Tinkerbell

Terminsdato - ændrer i den med tiden?

13 indlæg i dette emne

Torsdag blev jeg scannet for første gang fordi jeg var bange pga blødninger. Det var en fantastisk oplevelse!

Nå men ud over det, så målte gynækologen baby til at være 3 dage yngre end efter mens, hvilket passer med mulig senere ÆL.

Han sagde til mig, at jeg ville få et tons forskellige terminsdatoer i løbet af graviditeten og at jeg skulle vælge den der passede mig bedst og så sige til arbejde ;)

Der er jo alligevel ikke nogen der ved hvornår baby præcis kommer som han sagde.

Spørgsmålet er bare, ændrer i jeres terminsdato i hoved og herinde hver gang i får en ny? Tænker i hvert fald at ændre min til d. 20 maj fordi det passer med sen ÆL, men gider næsten ikke rykke den hver gang en jordmoder eller anden giver mig en ny.... :unsure

Hvad gør i andre?

Del dette indlæg

Jeg gik efter den terminsdato jeg fik NF scanningen :)

Det var den jeg fik at vide at jeg skulle gå efter, og som ville være "mest korrekt" :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sygehuset bruger den termin de beregne ved NF og ændrer den altså ikke herefter. Så det er fastlagte terminsdato.

Min blev ændret ved NF og da lillepigen blev målt ved MD, kom der en anden dato ud - men den bruger de ikke.

Del dette indlæg

Annonce ♥

NF terminen er den officielle.. Og dén du skal meddele din arbejdsplads :)

Jeg har termin 26/12 men en pige i maven som størrelsesmæssigt svarer til at skulle komme den 24/12.. Vi ændrer ikke noget :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok, tak for råd piger! Så beholder jeg bare den nuværende til NF og ser hvad de siger der.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at høre at alt er ok :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg holder altså på min egen indtil NF (hvis jeg når dertil hvilket jeg jo gør!). I systemet står jeg til 5+5 og jeg tror altså kun jeg er 4+5 pga sen ÆL...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter den første skanning ved NF blev der ikke ændret mere ved terminsdatoen. MD skanning viste samme terminsdato.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg startede med termin 27. feb i følge sidste mens. Til tidlig skanning fik de den til et par dage senere (1. marts, mener jeg), og til NF blev den så rykket til 26. feb.

Jeg holdt fast i min sidste mens termin indtil den blev ændret ved NF.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg var gravid med Kristine, var beregnet termin efter ÆO 31. august. Til første scanning ændrede de den til den 29., ved anden scanning til 28., men der sagde de, at den ved NF gælder... Det endte med at blive den 27. august ved NF.

I denne graviditet er den beregnede termin 11. juni. Jeg er spændt på, hvad det ender med... I næste uge skal jeg til tidlig scanning (7+0) :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ændret min 1 dag tilbage, da de sidste 2 scanninger har været enige om det. Hvis der alligevel er en ændring til NF ændrer jeg den selvfølgelig igen der, men så er det også sidste gang og den endelige for mig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg nåede at have 3 terminsdatoer. Den første var 1. august, men det var ud fra sidste mens, og den vidste jeg godt ikke holdt, for havde fået taget en blodprøve, der viste at min HCG var under 1, da jeg så skulle have været mellem 4 og 5 uger henne.

I hillerød får man NF efter den første termin, og der regnede de ud, at jeg var 10+0, så fik en termin, der hed d. 14. august. Fik en ny tid til NF 2 uger efter, og der blev den rykket til d. 13. Derefter blev der ikke pillet mere ved den dato :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

synes det lyder underligt at du skulle få mange forskellige terminsdatoer. Det eneste jeg selv regner med er den fra NF scanning. Hende der scannede mig sagde også at hun ville sætte datoen og at den herefter ikke ville blive rykket.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER