Vinnus

hvad har i på puslebordet?

7 indlæg i dette emne

Jeg er ved at indrette Mumis puslebord og er pludselig blevet blank for hvad man har indenfor rækkevidde, altså bortset fra bleer og vaskefad/vaskemulighed.

Hvad har i?

Kom gerne med billeder :)

Del dette indlæg

Jeg tager lige et billede senere. Men på vores er der en sut og lidt at lege med. Ellers har jeg en lille kasse med div ting man kan mangle. Cremer, vatpinde, termometer, ekstra poser :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

lJQSw.jpg

post-2-059496700 1350559709_thumb.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bruger pudder til numsen og ikke zinksavle, ellers er der termometer, stofble, vådservietter,engangvaskeklude, ekstra sæt tøj og strømper, bleer og sutsko :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tager lige et billede senere. Men på vores er der en sut og lidt at lege med. Ellers har jeg en lille kasse med div ting man kan mangle. Cremer, vatpinde, termometer, ekstra poser :-)

:ditto vi har så også:

en baby-børste og tættekam mod arp

stofbleer til at ligge under numsen

En lille skuffe dims med strømper, huer og hårpynt i hver deres skuffe

Baby olien

Baby pads

skum klude

Håndsprit gel til hænder + til at vaske puslepladsen efter uheld

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har følgende i/på kommoden

- tøj

- bleer

- stofbleer (til at ligge på puslepuden)

- vaskefad

- engangsvaskeklude (som vi har klippet i 4 dele. Det er nemmere at håndtere små engangsstykker end de store og man spilder ikke så meget ved at skulle vende og dreje kluden)

- creme til numsen (vi bruger Weleda babycreme/calendula) Har fået den anbefalet. Den skulle fjerne røde numser med det samme :D

Følgende hænger i en kurv

- babybørste + babykam

- termometer

- baby neglesaks

Følgende hænger i en anden kurv

- vatrondeller (til at fjerne snask i øjnene)

- vaseline (til termometeret)

- kogt afkølet vand (i engangssprøjter) Bruger vi til at fjerne snask i øjnene. Det bliver så dyrt med saltvandsdråber

- Saltvandsdråber til bussemændene

Oven over puslebordet har vi

- små sokker

- huer + hagesmækker

- ekstra cremer mv. til lillemanden

- ekstra klippede engangsvaskeklude

Derudover har vi en skraldespand hængende, en spand til vasketøj bagved puslebordet + 2 små knager hvor hans håndklæde og hans flyverdragt hænger :loveshower

post-2747-042450200 1349350817_thumb.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores puslebord ser sådan ud:

post-350-009493000 1349700986_thumb.jpg

Til venstre er der en kurv med alt, hvad der kunne være rart at have i nærheden (og ting, som jeg ikke lige vidste hvor jeg ellers skulle lægge :rolleyes ): Hudcreme, saltvandsdråber, termometer, badetermometer, zinksalve, solcreme, negleklipper, babyolie, babyshampoo, tandbørste (til arp), babybørste, babykam.

Vil egentlig godt have ryddet op i den kurv, jeg bruger aldrig zinksalven, solcremen, babyshampoen eller babykammen.

Ved siden af kurven er der håndsprit og foran er der en rulle blepapir (kun aktuelt, hvis man bruger stofbleer) og en pakke babyvatpinde.

Til højre for puslepuden er der en kurv med stofklude, som vi bruger flittigt. Almindeligvis (og også på billedet) ligger der desuden en stofklud og flyder, hvis vi har vurderet, at den godt kan bruges igen inden den bliver smidt til vask. Foran kurven med stofklude er der et vaskefad og skumklude klippet i halve.

Vores bleer er i fletkurven under bordpladen. :)

Tøj (også huer, strømper, savlesmække o. lign.) er i et garderobeskab ved siden af puslebordet - så tæt at man kan nå det uden at flytte sig væk fra babyen :)

Mellem garderobeskabet og puslebordet er en en pose til tøj, der er for småt, så det bliver sorteret fra løbende, når det bliver taget af og dermed vasket for sig selv og lagt væk, istedet for at det ryger tilbage i garderobeskabet :)

Til højre for puslebordet har vi en pedalspand til affald og en plastikspand til brugte bleer.

Under bordet (altså i skabene) har vi sengetøj, gylpeklude, ekstra blepapir, ekstra skumklude, ekstra stofklude og ekstra håndklæder til at ligge på puslepuden (eller til at ligge Valdemar i på gulvet, hvis han skulle finde på at skide udover det hele :P)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER