Fru-Nielsen

Hvor meget tøj skal man købe?? Og hvilket??

11 indlæg i dette emne

Jeg er simeplthen i vildrede :P Jeg kan jo sagtens finde en masse fine lister, der pænt lister op et antal af bodyer, bukser, m.m.

Men hvor meget har man reelt brug for? Hvilke størrelser? Hvor meget af hver størrelse?? Og hvor meget har I andre fået i gaver?? Det vil jo være træls at have købt en hulens masse, hvis man også får en del i gave.

Jeg er også rigtig interesseret i at høre hvilke tøj kombinationer i mest har brugt? Bukser + bluse. Heldragt eller?? Lang- eller kortærmede bodyer?

:balloons

Del dette indlæg

Bodyer, bodyer, bodyer!!! Du kan næsten ikke få for mange! Vi har så mange tisuheld på puslebordet.. små drengebørn kan meget godt lide at tisse, når de får bleen af og rammer nemt sig selv :rolleyes Tre bodyer i løbet af en dag er ikke unormalt.

Nu får du vinterbarn, så jeg vil sige langærmede bodyer. Jeg sværgrer til dem. En body + et par bukser er vores favoritkombination :loveshower

Mads hoppede direkte i en str. 56, og det fik vi også ret meget i gave i. De kan godt nok ikke bruge det særlig længe, da de vokser hurtigt... men hvis man skal undgå vaskestress, vil jeg sige min. 10, gerne flere. Name it har billige gode bodyer. 4 stk for 120 kr.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha det er meget individuelt hvor meget tøj man skal bruge. Det kommer an på om du har et gylpe-barn, en der tisser/skider igennem, savler meget osv. Og hvor ofte du har tænkt dig at vaske tøj.

Lise brugte ikke ret meget tøj i starten, da hun jo for det meste lå og sov og ikke gylpede ret meget, så hendes tøj blev sjældent beskidt og jeg skiftede mest fordi jeg selv synes hun skulle have noget andet tøj på og ikke fordi det trængte.

Så jeg synes bare at du skal starte med kun at købe lidt og så simpelthen drage dine egne erfaringer. Hvis du så synes du mangler mere kan du jo altid gå ud og købe mere.

Jeg brugte mest heldragter i starten, fordi jeg synes det var rart det ikke skilte på midten. Så blev alting på plads og hun blev ikke kold.

Jeg brugte både lang og kortærmede bodyer til at have inden under heldragten - alt efter hvor koldt det var. Når vi bare var herhjemme var det oftest en kortærmet inden under, da det som regel er rimeligt lunt hjemme hos os.

Jeg brugte (og bruger stadig) også kortærmede under natdragten om natten.

Da det blev lidt varmere i vejret begyndte jeg at bruge langærmede bodyer som trøje i kombination med bukser - og nu hvor det bliver koldere og hun er lidt større er jeg så begyndt at komme en trøje udover. Så hun har altså som regel nu en langærmet body + bukser + trøje på.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved vinterbarn, så langærmede body´er i de første størrelser. Da Anna var helt lille (de første 2-3 mdr. og hun er fra december) havde hun primært langærmet body og en heldragt med fødder på. Især den første måned, havde hun kun heldragter på - det er klart det mest behagelige for baby og det er så meget nemmere. Især dem med lynlån i til om natten ;)

Vent evt. med at købe i str. 50 til du får nogen vægtskøn, men hvis vægter er 3-3,5kg, så ville jeg købe noget i str. 50. Bare så man har lidt og så kan man altid sende nogen i Name It eller H&M og købe nogen flere :whistling Anna brugte ikke særlig meget tøj i starten, da hun hverken gylpede eller tissede igennem, så i str. 50-56 kunne hun godt have det samme tøj på i 2-3 dage, men andre bruger meget mere og det er ikke til at forudsige.

Da Anna blev lidt ældre brugte jeg stadig mange heldragter (uden fødder om dagen) med body under, men begyndte også på bukser og bluse. Evt. heldragter uden ærmer over body/bluse.

Det er vist meget forskelligt hvor mange bodyer man bruger, men sørg for at købe i hvert fald 6 og så kan du altid købe flere. Derudover ville jeg købe 4-6 hele sæt tøj (hvad enten det så er heldragter eller bukser/bluse), en køredragt til Dunién, en uldhue, strømper og uldsokker/uldfutter :)

De fleste af vores gaver var i str. 62.

Og husk, at det er OGSÅ fedt at købe babytøj, når baby ER kommet ud ;) :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

tøj med fødder i er bare skønt at have. Og bodyer der kan knappes eller bindes i siden er supersmart!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes at tøj med fødder i er trælst fordi det er så kort tid de kan bruge det :)

I starten brugte vi langærmet body + bukser + evt uldvest alt efter hvor koldt der var... Synes ikke det var nødvendigt med meget varmt tøj da hun jo altid var ved os eller under sin dyne..

Kortærmede bodys brugte vi under natdragter.

Ville nok købe:

8 langærmede bodys

4 par bukser

2 uldveste

evt et par heldragter

4 natdragter og 4 kortærmede bodys

desuden nok 25 stofbleer

Uldhjelm

uldfutter

flecedragt

handsker

4 par sokker

vent med at køb størrelse 50 det er ikke sikkert man får brug for det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man finder hurtigt ud af hvad man r til så det er let at suplere op...

og ja køb bodys med lukning i siden til den første tid... Det er rarest når de er så små :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min erfaring siger: Køb lidt af hver slags i de små størrelser :)

I starten var det heldragter jeg var vild med.. Nu er jeg mere til hun får en langærmet body, bukser og evt en trøje på...

Men jeg ville prøve at købe "Lidt af hvert" - så man selv finde ud af hvad man kan lide.. Jeg er også på natdragter med fødder fx - For camille smider sokkerne ;) Men i starten kunn ejeg bedst lide dem uden.. :rolleyes

Troede også jeg var vild med bodyer med motiv - men nu dækker bukserne nederste halvdel af motivet, også er jeg faktisk ikke så meget til dem!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg melder mig også på "pas på at købe for meget før fødslen" meget at det vi havde før var vi slet ikke glade for da det kom til stykket.

Feks havde jeg kun købt natdragter med fødder, men Zoey er så lang og slank at længden ikke passer og hvis længden skal passe poser de så meget at hun fik 2 ben ned i samme ben i dragten Hehe.

Vi bruger allermest bodyer m bukser over og cardigans med knapper.

Vi fik meget tøj i 56 og 62 og folk spurgte gerne om vi manglede noget bestemt, så det var dejligt man ikke fik for meget ubrugeligt.

Og ja - bodyer der kan knappes op i siden er guld værd i starten, så meget nemmere at give på når de er helt små og "slappe"

Del dette indlæg

Annonce ♥

M var ude for at koebe lidt mere i 50, efter Noah blev foedt. Vi brugte meget de samme 6 bodyer og de samme 2-3 natdragter og et par bukser. Jeg vaskede ofte.

Jeg ville gaa lidt efter listerne, du lige har faaet her, og saa melder jeg mig i koret - koeb mest efter baby er foedt :)

Her er vi mest glade for heldragter uden foedder om dagen og dem med foedder om natten. Ogsaa bodyer med bukser er et hit. Bukser og troejer mindre praktisk, naar de er saa smaa, synes jeg, men ogsaa soedt.

Jeg ville ogsaa faa mig et lille basislager af uld/silkebodyer til vinterbaby, og neutrale bodyer til at have paa under andre bodyer. Storchebarn har dem fra IoBio til en ok pris og de er med slaa-om og folde-om-haender-aermer til de helt smaa i 50/56. Jeg har koebt dem til Noah.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde ikke købt ret meget, for vi kendte ikke kønnet. Jeg var dog ret overrasket over, at hun kunne passe str. 50 i en måned, for havde fået det indtryk, at de sjældent kan passe det, og hvis de kan, så kun en uges tid. Men vi klarede os med kun at have en håndfuld af hver str, lidt bodyer, lidt bukser, lidt bluser, og så købe en masse efter hun var født.

Vi bruger mest bukse+bodykombinationen, og selv om jeg er rigtig glad for at vi købte en masse billige basisbodyer bruger jeg næsten kun de nye lækre bodyer i uld :7himmel Jeg er også ret glad for strømpebukser, for de er gode varme, og strømper falder enten af hele tiden, eller også strammer de :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER