Babyloove

Pco'en er eksploderet

11 indlæg i dette emne

Hej kære piger,

Jeg er ny herinde, men nåede lige, at lave en lille intro-besked igår.

Jeg har været til scanning hos gyn. idag som blev lettere bekymret over min højre æggestok -

dvs., at der er kommet sindsygt mange cyster, som er mellem 3-7 mm.

Nu tænker jeg, hvordan er udsigterne, hvis jeg venter 2-4 år, med pb? Ville det være dumt? Skal jeg snakke med ham om, metformin allerede nu? Jeg har ingen kæreste, så det ville blive noget med en insemination, skal jeg undersøge det?

Skal jeg i det hele taget starte nu, eller kan jeg sagtens vente på, at det sker au natural - selvom min pco forværres?

Lige lidt om mig:

Jeg er 26, uddannet på kontor, men pt. arbejdsløs.

Fik konstateret pco for små 2 år siden.

Jeg har allerede haft én SA, tilbage i januar, hvor jeg var 6+3.

Kom glad med jeres råd og meninger :glad

Kram fra babyloove :biglove

Del dette indlæg

altså har jeg forstået det rigtigt, at du pt er single? har du et ønske om at få et barn nu??

Jeg ville vente med at gøre noget decideret for at blive gravid i form af behandling, derimod ville jeg læse og finde så mange informationer om PCO, og lægge livstilen om, så jeg lever udfra, hvad der er godt og for at mindske PCO´en. Spis dig gravid-bogen er rigtig god med forklaringer om, hvad der er godt at undgå.

Når så jeg fandt mig en kæreste, så ville jeg være ærlig ret hurtigt i forholdet, og starte projekt baby op tidligt.

Og hvis jeg ikke inden for en årrække af 2-4 år havde fundet manden ville jeg overveje enlig morrollen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vanni:

Jeg er single ja, men har ikke et disideret ønske om, at blive gravid - ville dog IKKE vælge det fra, hvis det kom.

Det lyder rimelig håndterbart, det du kommer med. Måske man kan låne bogen på bib.?

Tak for et godt svar.

Flere råd/erfaringer og historier er stadig velkomne

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :D Velkommen til!

Trælst med pco'en..

Jeg tror bogen kan findes på biblioteket, men ellers kan den nogen gange findes billigt, brugt :)

Der er også masser informationer på nettet omkring det :)

Jeg ville også vente, hvis jeg var dig :) Jeg ville gøre helt som Vanni siger..

Omkring de 30, ville jeg så vurdere om jeg måske skulle være enlig mor.. MEN, for barnets skyld, ville jeg altså nok forsøge at sørge for der var en far :)

Men jeg er nok også lidt "kernefamilie" romantisk, så jeg ville nok forsøge at finde manden først :)

Også bare være åben omkring at man ønsker sig børn, og at det ikke er noget man vil vente flere år med at begynde på :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

der er jo succes historien med Prinsessen Anna, som Susanne herinde fra er mor til. :) den synes jeg jo klart er at fremhæve...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er jo en kende underudviklet når det kommer til selvtillid :numse

så vil helt sikkert frygte den dag, man skal overtale "manden" til en baby.

Men chancen er der vel, når man er kommet så langt i forholdet og han endnu ikke er løbet skrigende bort. :lol

Men nu er der søgt lidt nærmere info omkring sygdommen. Ting jeg vidste i forvejen og ting som var nye for mig.

Jeg vil snakke med min læge om metformin, hun har forslået det før.

Jeg gør det selvfølgelig i håb om, at det kan hjælpe på overvægten - og energien og motivationen til at gøre noget herved.

Bogen må jeg lede efter en af de nærmeste dage - Tak for tippet igen.

:lovebk

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kunne jo også være at dine kommende kæreste er så begejstret for dig, at han fra dag 1 af er klar på børn :) fordelen ved, at man er over teenagerårene er, at man bliver mere og mere klar på børn med alderen (for det meste) :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan også kun anbefale spis dig gravid bogen. Jeg blev noget overrasket over den, da jeg læste den. Og en smule skræmt. Men det er jo bare sandheden den fortæller. Og så er der pcoinfo.dk og pcoliv.dk.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spis dig i balance er også en rigtig god pco bog

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey hey,

Tak for svarene, ja.. Jeg har så ikke haft vildt meget overskud til, at kigge herind de sidste par dage.

Men Minnie - Det er min højre æggestok der er det største problem. Min venstre er også "ramt", men selv raske kvinder kan jo have enkelte cyster.

Så tak for opmuntringen :balloons

Håber alle har en fantastisk dag :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville tage en snak med min gynækolog...

Jeg synes ikke, at der er nogen grund til at gå ud og blive gravid nu, selvom du ikke sådan "rigtigt" ønsker det - blot pga frygt for ikke at kunne det efterfølgende. Der kan måske tages æg ud eller andet, hvis det er helt slemt.

Jeg skal lige hilse og sige at livet SNILDT kan tage nogle gevaldige kolbøtter mellem 26 og 30. Da jeg var 26 var jeg vild, single (næsten) og ikke sikker på, at jeg nogensinde skulle have børn - nu er jeg 29, gift, papmor til to skønne piger og forhåbentligt med en snarlig egen børneflok...

Der ER altså noget særligt for børn ved at have deres fædre - og for fædre ved faktisk at være far til ungerne og have ØNSKET dem... (Dermed ikke noget ondt til de, der vælger at gøre det på en anden måde).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER