Guest M's mor

Kunne det hjælpe på hendes eksem?

12 indlæg i dette emne

Jeg venter på ar få en henvisning fra lægen til en hudlæge da madison er meget plaget af eksem/tør hud i hovedbunden. Når hun ligget i sengen kører hun hovedet rundt fordi det klør.

Jeg tænker så om det kunne hjælpe hende at give hende en baby pude at sove med. Eller gør det ikke nogen forskel?

Del dette indlæg

Tror jeg desværre ikke - men stakkels lille pus :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror jeg desværre ikke - men stakkels lille pus :kiss

Jeg havde det godt på fornemmelsen. Er bare ved at være desperat nu.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde det godt på fornemmelsen. Er bare ved at være desperat nu.

Kan jeg virkelig godt forstå - jeg havde en veninde der simpelthen fik stress pga eksem der kløede (hun ikke kunne sove eller være nogen steder og så kom eksamens tiden og så gik det helt galt) - det er bestemt ikke sjovt at have eksem. Hun brugte Decubal creme mod det og så tror jeg hun ikke brugte sæbe i håret når det var helt slemt - men kan virkelig ikke lige huske hvad hun gjorde. Har i fundet ud af hvad hun får eksem af??? eller er det det i skal til hudlæge for at finde ud af?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan jeg virkelig godt forstå - jeg havde en veninde der simpelthen fik stress pga eksem der kløede (hun ikke kunne sove eller være nogen steder og så kom eksamens tiden og så gik det helt galt) - det er bestemt ikke sjovt at have eksem. Hun brugte Decubal creme mod det og så tror jeg hun ikke brugte sæbe i håret når det var helt slemt - men kan virkelig ikke lige huske hvad hun gjorde. Har i fundet ud af hvad hun får eksem af??? eller er det det i skal til hudlæge for at finde ud af?

Lægen mener det er børneeksem og arveligt. Hendes far havde det og døjer stadig. Og så mente hun at hun ikke kunne tåle mme. Men vi vil gerne have hende undersøgt af en der har forstand på det og kan fortælle hvad vi kan gøre.

Hun er heldigvis en glad lille pige. Og det er kun om natten det klør.

Del dette indlæg

Annonce ♥

god idé læger ved lidt om meget men en hudlæge ved meget om lidt!!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nemlig. Håber vedkommende kan gøre noget.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde det også som barn og lider stadig af meget tør hud. Mine forældre blev anbefalet at give mig oliebade og smøre mig med esecs creme (kan ikke huske om det staves sådan). Men det hjalp.

Håber i finder en god læge der kan hjælpe :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde det også som barn og lider stadig af meget tør hud. Mine forældre blev anbefalet at give mig oliebade og smøre mig med esecs creme (kan ikke huske om det staves sådan). Men det hjalp.

Håber i finder en god læge der kan hjælpe :kram

Vores læge har desværre ikke været god til at råde os. Vi har måtte prøve os frem. Kokos olie i badevandet og håret er godt.

Lige nu får hun behandling med hormon creme og så håber vi det hjælper. Men jeg har sagt jeg vil have en henvisning til hudlæge

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg har kigget med siden sidste år, hvor min datter fik børneeksem, hvor jeg søgte alle steder for at finde noget der kunne hjælpe. Jeg bliver stadig ked af det, når jeg ser billeder af Ida hvor det var værst, så skriver nu mit første svar.

Nu bor jeg så i Irland, så jeg er slet ikke sikker på om dette eller et tilsvarende produkt findes i DK (har aldrig prøvet at finde det der). Men efter 6 mdr. på diverse hormoncremer – som alle var yderst effektive indtil vi stoppede – blev vi anbefalet et produkt der hedder Paraffin Gel. Det er fedtet, giver pletter på tøjet som er svære er få af i vask, men det virkede her! Jeg har siden opdaget, at børnehospitalet i Dublin anbefaler det samme produkt mod eksem. Hvis du er interesseret kan jeg sende dig listen af ingredienser, måske du så kan finde et eller andet tilsvarende i DK.

Vi blev anbefalet i 2 uger at vaske hende morgen og aften og at smøre hende ind i paraffin gel bagefter, uden at tørre hende. Det virker netop ved at holde på fugtigheden i hendes hud. Nu efter omkring 10 måneder, vasker vi hende vel cirka 4-5 gange om ugen (uden noget i vandet), og så trapper vi op hvis det ser ud til at der er et udbrud på vej. Derudover blev vi også anbefalet at når vi bruger hormoncremer skal vi trappe ned – så hvis vi i to uger smører hende to gange dagligt, tager vi en uge en gang dagligt, dernæst en uge hvor vi smører en gang hveranden dag osv. Det kan være tilfældigt, men det var første gang det ikke kom tilbage, når vi stoppede med cremen. Min lille søn på knap 3 måneder er også begyndt at få eksem, og det virker også på ham.

Lige et andet råd til sidst: der er så mange modstridende råd ang eksem så prøv jer frem. Vi har Ida i bad hver dag, det er måske ikke det rigtige for jer. Vi har ingen problemer med at tage hende med i svømmehallen, det er der også delte meninger om.

Eksem kan være forbundet med allergi, men det er jo svært at sige om det er hos jer. Ida endte på sygehuset med vejtrækningsproblemer anden gang hun fik mælk, så det var ret tydeligt. Da hun begyndte at få specialmælk, var der en væsentlig forbedring af hendes eksem.

Håber I finder noget der virker!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg var barn hjalp tea træs olie (ved ikke om det er stavet korrekt) . Jeg havde meget slem børne eksem men det hjalp altså - og min mor havde prøvet meget forskelligt.

Jeg har nu som voksen fået eksem igen, og der virker olien desværre ikke mere :( så jeg skal bruge hormon creme (hvilket jeg ikke må under graviditeten, baaah) men det er da et forsøg værd.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Undskyld fordi jeg ikke har fået svaret jer. Jeg tror jeg har fundet ud af hvad var skyld i hendes kløen.

Jeg skulle skifte lagen i barnevogn idag. Og normalt gør jeg det når jeg skifter inden for. Men de sidste mange gange har jeg ikke gjort det i vognen da hun sov når jeg ordnede det. Men det gjorde hun ikke i dag. Da jeg løfter madras op er den fuld af mug og barnevogn har både mug og skimmelsvamp. Jeg var ikke klar over man skal løfte madras op hver dag så der kan komme luft.

I går var hun kun kort i vognen og i nat kløede hun ikke i hovedbund. Og de andre dage har hun nemlig sovet mange timer i vognen og der har hun kløet meget slemt.

Men ringer mandag til lægen og spørger om det kan være det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER