mino

Bækkenløsning ???

3 indlæg i dette emne

Jeg er nu i uge 23'og har de sidste uger døjet med mit ene ben en gang i mellem men de sidste 3 dage har det været konstant det føles som om der sidder en kniv i lysken og hver gang jeg bevæger benet bliver kniven drejet og det stråler ned i benet så jeg har svært ved at holde mig oprejst

Idag er der selvfølgelig begyndt og komme lidt inden anden side også men ikke så slemt

Men er det bækkenløsning og er der noget jeg kan gøre selv ???

Del dette indlæg

Det lyder i hvert fald ikke sjovt :kram2

Jeg havde selv bækkenløsning, men den sad i lænden, og satte sig først foran til allersidst, hvor jeg i forvejen havde så ondt i lænden og hofterne, plus at jeg havde mange plukveer, så det var svært at skelne den ene smerte fra den anden.

Hvis det er bækkenløsning du har, skal du virkelig passe på ikke at overanstrenge dit bækken. Ikke noget med at bide tænderne sammen eller være sej. For når det gør ondt, er det fordi det bliver værre - også i det lange løb.

Du skal også være obs på dine bevægelser. Du må ikke vride din overkrop, skal du vende dig om efter noget, skal du dreje hele kroppen, inkl. fødderne med. Du må heller ikke tage for store skridt, så afstanden mellem dine knæ bliver mere end hoftebredte. Derfor er det en god ide at lade manden sætte opvask på plads og støvsuge.

Når du vender dig i sengen, skal det ske med samlede ben - selv om det er mega svært.

Ellers kan det hjælpe rigtig meget med aflastning, når du skal stå op. Du kan binde et tørklæde om hofterne og stramme det ind, så du får en fornemmelse af, at der bliver holdt sammen. Hvis det er bækkenløsning du har vil det hjælpe rigtig meget, for bækkenløsning kommer af, at ledene giver sig for meget, og bliver mere eller mindre løse. :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er helt enig i det Pumpkins skriver :) vil bare lige tilføje at du kan lægge en plastikpose på bilsædet (hvis du har bil altså :)) så du ikke skal bruge mange kræfter, og dermed vride dit bækken, når du skal ind og ud af bilen. Desuden så tænk altid på at næse, tæer og knæ skal pege i samme retning, så undgår du vrid. Henvisning til fysioterapi kan være en mulighed, de kan ikke fjerne det, men kan give øvelser og vejledning i bevægelse og træning. Mit sidste råd er svømning, det var guld værd for mig da jeg havde det i sidste graviditet (minus brystsvømning, da du der vrider ud ad i hoften) :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER