bettyboop1984

20 uger scanning og køn

11 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg vil bare høre om der er nogen som har fået kønnet at vide ved 20 ugers scanningen, og så viste det sig at være forkert???

Del dette indlæg

Jeg fik 2 20 ugers scanninger pga livlig bebs hehe. Men de ville slet ikke kigge efter kønnet der :-S De sagde det ikke var deres job :-(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke selv prøvet det, men kender flere der har, så ja det kan da bestemt godt ske. Vi har denne gang været til en kønsscanning på privat klinik hvor vi fik at vide det var en pige. Samme svar fik vi ved md scanningen på sygehuset så jeg er meget spændt på 3d scanningen vi skal til om 2-3 uger :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været til kønsscanning som viste pige og det samme svar fik vi til md scanningen så regner da stærk med at de siger pige igen når jeg skal scannes i uge 30

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik 2 20 ugers scanninger pga livlig bebs hehe. Men de ville slet ikke kigge efter kønnet der :-S De sagde det ikke var deres job :-(

Jeg fik samme besked, da vi var til MD - men det kom sig nu af, at vi gjorde det klart, at vi IKKE ønskede at vide kønnet, hvis hun kunne se det ;) Og der kom svaret prompte, at det ikke var kønnet hun skulle kigge efter, men om fosteret havde nogle misdannelser :)

Ved jeg bliver upopulær på denne holdning, men jeg er tilbøjelig til at give dem ret - det vigtigste må være,at barnet er sundt og rask :) Så om der er en tap eller ej må da være lige meget :) Men kan modsat også godt forstå dem der gerne vil have bekræftet, om en kønsskanning har vist det samme køn :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror det er meget sjældent at de tager fejl idag, men selvfølgelig kan der ske en smutter :rolleyes jeg har så også fået en ekstra scanning på en privat klinik, men det var ligeså meget for at få nogle billeder i 3D og selvfølgelig for at se ham igen :)

Ved mine første 2 børn, ville jeg heller ikke vide kønnet på baby, men denne gang synes jeg det er rart at vide, pga indkøb af tøj osv. Nu bliver det jo et lille jule barn, så vil gerne have styr på det inden han kommer ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik at vide, at det måske var en pige, men at baby lå for dårligt til at hun på nogen måde kunne være sikker. Vi fik 2 MD-scanninger, hvor de ikke kunne se det, så tror bare man skal være glad, hvis de vil kigge, men ikke forvente noget. Det er jo ikke det scanningen handler om i sidste ende :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik samme besked, da vi var til MD - men det kom sig nu af, at vi gjorde det klart, at vi IKKE ønskede at vide kønnet, hvis hun kunne se det ;) Og der kom svaret prompte, at det ikke var kønnet hun skulle kigge efter, men om fosteret havde nogle misdannelser :)

Ved jeg bliver upopulær på denne holdning, men jeg er tilbøjelig til at give dem ret - det vigtigste må være,at barnet er sundt og rask :) Så om der er en tap eller ej må da være lige meget :) Men kan modsat også godt forstå dem der gerne vil have bekræftet, om en kønsskanning har vist det samme køn :rolleyes

Jojo da! - Meeeeeeeeenn... Der går altså ikke noget af sådan en scanningsdame, for lige at give de forældre den lille glæde. Hun må da være uhyggeligt underskudsagtig hvis hun smækker sådan en besked i ansigtet af alle dem hun scanner. Der er mange måder at sige ting på, og hvis årsagen er at de har for travlt til at kigge efter det- så kan hun lige så fredeligt sige dét. Jeg ville i alle tilfælde synes hun var en sur mokke, hvis jeg lige så glad henvendte mig og spurgte om hun kunne se hvad køn babyen havde, og hun så svarede tilbage på den måde..

- Nå men. TS, jeg tror ikke du kan regne med resultatet vil være 100% rigtigt når det kun er en 2D scanning. Men det er 100% ved en 3D, for det er så tydeligt at man overhovedet ikke kan tage fejl :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er meget enig!! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt enig :)

Med pigerne fik jeg også samme besked, at det var altså ikke derfor de skannede! Forstår dem skam godt, for folk har jo mulighed for at få en kønsskanning.

Denne gang fik vi kønsskanningen bekræftet i at det er en pige, men det var også kun fordi hun lå helt optimalt, da sygeplejersken var færdig med at skanne ned igennem kroppen. Der blev ikke ledt efter det specifikt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker ikke at oplægget her er tænkt som et spørgsmål på HVAD der er vigtigst; et sundt barn eller et bestemt køn. For sådan et spørgsmål tror jeg da bestemt vi alle er fuldstændige enige om hvad svaret er på :loveshower

Men hvis man nu går ud fra at baby er sund og rask og at dette selvfølgelig er den vigtigste grund til scanning, så kan man vel godt bagefter tillade sig at være nysgerrig på kønnet. Selv ønskede je mig brændende en lille pige her 3.gang, da jeg i forvejen har 2 sunde og raske og meget meget højt elskede drenge. Mit ønske har intet at gøre med hvor meget jeg elsker mine drenge, som er helt perfekte og som jeg aldrig har ønsket mig anderledes. Og mit ønske kan bestemt heller ikke stilles op mod om baby i maven er sund og raskt. Det er for mit et helt andet spørgsmål og ønske, som slet ikke kan stilles op mod hinanden.

Bare lige et lille pip herfra for at se tingene i et andet perspektiv :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER