Frk. Holecz

Drømme. Både gode og dårlige

9 indlæg i dette emne

Er der også nogen af jer, som får nogle drømme ang. jeres lille? Evt. Hvad for nogen? Skriver i drømmene ned eller snakker I med nogen om det ?

Selv drømmer jeg lidt af hvert om den lille, men har aldrig set ansigt eller noget andet fra ham ad. Har drømt at vi fik vores dreng, som var velskabt og i god behold, dog så jeg ham heller ikke, der. Men en dag for under en måned siden drømte jeg, at jeg var gået i fødsel. Fødte vores søn, men så ham ikke han blev taget med, det samme over for at blive tjekket osv. Dagen efter kom vi hjem, så ham stadig ikke. Han blev lagt i sengen af min kæreste, hvor jeg tog i byen.jeg drak mig pløjer fuld og tog en masse stoffer. (hvordan kan man få sig selv til at drømme det ?!?) næste morgen skulle der ingen ting til at få mig til at græde og være møg sur

Del dette indlæg

Vores drømme siger jo meget om hvad der rører sig i både vores bevidsthed og underbevidsthed, og det er for mig meget privat. Det kommer også af at min mor er drømmetyder og jeg også selv kender en del til det.

Jeg kan godt forstå at man kan fortælle offentligt om sine drømme, når man ikke lægger noget i dem. Men altså, jeg deler som sagt ikke lige mine drømme med hvem som helst.

Men underlige baby drømme er der skam masser af ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores drømme siger jo meget om hvad der rører sig i både vores bevidsthed og underbevidsthed, og det er for mig meget privat. Det kommer også af at min mor er drømmetyder og jeg også selv kender en del til det.

Jeg kan godt forstå at man kan fortælle offentligt om sine drømme, når man ikke lægger noget i dem. Men altså, jeg deler som sagt ikke lige mine drømme med hvem som helst.

Men underlige baby drømme er der skam masser af ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu, hvor du kender til at tyde drømme. Er det så godt eller skidt med min sidste drøm :S

Hehe okay :-)

Jeg drømmer meget sjælden om noget andet end den lille, men tror, det er fordi jeg glæder mig sådan :-) Der er 4 uger til termin cirka :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde rigtig mange underlige drømme under graviditeten, og mange af dem mundede nok ud i en frygt for ikke at være en god nok mor, og så tror jeg også at en del af dem handlede om den nye identitet jeg skulle vende mig til.

Jeg har drømt - i en drøm! - at jeg var

- dragekriger

- rejefisker på hobbyplan

- klimaaktivist med fokus på pingviner

- rådgivningspræst for statsministeren (optrådte selvfølgelig kun i min kappe og porcelænsmaske)

- arragør af et børnehavecirkus

Og sidst men ikke mindst weddingcrasher til en hemmelig agents datters bryllup

Der udover har jeg haft mange drømme, hvor jeg var ligeglad med mit barn, ikke havde set det i flere måneder, lod det ligge flere timer i vuggen, at min mor kom forbi og spurgte hvornår jeg sidst havde skiftet barnet, og jeg svarede, at det var 8 timer siden.

Tror det er meget normalt, for det er en kæmpe omvæltning, og den skal jo bearbejdes :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det sidste du skriver har jeg også haft en del af. Bare det ikke at være god nok som mor er en frygt i mig, men nu aner jeg intet om at være mor endnu, så jeg burdet enlig bare slappe af og nyde de sidste par uger endnu af min gravidite

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes ofte jeg er helt rundt på gulvet efter at have sovet- netop pga. mærkelige drømme.

Det kunne nu være lidt skægt at få dem tydet selvom nogle af drømmene er temmelig foruroligende.. :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu, hvor du kender til at tyde drømme. Er det så godt eller skidt med min sidste drøm :S

Hehe okay :-)

Jeg drømmer meget sjælden om noget andet end den lille, men tror, det er fordi jeg glæder mig sådan :-) Der er 4 uger til termin cirka :-)

Det vil jeg helst ikke begynde at kloge i, når jeg jo ikke kender dig. :) Men da vores drømme afspejler vores tanker - bevidste som ubevidste, så er det altså sjældent drømme er "dårlige", da de egentlig bare fortæller os om vores egne tanker og spekulationer. Dog er det nogle gange i stærke billeder, som vi ikke umiddelbart forstår.

Men som gravid har man jo en milliard tanker - herunder masser af glæde og kærlighed, men for mig personligt ved jeg da at der også er masser af frygt og forvirring. Jeg har jo aldrig prøvet det før, jeg aner ikke i hvor høj grad det ændre mig liv, osv. osv.

Hvis jeg skal kloge bare en lille bitte smule i din drøm, så tror jeg, at det at du ikke ser ham i drømmen, har noget at gøre med, at du ikke ved hvordan det bliver når han kommer ud. At du måske ikke helt ved hvad det er for et væsen du skal forholde dig til.

Druk og stoffer - tja, måske noget med at du gør dig tanker om hvad man bør og ikke bør gøre som forælder. Druk og stoffer er jo nok noget af det værste man kan gøre, men i drømme bliver det ofte stillet meget hårdt op - i stil med "overdrivelse fremmer forståelse". Druk og stoffer kan her måske bare være et synonym for "hvornår kan jeg tillade mig at lade baby være hjemme med far, og tage ud og spise med veninderne og få et enkelt glas vin".

Jeg ser hvertfald ikke noget alarmerende i dine drømme :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det vil jeg helst ikke begynde at kloge i, når jeg jo ikke kender dig. :) Men da vores drømme afspejler vores tanker - bevidste som ubevidste, så er det altså sjældent drømme er "dårlige", da de egentlig bare fortæller os om vores egne tanker og spekulationer. Dog er det nogle gange i stærke billeder, som vi ikke umiddelbart forstår.

Men som gravid har man jo en milliard tanker - herunder masser af glæde og kærlighed, men for mig personligt ved jeg da at der også er masser af frygt og forvirring. Jeg har jo aldrig prøvet det før, jeg aner ikke i hvor høj grad det ændre mig liv, osv. osv.

Hvis jeg skal kloge bare en lille bitte smule i din drøm, så tror jeg, at det at du ikke ser ham i drømmen, har noget at gøre med, at du ikke ved hvordan det bliver når han kommer ud. At du måske ikke helt ved hvad det er for et væsen du skal forholde dig til.

Druk og stoffer - tja, måske noget med at du gør dig tanker om hvad man bør og ikke bør gøre som forælder. Druk og stoffer er jo nok noget af det værste man kan gøre, men i drømme bliver det ofte stillet meget hårdt op - i stil med "overdrivelse fremmer forståelse". Druk og stoffer kan her måske bare være et synonym for "hvornår kan jeg tillade mig at lade baby være hjemme med far, og tage ud og spise med veninderne og få et enkelt glas vin".

Jeg ser hvertfald ikke noget alarmerende i dine drømme :kram2

Jeg tror enlig at du har mege ret. Det hele bliver også helt nyt, det er min føreste :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER