Miss.Tang

Interessant læsning

8 indlæg i dette emne

Læs her forskellige holdninger til fædrenes tilstædeværelse under fødslen.

Jeg synes det er nogen interessante holdniger/betragtninger. Men Jeg tror nu ikke at vi kun kan give mændene skylden for den stigende brug af igangsættelser og kejsersnit.

Som den ene danske jordmoder siger, så tror jeg besparelserne på fødegangen og i stor grad også i fødselsforberedelsen har en stor indflydelse. Og uden at have nogen speciel viden om det, har jeg en opfattelse af at jordmødre og læger griber hurtigere ind end umildbart nødvendigt ?! Min opfattelse kommer fra de snakke vi havde til min fødselsforberedelse hos Smertefri fødsel og fra de fødselsberetninger jeg har læst både herinde og på div hjemmesider.

Del dette indlæg

Jeg er heller ikke af den Holding af man ska gi mændene skylden. Jeg tror mere på, at det er rent tilfældigt hvornår det blir kompliceret eller hvad der lige er årsagen.

Det kan da ikke være mandens skyld, hvis et barn står skævt i bækkenet og i sidste ende må forløses ved kejsersnit.

Min mand siger i dag, at han er meget glad for at ha været med. Jeg havde fra start sagt at han ku sige nej, hvis det var. Men han var med og han var en rigtig god støtte. Self. Ku han ikk lide at se jeg havde ondt, men han vidste også at det var kun i den tid fødslen varede.

At jeg blev sat i gang, er i hvert fald ikke min mands skyld. Det vil jeg mene er en latterlig grund og tror mere på, at min krop skulle ha hjælp til at gå i gang.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er en helt vildt spændende artikel. Jeg ved ikke om jeg tror på ham, men det er da interessant. Håber der bliver forsket noget mere i det.

Når det så er sagt, kunne jeg ikke forestille mig en fødsel uden min mand. Jeg syntes han var en enormt god støtte og kunne slet ikke forestille mig, at vi ikke skulle have den oplevelse sammen.

Og selvfølgelig, ingen tvivl om, at besparelser sjældent fører noget godt med sig....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Læs her forskellige holdninger til fædrenes tilstædeværelse under fødslen.

Jeg synes det er nogen interessante holdniger/betragtninger. Men Jeg tror nu ikke at vi kun kan give mændene skylden for den stigende brug af igangsættelser og kejsersnit.

Som den ene danske jordmoder siger, så tror jeg besparelserne på fødegangen og i stor grad også i fødselsforberedelsen har en stor indflydelse. Og uden at have nogen speciel viden om det, har jeg en opfattelse af at jordmødre og læger griber hurtigere ind end umildbart nødvendigt ?! Min opfattelse kommer fra de snakke vi havde til min fødselsforberedelse hos Smertefri fødsel og fra de fødselsberetninger jeg har læst både herinde og på div hjemmesider.

Det kan godt være det svinger fra sygehus til sygehus, men jeg har ikke indtrykket af jordemodere og læger hurtigere griber ind.

Jeg måtte igennem virkelig meget med min igangsættelse inden jeg fik tilbudt KS og min svigerinde, som endte i AKS var også igennem et meget langt hårdt fødselsforløb med flere læger ind over inden de gik med til KS.

Hvad angår igangsættelser, så var jodermoderen som satte mig i gang stor modstander af det og mente de gravide kvinder var for pylrede. Men de kan jo egentlig bare lade være med at tilbyde igangsættelse før 42+0... For hvis man først har muligheden på et sølvfad foran sig, så vil de fleste tage i mod den. Jeg fik at vide at nan anbefalede mig en igangsættelse, hvorfor så sige nej.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan godt være det svinger fra sygehus til sygehus, men jeg har ikke indtrykket af jordemodere og læger hurtigere griber ind.

Jeg måtte igennem virkelig meget med min igangsættelse inden jeg fik tilbudt KS og min svigerinde, som endte i AKS var også igennem et meget langt hårdt fødselsforløb med flere læger ind over inden de gik med til KS.

Hvad angår igangsættelser, så var jodermoderen som satte mig i gang stor modstander af det og mente de gravide kvinder var for pylrede. Men de kan jo egentlig bare lade være med at tilbyde igangsættelse før 42+0... For hvis man først har muligheden på et sølvfad foran sig, så vil de fleste tage i mod den. Jeg fik at vide at nan anbefalede mig en igangsættelse, hvorfor så sige nej.

Som sagt har jeg kun hvad jeg har læst at holde mig til, og det er ikke folk jeg kender, så har ikke så meget at bygge min påstand på :) Men tror på som du skriver at der kan være stor foreskel fra fødegang til fødegang, hvordan man griber det an. Og igen på det personale der er på vagt den pågældende dag.

Der var en af dem fra mit kursus, der havde hørt at de på Roskilde havde en ret stor procentdel der fik KS. og hun fra flere hun kendte vidste de greb hurtigere ind end andre steder.

Og det er rigtig at når man får tilbudt de mulighedder sige man jo som regel ja, fordi det er fagfolk. Jeg har bla. også hørt fra flere at det er JM der foreslår blokaden og ikke den gravide der bede om den. Jeg læsten en beretning om en kvinder der lå helt afslappet under sine veer i badekaret. Så afslappet at JM var i tvivl om hun havde veer. Denne JM foreslå blokade! min tanke var ''hvorfor i alverden gør hun det når kvinden ikke viser tegn på smerte??'' og synes det virker helt forkert!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bliver faktisk en lille smule sur over at denne mand giver mændene skylden.

Min mand var en fantastisk støtte, og uden ham, ville jeg nok ikke have klaret presseperioden synderligt godt, og det var helt sikkert endt mdd kop. Jeg havde en rigtig lang presseperiode, hvor C virkelig kæmpede fof mig, hvis man kan sige det sådan. Han var super til at guide, coache, presse og støtte mig igennem.

Jeg ved godt det ikke er alle mænd der er sådan, men at give dem skylden er for meget.

Jeg blev ikke presset ud i smertelindring, men bad selv om det, og fik det så. Min jm foreslog først ikke-medicinsk smertelindring, men da det ikke rakte bad jeg om epidural og fik den. Og gud ske tak og lov for det!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også meget uenig med denne franske læge. Jo, jeg tror da sikkert der er mænd, som kan gå helt i panik, være angste og påvirke deres kæreste på en negativ måde, men jeg tror og håber at JM'eren i sådanne tilfælde vil gribe ind og bede ham om at slappe af eller gå ud fordi han ikke hjælper situationen.

Min egen kæreste var helt fantastisk under forløbet. Han var helt rolig og havde overblikket. Jeg følte mig tryg ved at vide han var der, støttede mig, når jeg ikke helt kunne holde mig oprejst under veerne og holdt mig i hånden, når jeg lå og vred mig i sengen. Og så sørgede han for at jeg fik både vand og saftevand under pressefasen, da det blev tilladt (jeg var i risiko for kejsersnit pga sædefødsel og skulle derfor faste, indtil det blev klart at jeg godt kunne føde selv).

Den franske læge i artiklen argumenterede med at vi kvinder ikke kunne gå ind i os selv i det han kalder fødselstrancen, men det var ihvertfald ikke noget problem for mig. Imellem veerne lå jeg nærmest i koma fordi jeg slappede SÅ meget af og bare samlede energi til næste ve.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som sagt har jeg kun hvad jeg har læst at holde mig til, og det er ikke folk jeg kender, så har ikke så meget at bygge min påstand på :) Men tror på som du skriver at der kan være stor foreskel fra fødegang til fødegang, hvordan man griber det an. Og igen på det personale der er på vagt den pågældende dag.

Der var en af dem fra mit kursus, der havde hørt at de på Roskilde havde en ret stor procentdel der fik KS. og hun fra flere hun kendte vidste de greb hurtigere ind end andre steder.

Og det er rigtig at når man får tilbudt de mulighedder sige man jo som regel ja, fordi det er fagfolk. Jeg har bla. også hørt fra flere at det er JM der foreslår blokaden og ikke den gravide der bede om den. Jeg læsten en beretning om en kvinder der lå helt afslappet under sine veer i badekaret. Så afslappet at JM var i tvivl om hun havde veer. Denne JM foreslå blokade! min tanke var ''hvorfor i alverden gør hun det når kvinden ikke viser tegn på smerte??'' og synes det virker helt forkert!

Det var heller ikke for at beskylde dig for en bestemt holdning - det var blot min erfaring :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER