Klitgaard1990

plukveer..

16 indlæg i dette emne

jeg er nu 32+0 og har en del plukveer..

men aner ikke hvor mange der er "acceptabelt"..

hvad har i fået at vide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så længe de ikke gør ondt eller du har tyngdefornemmelse, dvs føler at det presser meget på nedadtil, må du godt have mange... Men, det kan altid være en god ide at få undersøgt om der er blærebetændelse hvis du synes de er tiltagende.

Og ellers prøve at se om de ikke aftager hvis du slapper af - hvis du kan det med lille Kira :whistling

Så det var jo egentlig ikke noget om hvor mange du må have, men mere lidt generelt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vigtigste er, om de forsvinder eller i hvert fald aftager, når du slapper af. De må heller ikke være regelmæssige og gøre ondt - altså være rigtige veer ;)

Men hvis du bliver nervøs, så kontakt jordemoder eller fødegange. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså maven bliver helt hård som en fodbold og det føles ubehageligt og de fleste gange må jeg stoppe op indtil den er forsvundet igen.

Det kan komme af at jeg bukker mig ned f.eks når jeg roder med vasketøjet, når jeg lige løfter Kira ud af autostolen, når jeg rejser mig fra toilettet efter at have tisset, selv når vi bare tuller stille og roligt rundt og handler eller jeg sidder for længe op i bilen.

Når vi kører over ujævnheder i vejen føles det som om hun bliver presset godt nedad. Og nogle gange får jeg en følelse af at hun presser sig nedad og jeg får en snurrende eller mærkelig fornemmelse "dernede".

Havde ikke rigtig plukveer med Kira og hun kom til verden 37+0 ved akut kejsersnit, så alt det her er jo nyt for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde det på samme måde.. Havde ingen ved Mille, men voldsomt mange med Max..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo altid ringe til fødegangen og tale med en JM - de er gode til at få de rigtige oplysninger ud af dig, og til at vurdere om du lige skal ind og tjekkes...bare fortæl dem hvordan du har det og at du er utryg ved det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg døjer også med rigtig mange plukkeveer, og min læge sagde at de bare ikke skulle blive rytmiske!! Men det kan godt være at du skal snakke med din jordmoder/FG om den snurrende fornemmelse.

Ellers så skal de bare gå væk når du slapper af:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke haft så mange plukveer igår, men i nat kunne jeg ikke strække benene fordi så føltes det som om der blev presset virkelig hårdt ned mod mit skamben og i højre side lige der hvor benet starter ( ja, jeg aner sq ikke hvad jeg skal kalde det :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er sjældent at jeg får plukveer når jeg ligger stille. Men det sker nogle gange. Og rigtig tit når jeg sidder i bilen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder meget som dem jeg havde og det var normalt så længe de ikke gjorde ondt eller var regelmæssige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke mærke mine plukveer, men havde også den der "fodbold" når jeg lå ned eller rejste mig fra en stol, lavede lidt for mange bøj og stræk ting..

Jeg prøvede forgæves at få JM og lægen til at se på mig og det resulterede i at jeg fødte 12 uger fortidligt!! Jeg kan kun sige for mange gange at det kan være meget galt at have for mange plukveer!!! ikke for at gøre nogen nervøse, men det er bedre at være på den sikre side!

Fortalte det hele til en veninde der havde lidt mange plukveer, hun blev 3 dage efter kørt til Rigshospitalet og fik vee-hæmmende for hun havde en meget mindre livmoderhals end hvad man skulle have..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke mærke mine plukveer, men havde også den der "fodbold" når jeg lå ned eller rejste mig fra en stol, lavede lidt for mange bøj og stræk ting..

Jeg prøvede forgæves at få JM og lægen til at se på mig og det resulterede i at jeg fødte 12 uger fortidligt!! Jeg kan kun sige for mange gange at det kan være meget galt at have for mange plukveer!!! ikke for at gøre nogen nervøse, men det er bedre at være på den sikre side!

Fortalte det hele til en veninde der havde lidt mange plukveer, hun blev 3 dage efter kørt til Rigshospitalet og fik vee-hæmmende for hun havde en meget mindre livmoderhals end hvad man skulle have..

min JM sagde at det var helt normalt og hun var ikke bekymret.. har heller ikke så mange plukveer mere, men til gengæld er de blevet kraftigere.

men det er da helt vildt, det der skete for både dig og din veninde.

kan man selv tjekke på en eller anden måde, længden på livmodermunden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det faktisk ikke..?

Det var først da jeg kom ind på hospitalet at de fandt ud af det! Der bruger de den der indvendige scanner.

Men tror bare det er vigtigt at hvis man føler der er noget galt, så skal man stole på det, for man ved bedst selv. Men hvis din JM siger at det er ok, burde der ikke være noget galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det faktisk ikke..?

Det var først da jeg kom ind på hospitalet at de fandt ud af det! Der bruger de den der indvendige scanner.

Men tror bare det er vigtigt at hvis man føler der er noget galt, så skal man stole på det, for man ved bedst selv. Men hvis din JM siger at det er ok, burde der ikke være noget galt.

Jeg ved det ikke rigtigt. Nogle gange føles det som om hun roder rundt helt nede ved udgangen og det føles nærmest som om hun er ret langt nede når vi f.eks kører over et bump på vejen, nærmest som om det er lige før hun smutter ud.. Og føler bare at det går så stærkt når jeg er ved JM. I sidste graviditet havde vi 1-1 1/2 time med JM hver gang (et andet sygehus).. Men på Hvidovre kan de ikke få en hurtigt nok ud af klappen føles det som om. For vi er der max 20 minutter. Hun måler blodtryk, spørger om der var noget på stix'en, mærker min livmoder, måler lænden på livmoder, lytter efter hjertelyd og spørger lige hurtigt hvordan det går.. Så aftaler vi ny tid og så er vi ude igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vigtigste er, om de forsvinder eller i hvert fald aftager, når du slapper af. De må heller ikke være regelmæssige og gøre ondt - altså være rigtige veer ;)

Men hvis du bliver nervøs, så kontakt jordemoder eller fødegange. :)

Det fik jeg også af vide, og at jeg SKAL slappe af når de kommer. (Jeg har haft mange plukveer siden ca. uge 15, jeg vidste dog ikke i starten at det var det).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER