Guest cmbk

Jeg vil gerne hjælpe en kommende mor

11 indlæg i dette emne

Jeg har en hel flyttekasse af Carolines tøj liggende, som jeg ikke gider sælge(Er forsøgt, men jeg gad ikke tage billeder af det)

Så nu vil jeg egentligt gerne give det væk, til en kommende mor der MANGLER. Forstået på den måde, til en der måske ikke har de økonomiske ressourcer til at købe en helt ny garderobe(str 50-62)

Men de er åbenbart ikke nemme at finde, og jeg synes ikke at jeg vil aflevere det til mødrehjælpen, i det at de sælger tøjet videre. Jeg vil hjertens gerne hjælpe en eller anden, men har fået mange henvendelser fra folk, der åbentlyst har økonomien til selv at købe...

Nå.... Hvad gør man SÅ? :D

Del dette indlæg

Årh jeg sidder med samme ide.. Har købt såå meget tøj, og jeg orker ikke at sælge det videre :rolleyes Så jeg kigger da med her :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men folk synes åbentbart, at det er unfair at jeg ikke vil give tøjet væk, når de spørger(Fordi jeg VED at de sagtens selv har råd til at købe. Måske ikke SÅ meget, men så lidt) <_< <_< <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Krisecenter kunne også være et bud

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du har facebook, så prøv at søg på gruppen glæd børnene.

Det er en gruppe der samler ind og gir videre til dem der har brug for det. Sådan har jeg forstået deres koncept.

Del dette indlæg

Annonce ♥

:sc

SKØN idé!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var inde i mødrehjælpen i Aalborg forleden, og de fortalte mig at de arbejder frivilligt, og de penge de "tjener" til mødrehjælpen. Så vidt de vidste, var der ikke en eller anden direktør der sidder og nyder godt af det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan også få tøj gratis gennem mødrehjælpen. De laver "gavekort", som man annonymt kan søge om at få tilsendt, og så får man så for x antal kr. at bruge i deres butik. Synes det er en rigtig god i ide for dem, der trænger.

Pengene de tjerner går bl.a. til projekter, som fx "den rullende kagemand" (tror jeg nok det hedder), der holder børnefødselsdage for de børn, hvis forældre ikke har råd, og de har også rådgivning i forhold til bl.a. skilsmisse og unge mødre.

Så jeg ville helt klart give det til mødrehjælpen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super god ide! :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med at kontakte kommunens børne og familieafdeling. De er jo ofte bekendte med bl.a unge mødre som har ekstra behov for hjælp. Jeg har arbejdet i en kommune hvor jeg kunne komme af med lidt ting som jeg sagtens kunne undvære..

Eller har i et frivillig center? Der kunne de muligvis også give videre til dem der virkelig har behov.

Nå blot et par ideer.. En fantastisk sød ide at ville hjælpe.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes også personligt at mødrehjælpen ville være en rigtig god ide :) og selvom de sælger tøjet videre, så er det jo meget billigt og hjælper derfor stadig nogen der trænger. Og som de andre siger bliver pengene så derefter brugt til et godt formål.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER