Unknown

Teutonia Mistral S vs. Emmaljunga

5 indlæg i dette emne

Så er vi igang med klapvognsjagten. Af krav har vi -

Skal kunne ligges helt ned så hun kan sove i den.

Skal have svingbare forhjul.

Jeg har hørt Emmaljunga vognene kan være lidt lave i kalechen - så hvis man har et langt/højt barn kan det blive et problem.

Vi hælder allermest til Teutonia Mistral S. Men vil gerne høre jeres meninger og erfaringer med Teutonia og Emmaljunga klapvognene med svingbare hjul :-)

Del dette indlæg

Jeg har jo ikke Teutonia med svingbare hjul, men vores Trutonia er vi RIGTIG glade for og det samme er min soester med deres!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes også alt hvad jeg ser på nettet så er det en super vogn. jeg kan købe den på tyske sider for 3700-4000 hvilket jo er mega billigt. Har lige solgt den store Emmaljunga i dag så synes godt vi må bruge pengene på sådan en fra ny :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi købte en brugt mistral s :-) 1600 kr og den fejler intet. Jeg havde også visse krav til vores Klapvogn. Blandt andet at den skal have svingbar håndtag og kunne ligges helt.

Mistral s, kan så meget mere. FANTASTISK Klapvogn.

Jeg kender dog ikke, emaljungas vogne.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik en rigtig god demonstration af de to vogne, da vi skulle vælge og vi valgte Teutoniaen :) den kan bare det hele og lidt til.

Det at den både kan svinge styret og vende sædet, synes jeg er super. Og så er der nogle ting ved hjulene med lås og sådan, der er bedre og så kan den der stofstang foran barnet klipses nemt af, hvor den på Emmaljungaen skal skrues af med værktøj.

Emmaljungaen synes jeg dog er blødere i looket og bl.a. kalechen, som jeg så synes er hyggeligere.

Man skal også være opmærksom på, at Teutoniaen er højere og derfor er det nemmere at komme til varekurven på den end på Emmaljungaen.

En lille ting jeg synes er irriterende ved Teutoniaen er, at der på kalechen er en stofflap ovenpå, som danner 2 trekantede vinduer og de kan altså være ret irriterende når man ikke lige har solskærm på vognen og solen skinner ind i hovedet på barnet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER