Guest

nogen der ved hvordan...?

6 indlæg i dette emne

Mine hvide ammetoppe er ved at få en grå kulør og 2 af dem har endda fået nogle mystiske mørke pletter, som jeg tror er fra noget mørkt tøj jeg vaskede det med, men er ikke sikker. Så nu vil jeg gerne have dem hvide igen og har faktisk lidt klorin på lager. Nogen der ved hvordan man bleger med klorin? Opløsning, temperatur (kold/varm), tid m.m.

:help

Del dette indlæg

Hmm.. Jeg har ikke brugt en særlig metode. Har taget en spand, fyldt den ca. halvt med vand, hældt en sjat klorin i, og så ladet det stå en times tid eller 2. Man skal bare være obs på at holde tøjet under vand, da tøj gerne vil flyde, og så vil der være områder, der ikke bliver bleget, fordi de stikker over.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg plejer også at tage en spand med vand og hælde lidt klorin i og lade det stå..

Efterfølgende vasker jeg tøjet i vaskemaskine ved minimum 60 grader og håber derfor at klorinen er ude af tøjet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg plejer at hælde lidt klorin i maskinen sammen med vaskepulveret og det virker helt fint men husk at vaske en hvid vask igen bagefter :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg lagde det i en spand med klorin natten over, det virkede, de er snehvide igen - men de mørke pletter er der endnu :( hvad pokker det er, er mig en gåde, overvejer om det kan være lanolin som jeg har brugt til mine brystvorter - men hvordan det så går af ANER jeg ikke... nogen gode idéer?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har engang læst at man skal ligge tøjet i saltvandsbad natten over, også vaske det almindeligt med lidt bagepulver.

Jeg prøvede det da jeg skulle rense vores dåbskjole, som renseriet ikke kunne få helt ren der hvor den er hvid. Og det hjalp. :) (brugte bare ikke vaskemaskine selvfølgelig, men en balje)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER