Oprettet October 9, 2012 Hej tøser. Jeg har brug for nogle råd angående ventetøj. Jeg har endnu ikke brug for det, men kan jo ikke lade være med at kigge ;) Jeg faldt så over en t-shirt jeg bliver nødt til at have på nettet, og så tænker jeg at jeg lige så godt kan bestille noget mere når jeg er igang. Der står på hjemmesiden at man som regel skal have den samme str som man normalt bruger, er det også jeres erfaring? At fx normal str 36 svarer til gravid str 36? Er der nogle dele som man sagtens kan bruge uden stor mave, ud over det logiske som a-formede ting. Jeg tænker fx på den t-shirt jeg har udset mig, kan man bruge den nu (med lille mave) og efter fødslen eller sidder det bare helt dumt så? Ville jo egentlig helst købe ting som kan bruges ud over gravid også, kan dog godt regne ud at visse ting som tætsiddende bukser er alt eller intet. Mit trejde spørgsmål er angående mærker. Jeg synes de har meget fedt hos Asos og Topshop, en del federe end mammalisious og HogM. Har nogen erfaringer med de mærker? Fx kvalitet og størrelser, skal man købe en størrelse større end normalt eller andet? Håber der er nogle gravide herinde som har en stor mave eller som tidligere har fået børn som kan give lidt råd til denne jungle. :bk :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2012 Jeg ville ønske jeg kunne sige jeg brugte den samme størrelse som normalt men desværre. Jeg brugte normalt str 38 eller M men under graviditeten hed bluser L eller XL og bukser var helt oppe i str 46 :( Har ikke erfaring med andet end H&M da jeg ikke gad bruge alverdens penge på tøj jeg ikke ville bruge bagefter Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2012 Det ventetøj jeg har anskaffet mig er i samme størrelser som mit tøj ellers er i. Dog synes jeg efterhånden det bliver et problem at have maven i et par af tingene - bla. en skjorte i str small, som bestemt ikke skal være større nogen andre steder, men den stumper efterhånden på maven, så hvis jeg skal have den på må jeg have noget under. Faktisk er det mine Samsøe Samsøe trøjer og t-shirts af de der basisnogen der passer mig bedst som det er pt, altså bestemt ikke noget der er købt til en gravid :) Så jeg har ikke købt ret meget ventetøj, har 3 par bukser fra H&M (hvoraf jeg har fået det ene par foræret) og 4 bluser/t-shirts, hvoraf den ene er den føromtalte skjorte der altså ikke bruges så meget længere. Resten er faktisk bare poset eller elastisk tøj fra før. Trusser har jeg måtte købe nogle ekstra i H&M af nogle lavtaljede med en blondekant, ellers irriterede de, bh'er har jeg nogle stykker jeg købte en overgang hvor jeg havde taget lidt for mange kilo på i forhold til idealvægten, så de passer fint til nu. Jakke der har jeg bare en striktrøje under på de kolde dage og lader være med at lukke andet end de knapper der kan lukkes og så kører det ;) Mht til tøj fra Asos ved jeg ikke noget om deres ventetøj som sådan, men jeg har gode erfaringer med deres almindelige tøj, det er fint til prisen synes jeg :) Jeg har brugt de samme størrelser som det tøj jeg har købt i DK, men igen, det var ikke ventetøj jeg har købt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2012 Jeg har kun ventetoej fra HM og Mammalicious, vidste slet ikke Topshop havde, det maa jeg da lige tjekke ud. Mammalicious har et meget stoerre udvalg paa nettet end i butikkerne, og jeg bestillte lidt i s og saa lidt i m, synes deres str. er meget store!! jeg har en lille barm og "lille"overkrop, saa nogle af kjolerne i m er ikke saa paene til mig synes jeg. HM's udvalg synes jeg er ret daarligt, har koebt nogle faa ting derinde og synes ogsaa de er meget store, jeg koebte lige en vinterjakke i small ( 349 kr) og kan slet ikke forstaa at den er saa stor, fordi der er helt sikkert nogen der er mindre end mig!!!:unsure proevede faktisk en kjole derinde fra i loerdags, saadan en "arbejdskjole"i uldoptik, i small som var ALT for stor ved brystet, talje, arme etc. Men som regel ville jeg vaelge samme stoerrelse som du bruger nu. jo, maaske blir du lidt bredere om hoften etc. men altsaa jeg f.eks har jo ikke pludselig en heeelt anden figur, paa naer maven. mht bruge at det bagefter...noget af det tror jeg godt man kan bruge, kommer lidt an paa om tingene har den der grimme hoeje stofkant paa nederdelene og busker, hvis ja, bruger man dem jo ikke bagefter. men nogle kjoler mener jeg godt man kan bruge. Jeg gik aldrig i saerligt stort toej foer, kan godt lide det viser min figur, saa kan desvaerre ikke passe meget af mine jakkesaet og nederdele etc. og paa arbejde maa jeg jo ligesom tage noget ordentligt paa, saa derfor har jeg efterhaanden en del ventetoej :badgirl Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2012 Jeg har købt leggings/bukser/strømpebukser i samme str. som jeg plejer, både i H&M, Mamalicious og fra Asos, i toppe har jeg skulle have M i stedet for S i de fleste ting, men jeg har ikke købt særlig mange reelle gravid-toppe, faktisk kun 2, ellers har jeg købt alm. toppe i M og kan stadig bruge mine egne toppe og kjoler fra inden jeg blev gravid... Men det kommer jo nok også an på hvor meget man tager på i løbet af graviditeten :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2012 Jeg har ind til videre faktisk købt mindre størrelser end jeg brugte som ikke-gravid. :) Jeg tabte mig så også den første del af min graviditet, men det var trods alt ikke mere end 3-4 kg. Jeg har fx en par mammalicious jeans, som skulle være jeggings agtige. Først bestilte jeg den størrelse, som jeg skulle have efter mammalicious' måle-halløj. Det var KÆMPE store til mig. Fik dem byttet til en størrelse mindre, og de var faktisk stadig ret store, så dem har min mor nu lagt ind i benene. Det kunne ikke lade sig gøre at lægge dem ind i livet, men det går. :) Har også en mammalicious bluse, som jeg har købt en størrelse mindre end normalt, og er faktisk også lidt stor i det. Så ved mammalicious vil jeg hvertfald klart anbefale at købe din normale størrelse eller endda mindre. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2012 Nu er jeg ikke så langt endnu, men jeg har 4 par ventebukser nu fra hhv Mamalicious og H&M Mama, og de er alle str 42, som nok også var det jeg skulle bruge før graviditeten - og de passer som de skal. Der er fin plads til at maven kan vokse meget endnu, udover det ene bar jeggins, som er sindsygt trælse... De er gra H&M og har en anderledes talje end de andre ventebukser, hvor elastikken ikke er den slags der går op over maven, men et stykke bredt elastik som står ser ud lidt om en slå-om-elastik, hvis det giver mening. Den er MONSTER træls, fordi den enten falder sammen under maven og generer, eller hvis man hiver den op, er den for stram om det nederste af maven... Så det er seriøst nød-bukser... Bluser har jeg fra H&M lånt og købt nogle i M som faktisk passer fint, selvom jeg normalt ville købe L, Måske nok også fordi ventebluser godt må vise maven, hvorimod jeg normalt ville forsøge at SKJULE maven... Det kan der være noget om :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2012 Nu er jeg ikke så langt endnu, men jeg har 4 par ventebukser nu fra hhv Mamalicious og H&M Mama, og de er alle str 42, som nok også var det jeg skulle bruge før graviditeten - og de passer som de skal. Der er fin plads til at maven kan vokse meget endnu, udover det ene bar jeggins, som er sindsygt trælse... De er gra H&M og har en anderledes talje end de andre ventebukser, hvor elastikken ikke er den slags der går op over maven, men et stykke bredt elastik som står ser ud lidt om en slå-om-elastik, hvis det giver mening. Den er MONSTER træls, fordi den enten falder sammen under maven og generer, eller hvis man hiver den op, er den for stram om det nederste af maven... Så det er seriøst nød-bukser... Bluser har jeg fra H&M lånt og købt nogle i M som faktisk passer fint, selvom jeg normalt ville købe L, Måske nok også fordi ventebluser godt må vise maven, hvorimod jeg normalt ville forsøge at SKJULE maven... Ville ønske jeg kunne vise maven nu! Synes godt nok det kræver ordentlig planlægning om morgenen at få noget tøj på der ikke viser maven frem. Ikke sådan at jeg altid går i ålestramt tøj, men det kan altså ses i det meste. Graviditetstøj burde faktisk deles op i "gemme" maven og "vise" maven :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2012 Tak for svar alle sammen :tak Jeg kan se at det afhænger en del af mærket og at der generelt er lidt negativ stemning overfor H&M som passer med den opfattelse jeg tidligere har fået. Pudsigt for er normalt meget glad for H&M men synes generelt også deres graviditetstøj er rimelig kedeligt. Jeg besluttede mig for at købe 1 t-shirt og et par bukser på asos.com i min normale str 36 og så ser jeg det an. Tror alligevel jeg kommer til at købe det meste derinde da jeg godt kan lide deres tøj og de har rimelig gode priser synes jeg. Og så er der gratis fragt! :glad Glæder mig til at det kommer hjem så jeg kan se hvordan det sidder på min endnu kun lidt gravide krop! Mammalicious og H&M tøj må jeg simpelthen finde ud af ved at prøve det fysisk i butikkerne. Håber dog at jeg i princippet ikke behøver købe så meget nyt tøj, bare det mest nødvendige: 2 par bukser 1 par leggins 1 par strømpebukser 4 toppe 2-tshirts/bluser Ud over det tror jeg bare at jeg kan bruge mit gamle tøj. Vil altså hellere købe babyting :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2012 jeg har brugt mine toppe og bluser jeg havde i forvejen i str. M, men de er efterhånden for korte pga maven er så stor, så jeg skiller på midten.. :lolhit og jeg er gået fra en str. 40 i normale bukser til str. 44 i ventebukserne fra H&M.. både pga maven er så stor, men også pga vand i kroppen (hvilket man nok også skal tage højde for... kan med nød og næppe klemme mig ned i et par vente-jeans fra h&m i str. 42, men så er de også nærmest malet på mig og kryber ligeså stille længere og længere ned.. så jeg ville helt klart købe større størrelser end normalt, men ikke for mange decideret graviditets-tøj da det jo er syndt at det bare bliver puttet langt væk så snart man har født, og så er det lidt sure penge at "smide væk" som kan bruges til AAAAAALLE de skønne babyting man har brug for.. og samtidig er graviditets-tøj også bare meget dyrere end alm tøj synes jeg... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2012 Tror jeg har passet. ca. Samme størrelse i alm tøj og gravidtøj generelt. Synes dog ikke det er så nemt at bestille ventetøj på nettet, det er ikke til at vide hvordan det sidder. Vi har lige fået en skøn ny ventetøjsbutik i Aalborg (boutique mamma) hvor de også har ammevenligt tøj, så der køber jeg de næste ting jeg skal have til julefrokoster mv. Del dette indlæg Link to post Share on other sites