Barbamama

Sove i voksien indenfor

18 indlæg i dette emne

Vi har en lille forkølet mus :(

Han sover meget uroligt og sparker dynen af... Og alt hans uldnattøj er selvfølgelig til vask :rolleyes

Vi snakkede derfor om, om det måske kunne være et hit at putte ham i voksien i nat i hans tremmeseng. Evt. men åbent vindue i soveværelset...

Tanken er:

- Han kan ikke sparke voksien af

- Uld skulle jo regulere varmen

- Skønnere for ham at sove i body istedet for i natdragt

MEN:

- Bliver det mon for varmt for ham?

- Og hvad så når han skal have mad om natten? Jeg kan ikke amme ham i voksien og han skulle jo nødig fryse under maden, men er det mon godt nok at han "bare" ligger under sin dyne lige mens han spiser?

Er det helt tosset, det vi overvejer eller kan de sove i den indenfor? Hvad ville I gøre? :help

Andre råd til forkølet baby ville også være et hit ;) Vi har gang i næsesuger og saltvandsdråber, men ved ikke rigtigt hvad vi mere kan gøre? :help

Del dette indlæg

Måske kunne vi bare lægge ham i voksien uden decideret at binde den? :help? Altså bare lægge dynestykket over? Han ligger på den nu og virker faktisk umiddelbart mere tilpas på voksien end i tremmesengen :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Silje sover i sin Voksi i tremmesengen iført body..

Hun gider ikke dyne, men voksien er åbenbart ok.

Pakker hende ind i siderne så de bindes omkring hende og lader være at bruge dyne stykket. På den måde får hun hulefornemmelsen (som er de primære årsag til at hun sover i voksi om natten) uden det bliver for varmt :)

Har ikke vindue åbent men heller ikke radiator tændt.. så der er ca 19grader på hendes værelse pt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Et god råd til fokølet lille mus er hæve hovedeenden i temmesengen. dette kan gøre ved at komme bøger under :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har vi en drømmepose.. Men, i princippet vel det samme.. Vores er dog ikke uld.. Hmm.. Men svarer alligevel!

Camille sov indenfor i den, da vi var i Holland :) Hun sover SÅ meget bedre, fordi hun ikke sparker dynen af - hun vågner nemlig når dynen er af <_<

Når vi er hjemme, sover hun med en "sovepose".. Det kunne jo også være en mulighed (De koster intet i IKEA fx)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Isabella sov i sin voksipose indenfor i ret lang tid. Der var også ca. 19-20 grader på hendes værelse. Jeg har nogle gange ladet være med at lægge midterstykket i, sådan så jeg kun bandt den. Det har været rigeligt varmt og samtidig fik hun stadig den tryghed som voksen gav hende :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres råd piger! :lovebk :tak

Vi har prøvet at lægge bøger under sengen og puttet ham i voksien. Så håber vi at han sover godt i nat! :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber i får en god nat :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Modermaelk i naesen er jo ogsaa rigtig godt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Modermaelk i naesen er jo ogsaa rigtig godt :)

Det sagde min SP ikke var godt, fordi det kan gå i lungerne? Men har godt hørt mange bruger det...

Men ellers er saltvandsdråber et hit herhjemme :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det sagde min SP ikke var godt, fordi det kan gå i lungerne? Men har godt hørt mange bruger det...

Men ellers er saltvandsdråber et hit herhjemme :)

Hmm hvad er forskellen mon på at der kommer saltvandsdråber eller MM i lungerne?

Men kan sige det bare ikke er sjovt når de får MM i lungerne. Carl emil har prøvet det 2 gange. Det lyder som om de små pus bliver kvalt. Nøj jeg tudede første gang :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi prøvede med voksien da Erica skulle lære at sove i egen seng - og i voksien var hun jo bandt til ikke at have voksenkontakt. Men hun kogte i den, så gav op med det samme, da hun slet ikke kunne holde det ud.

Jeg ville også anbefale en sovepose/kjole - Erica sover stadig i den og jeg gruer for den dag hun bliver for stor til den og skal til at sove med dyne, da det andet er så meget nemmere!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også haft prøvet med min voksi (af modellen Aktiv) i tremmesengen, men Lise fik det også aaaaalt for varmt, så jeg måtte også droppe det :( hun sparker ellers dynen af konstant, så nu overvejer jeg at købe sådan en sovepose fra Ikea, som andre også har nævnt.. men ved ikke helt om det er det værd, når hun er så gammel nu.. ved ikke hvornår hun ville vokse ud af den igen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også haft prøvet med min voksi (af modellen Aktiv) i tremmesengen, men Lise fik det også aaaaalt for varmt, så jeg måtte også droppe det :( hun sparker ellers dynen af konstant, så nu overvejer jeg at købe sådan en sovepose fra Ikea, som andre også har nævnt.. men ved ikke helt om det er det værd, når hun er så gammel nu.. ved ikke hvornår hun ville vokse ud af den igen?

Erica er 16 måneder og hun kan sagtens passe den endnu - der er stadig mere end 15 cm frit (af den lange model fra IKEA). Så jeg vil klart anbefale dig at købe den - vi er så glade for vores - og de er jo herrebillige :D :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Erica er 16 måneder og hun kan sagtens passe den endnu - der er stadig mere end 15 cm frit (af den lange model fra IKEA). Så jeg vil klart anbefale dig at købe den - vi er så glade for vores - og de er jo herrebillige :D :D

I Holland så jeg dem op i størrelse 3-4 år!

Del dette indlæg

Annonce ♥

:loveshowerVi havde en rigtig god nat!!! :loveshower :loveshower :loveshower

Valdemar gik kold i vores seng under vores dyne (uden at vi selv sov i sengen) kl 21, og kl. 1 vågnede han og ville have mad. Det fik han, og så blev han puttet i egen seng med bøger (mine psykologibøger - tsk, siger det lidt om, hvordan prioriteringerne har ændret sig i mit liv? :rolleyes ) under tremmesengen i hovedenden, og i voksien, hvor vi bare lagde dynestykket over ham og siderne lidt ind, men ikke ovenpå og ikke bundet. Der sov han bumstille, tør og lun indtil kl. 5, hvor han fik mad igen, og så sov han videre til kl. 8, hvor han vågnede ved at han fyldte bleen :P

Følte mig da nærmest helt udhvilet! :loveshower Og Valdemar har også virket til at have sovet rigtig godt, han har i hvert fald været tilpas og nem hele dagen :loveshower

Så herhjemme er det et hit at sove i voksi, og hvis det en dag bliver for varmt, så skal vi vist have en sovepose. :)

Tak for jeres input, skønne piger!!! :tak

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jubiiiiiii :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan evt folde dynestykket sammen så baby ligger på dobbelt i bunden, og så har du kun selve betrækket i dynestykket og uld i sidestykkerne, så bliver det ikke så voldsomt varmt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER