tur rundt i Skagen by med de to små på ryggen i hver deres bærestol - geocachere som vi er skulle der findes et par skatte :) Hjem og sove middagslur, en tur i vandland, spareribs og så et par gode DVD'ere da ungerne var puttet. Den 31. tog vi en tur til Grenen. Sol, -1 og vindstille. Perfekt vejr!! ...og fandt da også lige et par skatte ;) Hjem og i badeland og så en middagslur. Aftensmaden var bøffer, katofler, sovs og chips og blev indtaget i vores alm. tøj. Ikke noget fint men meget hyggeligt. :) Linus og jeg stod og så på fyrværkeri der kom i løbet af aftenen og kl. 21 sov han og 22 sov Frida. Manden og jeg så en film og var trætte, og 23.30 gik vi i seng da vi ikke kunne holde os mere vågne. ....dog blev han lidt pilfingret, så vi sov ikke da det nye år kom, så vi kom ind i det nye år helt uden kransekage, champagne, rådhusklokker eller andet af den slags ;) I dag har vi pakket, spist kæmpe brunch og er lige kommet hjem. Eneste ting der er lavet ved huset er at vi har fået et ekstra juletræ i haven, så det er jo dejligt fredeligt ift. grafitti, sprængt postkasse eller andet. :) Det var faktisk så god en tur at vi vil gøre det til en tradition, så vi næste år når vi skal have de tre store med også finder et sted med lidt flere aktiviteter - tvivler på de store gider sove 3 timer til middag hver eftermiddag eller gå tidligt i seng som de to små har gjort i denne ferie. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 Jo tak.. men holdkæft hvor er jeg blevet gammel <_< Skriver nok lidt kort - da jeg har smerter i skulderen... Vi var hos vores gode venner - som vi ser ugentligt. Vi var i alt 13 voksne og 6 børn. Dronningens Nytårstale kl. 18.00 - selvfølgelig med et glas Asti i hånden... Forret: Tunmousse med hj.bagt brød og dressing - lækker hvidvin (vi skulle sel have vin med - og det har min mand jo god forstand på :loveshower ) Hovedret: Oksemørbrad, saltkartofler, broccolisalat, sovs og hj.bagt brød. - lækker rødvin Så var vi ude med alle ungerne og skyde noget af alt det hersens "junior krudt" af... Og HURRA for at manden min havde 2500 knaldperler med ;) Dessert: Friskbagt Pæretærte med softice - mokaï Så fortrak de fleste hen i sofaen... rigtig kedeligt <_< MEN naboens 15 årige pige og venindens 18 årige søster, ville gerne drikke med mig, samt høre musik fra min iPhone... ;) Pludselig nærmede klokken sig midnat... og vi åbnede flere flasker asti... Hen og kramme manden.. og 1.. 2.. 3.. (hvor blev nedtællingen af på dr1??) så var vi i det nye år... Lidt mysseri med manden - lidt syngen med.. OG så var det en asti i hver hånd (hele flasker selvfølgelig).. og så var vi ude og se fyrværkeri... WOOOOOW - det dyreste batteri vi har solgt i vores butikker var heeelt sikkert et hit... Derefter var det mere sprut - hyggesnak.. og ja kl. 5 skøjtede manse og jeg ud i campingvognen... Efter H's fumlende rundt.. faldt han lynhurtigt i søvn... og kl. 7 kiggede jeg på uret IGEN og tænkte ved mig selv om jeg dog ikke snart kunne sove. Kl. 9 stod jeg op og tog tøj, makeup på - og efter en halv times fumlende rund for mig selv.. vækkede jeg ham og sagde han skulle komme op i huset npr han var færdig.. En time efter kom han bagstiv ind til morgenbordet ;) Og gæt hvem der måtte køre hjem... :rolleyes Resten af dagen er forgået på sofaen/sengen... for sygdommen er kommet retur til os begge med tifoldighed... <_< Ps.. og så har jeg slet ikke fået fortalt om de titusinde bordbomber inkl. confetti der var OVERALT!!! ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 Vi havde en rigtig god aften/nat :) Vi var sammen med et vennepar og hendes søster og mand, så vi var 6 voksne og lige så mange børn :biglove Mille hyggede sig og drak børnechampagne og truttede i horn.. Der var to andre børn på samme alder, så hun holdte den gående til klokken 2.15 :rolleyes :rolleyes Så længe der er fest, går hun ikke i seng.. Sidste år var hun vågen til klokken 3 :o :o Men da hun så faldt i søvn kunne vi intet gøre for, at vække hende.. Nå men, jeg skålede jo i børnechampagne og min far der er konditor havde lavet kransekage :mam :mam Men inden alt det fik vi rigtig god 3 retters menu og hyggede os meget.. Vi kørte hjem klokken 3 ca og var i seng klokken 3.30 - det er godt nok længe siden det sidst er sket.. Men vi var også meget trætte.. I "morges" klokken 10.00 havde manden kogt æg og lavet rundstykker, jeg og Mille blev vækket til :biglove :biglove :biglove Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2011 havde en fantastisk nytårsaften hos min veninde og hendes Kæreste... Startede lige med at finde ud af at jeg skal være tante til sommer :loveshower :loveshower :loveshower Så lavede vi eller med sammen min veninde og jeg... Forretten havde jeg lavet hjemmefra..: Tunmousse og Lakseroulade :sandie Hovedrette var salindbagt oksemørbrad, flødekartofler med pesto, rødvinssovs og salat... igen :sandie Desserte havde min veninde lavet... Skovbærtærte, pistacekage og pistace is :sandie :sandie :sandie såhyggede vi, spillede pakkeleg med kort og havde det rigtig sjovt... Mændene og ungerne løb ud og fyrrede lidt af med mellemrum.. så skålede vi året ind i bobler og kransekage... hyggede med chips og drikke og så gik manden i sen ved halv to tiden fordi han havde det skidt (syg og ikke fuld) Jeg var i seng kl 3 og alle var oppe ved 9-10 tiden til dejlig morgenmad... Efterfulgt af hygge og "bytte bytte købmand".. Helt igennem en hyggelig og dejlig måde at fejre nytår på :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites