Charlotte - mig og mine

Hvor længe vil i amme?

46 indlæg i dette emne

Jeg ammede Tilde indtil hun var 8 mdr. og så sagde hun selv fra :)

Del dette indlæg

Jeg ammede Tilde indtil hun var 8 mdr. og så sagde hun selv fra :)

HvOrdan sagde hun fra? Blev hun sur når du lagde hende til, eller 'efterspurgte' hun bare ikke brystet mere?

Del dette indlæg

Annonce ♥

HvOrdan sagde hun fra? Blev hun sur når du lagde hende til, eller 'efterspurgte' hun bare ikke brystet mere?

Hun stoppede selv natamning ved, ikke at vågne mere og om dagen begyndte hun til sidst, enten at prikke mig i brystet med en finger eller lave "pruttelyde" på brystet :D Aftenamning var den sidste der kom væk og der tilbød vi hende, i en kort periode, et glas mælk i stedet ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Emilia blev ammet til hun var 6 mdr. Så valgte hun selv at stoppe.

Gry bliver stadigvæk ammet, og hun er snart 8 mdr, hun skulle meget gerne stoppe med at blive ammet om dagen om et par mdr, for så starter hun i vuggestue. Og hvis hun stadigvæk vil så er planen at hun får en tidlig morgen tår og en aftentår inden sengetid.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fuldammede Mille til hun var 4 mdr og Max til han var lidt over 3 mdr.. Hvis jeg havde kunnet, ville jeg gerne have amet til min. 6 mdr.. Mille beyndte og gå da hun var 8 mdr., så var nok stoppet der ihvertfald..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lise er lidt over 7 mdr og jeg ammer stadig. Ved ikke helt hvornår jeg stopper - hvis hun begynder at bide mig når hun får tænder bliver det nok der ;) eller hvis hun selv ikke gider mere pludselig. Så længe vi begge synes det er hyggeligt bliver jeg ved. Hvis der ikke er noget der naturligt sætter en stopper for amningen, så sætter jeg nok selv grænsen ved når hun begynder at kunne tale og bede om at få bryst :P

Jeg starter arb om 1½ måned, til den tid skal jeg så ihvertfald have skåret amningen ned, så hun kun bliver ammet morgen og aften (og måske nat, hvis hun stadig vågner om natten til den tid).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun stoppede selv natamning ved, ikke at vågne mere og om dagen begyndte hun til sidst, enten at prikke mig i brystet med en finger eller lave "pruttelyde" på brystet :D Aftenamning var den sidste der kom væk og der tilbød vi hende, i en kort periode, et glas mælk i stedet ;)

Hvor godt :-) og det lyder til at være en god og nem afvænning, sådan håber jeg også på!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ammede til 10 mdr så sagde hun fra. Nat amning stoppede jeg da hun var 7mdr.

Vil gerne amme til omkring et år denne gang hvis han vil. Nat indtil 7 mdr også eller hvis der kommer tænder før.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fuldammede til Silje var 5mdr og gav aften + morgentår indtil 1år - Faktisk fik hun sidste gang på sin fødselsdag. Hun var efterhånden ikke så interesseret længere så det var intet problem at stoppe.

Med lillesøster har jeg også forhåbninger om et lignende forløb :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg regner med at fuld amme i 4 mdr. Herefter vil jeg afvænne hende, så hun enten får udmalket mælk eller mme fra flaske... Og så ligeså stille gå over til skemad.

Hendes far glæder sig allerede til at han kan få lov at give hende mad :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad skulle det hjælpe at malke ud - i stedet for at amme? Spørger fordi jeg ikke ved noget om udmalkning :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad skulle det hjælpe at malke ud - i stedet for at amme? Spørger fordi jeg ikke ved noget om udmalkning :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der nogen ernæringsmæssig grund til at amme efter de 4 mdr?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der nogen ernæringsmæssig grund til at amme efter de 4 mdr?

Der er stadig antistoffer og masser af mums efter de 4 mdr så vidt jeg ved. Jeg er blevet anbefalet at amme så længe som overhovedet muligt da både min mand og jeg lider af allergi...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg læste/hørte et sted, at grunden til, at SST nu anbefaler fuldamning indtil de 6 mdr., er, at hos nogle babyer, er nyerne (mener det var nyrerne) ikke helt klar til anden kost.

Jeg kan dog ved en hurtig søgning på nettet ikke lige finde belæg for dette.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det handler for mig om at få lidt frihed tilbage i tilværelsen.

Jeg har ikke så meget mælk at jeg kan nøjes med at amme hende på et bryst og oftest kan en amning nemt tage 45 min til 60 min. Og jeg ammer ca. Hver 3.-4. time. Ved at malke ud, vil hun stadig kunne få det gode fra modermælken uden at hun nødvendigvis behøver at hænge på mit bryst. Samtidig vil min mand kunne få lov at give hende mad, hvilket han glæder sig til.

Men som sagt er det bare min overvejelser, nu ser jeg hvordan situationen er når hun rammer de 3-4 måneder.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lina er begyndt at bide - specielt efter hun har fået sine to tænder i undermunden <_<

Hun spiser skemad i løbet af dagen, og der bliver hun tilbudt det 2-3 gange, ellers er der babse-buffet, selvom vi (læs jeg) prøver at få det væk ved nogen af måltiderne.

Hun får så tilbudt vand og udmalket mm i kop, plus jeg laver grød på mm, som hun er helt vild med.

Vi prøver så også løbende forskellige slags glas med mos fra Semper eller Hipp, men det er tydeligvis mors hjemmelavede grød, eller fars mos, der er bedst :loveshower

Nattår slipper vi heldigvis for, da hun har sovet igennem fra hun var helt lille. :7himmel

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har forstået at anti stofferne stopper fra 4 mdr - men syntes det er svært at få klart svar på fra eksperterne :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan står det også til her og i dagtimerne vågner hun efter en tiime og vil have igen . - laver ikke andet end at amme , have hende sovende på brystet og forfra igen. Glæder mig til hun kan spise grød og kun sove 2 lurer på en dag og måske sove igennem om natten

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan står det også til her og i dagtimerne vågner hun efter en tiime og vil have igen . - laver ikke andet end at amme , have hende sovende på brystet og forfra igen. Glæder mig til hun kan spise grød og kun sove 2 lurer på en dag og måske sove igennem om natten

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER