Prebsy

Græder altid i barnevognen!

8 indlæg i dette emne

Hej alle,

Vi er røget ind i et lidt usædvanlig problem, som vi meget gerne vil høre jeres inputs og råd til.

Vores baby er nu 9 uger i dag. Grundet det varme vejr - vi bor i udlandet - har vi ikke kunne gå ture med vores barn i barnevognen (den er købt i DK). Men nu hvor vejret her blevet lidt køligere, er vi begyndt at gå korte ture med ham, for at vænne ham til den.

Til daglig, sover han i liften. Til info, ligger vi ham kun i liften, når han allerede sover. Når vi skal køre med ham, sørger vi for at han får spist inden, bøvser ham af, og lægger ny ble på ham.Han er dog som regel ikke sovende, når vi så ligger ham i liften og sætter liften i barnevognen. Vi plejer at sætte en stofble på barnevognen, så den skygger for solen - det gør dog, at han ikke helt kan se os. Men vi har prøvet forskellige variationer af dette, så han noglegange kan se os alligevel. Vi har også prøvet med forskellige barnevognsophæng (forskellige dyr etc), og nogle gange uden. Vi har også prøvet at sætte en bog under liften, ved hovedenden, da han jo lige har spist. Men uanset hvad, så begynder han at græde inden der er gået ret langt tid (højest 5 minutter). Vi har prøvet, at tage ham op og få bøvset ham af, hvorefter vi har lagt ham ned igen, men uanset hvad vi gør, så græder han blot mere og mere. Det eneste der hjælper er, at tage ham op og gå med ham f.eks. i en bæresele.

Vi kan ikke forstå hvorfor dette sker, da vi har hørt, at babyer elsker at køre i barnevogn.

Vi agter også at prøve, at ligge ham udenfor i barnevognen (med lift) til hans formiddags og eftermiddagslure - for på den måde både at vænne ham til barnevognen, men også for at skabe nogle rutiner for ham.

Men er der nogen der har nogle gode råd til, hvordan vi kan få ham til at elske at køre i barnevogn og helst sove i deri?

På forhånd tusind tak.

KH

K&O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor længe græder han?

Børn må gerne græde og udtrykke deres utilfredshed, for selvfølgelig vil han da helst sidde på maven af dig end at ligge alene i vognen :) Men han må ikke være panisk, ulykkelig eller alene.

Hvis han kan høre og / eller se dig, synes jeg du skal lade ham være utilfreds. Fortælle ham at du er der og han ligger godt og trygt. Sørg for at lyde overbevisende og ikke usikker.

Kør evt. ture med ham når han er frisk og glad, så han ikke lærer at søvn er træls fordi han forbinder det trælse ved barnevognen med søvnen.

Kør evt. på brosten eller grusvej. Mange børn kan bedst lide når det rigtigt 'skrumler' i vognen ift. alm. glat fortov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han ikke er vant til at ligge alene, og hvis han ikke er vant til at falde i søvn af sig selv, er det helt sikkert to ting der skal trænes, før I "bare" kan smide ham i barnevognen og gå en tur :)

God ide at lade ham tage sine lure deri :)

Hvor bor I henne, siden det er for varmt til barnevogn? Ved godt sommeren er kold i DK, men troede faktisk ikke det kunne blive for varmt til en barnevogn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han ikke er vant til at ligge alene, og hvis han ikke er vant til at falde i søvn af sig selv, er det helt sikkert to ting der skal trænes, før I "bare" kan smide ham i barnevognen og gå en tur :)

God ide at lade ham tage sine lure deri :)

Hvor bor I henne, siden det er for varmt til barnevogn? Ved godt sommeren er kold i DK, men troede faktisk ikke det kunne blive for varmt til en barnevogn...

Jeg har hørt man kan sammenligne en barnevogn med en bil, lige så varmt der er i en bil lige så varmt kan der blive i en barnevogn - derfor har jeg købt en baby alarm med termometer/temperatur måler i.

Ellers vil jeg også mene at i skal øve ham i at falde i søvn selv, i kunne måske også prøve at ligge ham i når han sover som i plejer at gøre med liften. Så er han der når han vågner.

Jeg ville aldrig lade mit barn græde ret længe før jeg tog hende op (bare kald mig hysterisk) for gråd er ikke et udtryk før trods når de er så små, der er noget galt og et behov der skal stilles. Så er oplevelsen ikke god og barnevognen bliver et sted hvor man er ked af det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan også bare være fordi han ikke vil... Da Sif var 8 uger fik hun pludselig en ide om at det kunne vi godt glemme alt om med den barnevogn... også selvom at hun op til altid har sovet lur i den... Hun nægtede pure at ligge i den og skreg som en gal indtil at vi tog hende op hvor på hun smilte bredt og grinte... Vi droppede simpelthen barnevognen, og med en uges mellemrum prøvede vi lige en enkelt lille tur... Hun er først begyndt at acceptere den nu her da hun fyldte 4 måneder... Jeg synes at det er i orden at hun udtrykker at der er ting hun ikke har lyst til... Det er heller ikke alt i den her verden jeg synes er sjovt! Mit råd er at have tålmodighed og så prøve en gang i mellem om han har lyst...

Vi har senere fundet ud af at grunden til manglende lyst til barnevognen er at hun ikke kan se noget der nede fra.. Hun vil meget gerne følge med i alt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså også bare at det er forskelligt fra barn til barn om en barnevogn er et hit eller ej. Det er ihvertfald hvad jeg oplever i min MG. En af mødrene har en dreng som heller ikke har villet ligge i barnevogn, så da han blev gammel nok købte de en klapvogn til ham istedet og det har han bedre kunnet acceptere. Så måske jeres barn også bare er en af dem som godt vil kunne følge med omkring sig? I det tilfælde vil det nok løse sig selv, når han så bliver gammel nok til at kunne sidde op.

Jeg ville heller ikke lade mit barn ligge og græde - ok, hvis det er lidt småklynk - så plejer jeg at åbne op så hun kan se mig og snakke eller synge til hende. Men hvis det bliver til decideret gråd og hun ikke stopper, når jeg taler roligt eller synger for hende, så tager jeg hende op - for så er hun jo ked af det og skal trøstes.

Jeg ville blive ved at prøve med jævne mellemrum. Det kan være det pludselig ændrer sig.

Og prøv at træne det at lægge ham mens han er vågen men træt. Når der bliver gnedet øjne eller hvordan han nu udviser træthed, så forsøg at putte ham og se om han falder i søvn af sig selv. For det kan godt blive rigtig hårdt senere hen, hvis han aldrig har lært at falde i søvn selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle,

Tusind tak for jeres input. Vi har nu forsøgt at lægge ham i barnevognen på vores terresse (i skygge), Og i starten var det umuligt at få ham til at ligge i den. Men så lige pludselig - en dag ville han gerne sove i den. Første 15 min ad gangen, så op til en time. Men det er stadig ikke hver dag han vil. I går fik vi dog den største overraskelse af alle - han var vågen da vi lagde ham i barnevognen for at gå en tur i et indkøbscenter - der er lidt køligere derinde og ingen sol - og vi kørte med ham og han så ivrigt op og ud af barnevognen, indtil han sov !!! I dag er vi da faldet ned igen, for han har startet et tigerspring igen (tror vi), for han græder helt hysterisk og meget og er oppe op til 8 gange om natten....dette er sket pludselig og har varet ved i et par dage. Men vi håber på, at kunne bruge barnevognen igen og tage flere ture til indkøbscenteret! :-)

Atter tusind tak for jeres rigtigt gode indlæg her og hjælp.

Kh

K&O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle,

Tusind tak for jeres input. Vi har nu forsøgt at lægge ham i barnevognen på vores terresse (i skygge), Og i starten var det umuligt at få ham til at ligge i den. Men så lige pludselig - en dag ville han gerne sove i den. Første 15 min ad gangen, så op til en time. Men det er stadig ikke hver dag han vil. I går fik vi dog den største overraskelse af alle - han var vågen da vi lagde ham i barnevognen for at gå en tur i et indkøbscenter - der er lidt køligere derinde og ingen sol - og vi kørte med ham og han så ivrigt op og ud af barnevognen, indtil han sov !!! I dag er vi da faldet ned igen, for han har startet et tigerspring igen (tror vi), for han græder helt hysterisk og meget og er oppe op til 8 gange om natten....dette er sket pludselig og har varet ved i et par dage. Men vi håber på, at kunne bruge barnevognen igen og tage flere ture til indkøbscenteret! :-)

Atter tusind tak for jeres rigtigt gode indlæg her og hjælp.

Kh

K&O

Dejligt at du synes du kan bruge os til noget :kram

Og dejligt at I har haft nogle gode oplevelser med barnevognen! Krydser fingre for at det også lykkedes jer i fremtiden, når tigerbanditten er smuttet igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER