Oprettet October 18, 2012 Camille er 3½ måned.. Hun går i seng kl 23 cirka (putningen begynder kl 22).. Så sover hun, hvis Christians vækkeur ikke vækker hende, til kl 8-9 stykker, får en morgenflaske og sover som regel til kl 10. Mens vi har været på ferie, har jeg opdaget at det er som om hun er "nemmere" når hun får lov til at sove det hun har behov for - og ikke bliver vækket ved et vækkeur ;) Vi har ikke mulighed for at hun kan få eget værelse, og det er IKKE holdbart at jeg som nu, holder mig vågen eller sover meget overfladisk for at slå alarmen fra inden den ringer.. Så jeg kunne tænkte mig at ændre hendes søvnrytme. MEN hvordan gør man det?? Mine egne ideer: Luren hun tager tidlig aften, "smeltes" sammen med natten, så hun i stedet for at være vågen fra 20/21-22/23 kun får en flaske, også i seng igen ( svært i starten, men med lidt vilje, kan de vel smeltes sammen?) Det gør ikke så meget at hun skal have flasken, bare hun "sover videre" - så kunne hun måske stå lidt tidligere op, og være vågen efter morgenflasken.. Men har I nogen ideer? SPen sagde at fra omkring de 4 måneder, bliver "søvnen" grundlagt, og søvnperioder, putning osv dannes omkring 4-5 måneder.. SKal jeg vente en måneds tid med at forsøge måske?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 18, 2012 Hvad med at rykke det bare et kvarter af gangen? Ellers syntes jeg da du skal prøve - det værste der kan ske er at hun ikke vil sove. Så giv hende den sidste aften flaske i mørke og uden snak, fjernsyn m.m. gør det hele lidt kedeligt efter kl 20-21 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 18, 2012 Jeg ved ikke, om det kan virke for jer, men når vi er ved at nå lillefisens sengetid giver vi hende nattøj på, tager hendes dyne med ind i stuen, og så får hun en godnatflaske, mens hun putter hos en af os. Vi ser typisk fjernsyn på det her tidspunkt, og hun får bare lov til at putte hos os, uden at vi gør noget for at underholde hende. Der går som regel ikke længe inden hun falder i søvn :) Måske kunne i prøve noget lignende et kvarter-halv time før normalt, og så se om i kan rykke hende i den retning? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 18, 2012 Jeg ved ikke, om det kan virke for jer, men når vi er ved at nå lillefisens sengetid giver vi hende nattøj på, tager hendes dyne med ind i stuen, og så får hun en godnatflaske, mens hun putter hos en af os. Vi ser typisk fjernsyn på det her tidspunkt, og hun får bare lov til at putte hos os, uden at vi gør noget for at underholde hende. Der går som regel ikke længe inden hun falder i søvn :) Måske kunne i prøve noget lignende et kvarter-halv time før normalt, og så se om i kan rykke hende i den retning? Vi plejer at gå i soveværelset med hende når hun puttes.. Hun er urolig om aften når hun er vågen, og kan slet ikke "magte" tv om aften. Men tror vi i aften prøvet at holde hende i soveværelset, og være "kedelige" når hun vågner fra sin sene lur. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 18, 2012 Her bliver han puttet mellem 19-20 og får flaske på hans værelse uden snak ellr lign. Han sover lige med det samme bagefter igen.. Vi puttede ham til hans "sene lur", lidt tidligere og kunne på den måde puttes på dette tidspunkt.. (Hvilket er skønt når man har to der skal puttes, og så er der dømt voksen tid!) Del dette indlæg Link to post Share on other sites