Guest sunshineangel

evt Bækkenløsning?

8 indlæg i dette emne

Hej

Kan nogen her inde hjælpe med ang, om det er normale graviditetessmerter jeg har, eller om det evt er bækkenløsning der er på vej..

Jeg har haft frygteligt ondt i lænden om natten og måtte have min mand til at massere mig for at kan holde det ud, og er træt ned i lænden, ned ved skambenet og med mellem benene.

lidt svært at forklare, men føltes om som mine ben konstandt er spredt ud til hver side( og dermed overbelastet) ved inderlårene, og føler ikke jeg kan samle dem ordentligt- det kan jeg dog godt,- men den nemmeste både at beskrive følelsen på.

Smerterne sidder mest omkring skambenet, underlivet, og lænden. Er dog også begyndt at have jag ned ad til og er meget om omkring hele maven(livmoderen/underlivet)

Jeg var ved jordmoderen tirsdag hvor jeg var 16+1, og vi talte nettop bækkenløsning da jeg nævnte jeg var begyndt at være øm osv. og vi talte om at jeg har haft bækkenløsning i begge mine andre graviditetet som er henhv, 8 og 10 år siden efterhånden. så jeg tænkte at jeg måske er heldig at slippe denne gang, hvilket hun understregene at jeg nok ikke skal forvente. men allerede nu begyndte at tage hensyn.

Jeg har meget svært ved at huske hvordand et føltes de to andre gange, men noget siger mig at det vist er desværre er det samme der er godt på vej igen nu :-(

Desværre bliver det bare værre og værre syntes jeg:-s

Jeg sidder og overvejer om jeg skal tage til min egen læge, og tale med ham om det, og evt få nogle gode råd osv.

Igår travede jeg rundt med børnene og var afsted i 5 timer, men sørgede for at holde pauser ind i mellem, plus en lang pause hvor jeg bare sad i godt en time. men om aftenen kunne jeg næsten ikke mere, havde bare ondt.

imorgen har vi "desværre" sagt ja til en invitation i Djurs sommerland, men bare tanken om at skal gå rundt der ude, får næsten tårene frem i mine øjne:-s

Nogle gode råd???

Mvh JLC 16+4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeeg ville tage til lægen og få det undeer søgt.. De kan henvise til fys og derved får man nogle øvelser og så ville jeg atge alle forholdsregler omkring bækkenløsning hvis jeg var dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret.

Jeg tog til læge, og rigtigt nok, dte er bækkenløsning. øvøv.

Men så ved jeg da hvad det er.

HVis nogle har nogle gode råd tager jeg meget gerne imod:-)

Mvh 3-gangsmor 17+1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret.

Jeg tog til læge, og rigtigt nok, dte er bækkenløsning. øvøv.

Men så ved jeg da hvad det er.

HVis nogle har nogle gode råd tager jeg meget gerne imod:-)

Mvh 3-gangsmor 17+1

Jeg har ingen gode råd, men er bange for at jeg snart ender i samme båd. Jeg har det helt nøjagtig på samme måde som du har beskrevet ovenfor.

Jeg har ikke haft bækkenløsning i mine tidligere graviditeter.

Hvad skal der så ske nu? Skal du sygemeldes eller kan du nøjes med besøg hos fys?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undre mig lidt over at din læge ikke har lavet en henvisning til en fys, da du derigennem kan få nogle øvelser, som vil være godt for dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv med bækkenløsning!

Vil tilslutte mig at du skal henvises til fys, og evt. noget varmtvandsbassin, det skulle være himmelsk at ligge i varmt vand og føle sig vægtløs når bækkenet gør ondt.

Og så prøv at slappe lidt mere af! Skær ned på trappegang, støvsugning, lange gåture osv. Gå med små skridt, tænk på at stige ud af seng, bil osv med samlede ben. Lig med en pude mellem knæene/lårene.

Det var vist hvad jeg kunne af gode råd...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak.

Min læge sagde blot tag den med ro og tænk over at holde benene samlet ( hvilket jeg sagde til min mand som så ret underligt på mig :-) hihi )

Han nævnte dog også at det var muligt med henvisning til en fys. men ikke noget nærmere end det, måske fordi det kun lige var startet. overvejer i hvertfald nu at ringe og bede om den henvisning.

de sidste par dage har jeg ikke lavet noget som helst, bare ligget på sofaen og slappet af, det har hjulpet gevaldigt, men lige så snart jeg så er oppe at gå. eks var jeg ude og handle, kommer det igen.

Men kan det passe at jeg skal sørge for st slappe mest muligt af, tænker bare at det kan vel ikke passe at jeg skal invidalieres "bare pga beggenløsning" for sååå slemt er det jo heller ikke endnu. Kender godt til tilfælde hvor folk er mere eller mindre sengelæggende men det regner jeg nu ikke med at skal. for så er 5 mdr skisme lang tid endnu <_<

Jeg ved godt det måske lyder lidt underligt at jeg spørger, da jeg har prøvet det to gange tidligere menb det er henh 8 og 10 år siden efterhånden, og jeg kan ærligtalt slet ikke huske hvordan jeg tacklede det dengang.

Majkat

Jeg går hjemme da jeg er førtidspensionist, så der er ikke nogen forskel der for mig, men i mine andre to graviditeter blev jeg sygemeldt fra omkring uge 20-25 pga bækkenet. men det er jo forskelligt hvor voldsomt det er for os, og hvad kroppen kan og ikke kan. :-)

mvh 3gangsmor 17+2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv evt. at tale med din jordemoder om det. I Herning er der mulighed for at få gratis akupunktur, som skulle være godt mod smerterne. Der er dog lang ventetid, så jeg har nu valgt selv at betale, for at se om det kan hjælpe lidt. En medicinsk læge på obstetrisk opfordrede desuden mig til at få tjekket mit D vitamin niveau, da man kan få ledsmerter, især i lænd og bækken, hvis det er for lavt. Mit var kun på 35, og skulle helst være på 80, så nu tager jeg et højt tilskud hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER