Unknown

Hvornår skal jeres små i dagpleje ?

19 indlæg i dette emne

Ih sidder her med et lille problem. Har endnu ikke skrevet Zoey i en dagpleje for jeg aner simpelthen ikke hvornår vi skal skrive hende op fra.

Sagen er denne. Min Barsel slutter 28. Februar. Jeg har 5 ugers ferie som jeg kan vælge at bruge derefter (så er vi henne ved den 5. April). Zoey bliver 1 år d. 12. April.

Jeg skal starte i skole i midten af August. Så fra 5 April - August er jeg ledig ( jobsøgende på a-kasse).

Allerhelst vil jeg jo gerne have hende hjemme så længe som muligt, har det skidt med at aflevere hende til pasning når jeg selv går hjemme. Men jeg må vel ikke have et barn hjemme hvis jeg skal være aktiv jobsøgende ?

Jeg tænker også om de har godt af at komme ud blandt andre børn. Om det bliver sværre for hende hvis hun først kommer afsted når hun er 16 måneder.

Umiddelbart tænker jeg at skrive hende op til d 25. Marts. Så er hun 11 måneder og vi har ca 14 dage til at køre hende ind.

Hvornår startede jeres små ?

Del dette indlæg

Valdemar er ikke startet endnu, men vi har reserveret plads i en privat dagpleje fra august. Der er han 1 år (og 2 uger ;)) og det er en måned inden jeg starter på studiet igen. Det passer mig helt fint, selvom DP-start 14 dage inden studiet havde været lige så godt :)

Jeg synes din plan lyder meget fornuftig :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

Valdemar er ikke startet endnu, men vi har reserveret plads i en privat dagpleje fra august. Der er han 1 år (og 2 uger ;)) og det er en måned inden jeg starter på studiet igen. Det passer mig helt fint, selvom DP-start 14 dage inden studiet havde været lige så godt :)

Jeg synes din plan lyder meget fornuftig :super

Må jeg spørge hvad forskellen er på privat dagplejer og "alm" dagplejer ?

Pyha synes det er en jungle

Del dette indlæg

Annonce ♥

Caroline er skrevet op til at starte 1.december, hvor hun vil være 11 måneder. Min barsel slutter den 19. november, men har flere ugers ferie jeg ligger i forlængelse af barsel, så jeg starter på arbejde den 7.januar.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min søn er skrevet op til vuggestue til marts og der vil han være ca 10 mdr. Jeg skal tilbage på arbejde i midt april. Min store søn var også 10 mdr da han startede og dengang startede jeg også på arbejde ca en mdr efter han var startet, så vi kunne kører ham stille og roligt ind. Det fungerede fint den gang så det håber jeg også det gør denne gang.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der kan være flere forskelle:

Privat DP vælger selv sine åbningstider, priser og evt. afløser ved sygdom. De kan derfor være billigere og dyrere, og passe bedre eller dårligere i forhold til ens behov for pasning. Og de kan være mere sårbare i tilfælde af sygdom, fordi man ved det offentlige altid har en gæste-dp eller et gæstehus, mens man ved privat DP kan risikere at der bare ikke er nogen pasning eller at man skal betale ekstra for at få barnet passet. De får vist også færre besøg af en dp-pædagog og er således lidt mere "på egen hånd".

Vi valgte ikke privat DP, fordi vi mener at det er bedre end den offentlige, men fordi vi gerne ville finde en DP, der var frisk på at skifte stofbleer ;) Ved det offentlige får man jo bare tildelt en, som man kan sige ja eller nej til, og så tænkte jeg, at det kunne blive mange "nej'er" før man fandt en DP, der gad stofbleerne. Derfor begyndte vi at lede i god tid :) Derudover faldt jeg for at "vores" DP er en dobbelt-dp, dvs. de er to voksne (et ægtepar) og dermed lidt flere børn. I mine øjne var det en mulighed for at kombinere det gode fra VS (flere børn og flere voksne) med det gode fra DP (hjemlige omgivelser). :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super forklaring Barbamama :-)

Kan se at det passer helt fint med min plan. Mange tak for jeres svar.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er Silke Elia skrevet op til 15. Maj, hvor hun lige knap er 9 måneder. Det er lidt tidligt, men min barsel slutter 19. Maj fordi Jesper går 7 uger af min barsel som vi holder sammen. Jeg bliver dog ledig bagefter barsel så tænker hun får en blid opstart med mindre jeg får arbejde med det samme. Drømmer desuden om at starte op som dagplejer selv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er Silke Elia skrevet op til 15. Maj, hvor hun lige knap er 9 måneder. Det er lidt tidligt, men min barsel slutter 19. Maj fordi Jesper går 7 uger af min barsel som vi holder sammen. Jeg bliver dog ledig bagefter barsel så tænker hun får en blid opstart med mindre jeg får arbejde med det samme. Drømmer desuden om at starte op som dagplejer selv.

Det lyder da hyggeligt at i tager barsel sammen. Lige et økonomisk spørgsmål. Så er han på dagpenge når han er på barsel sammen med dig ? eller tilbyder hans job med løn?

Jeg har også en drøm om at blive dagplejer. Men vi bor pt i lejlighed så der er desværre ikke plads til det. Heldigvis er det ikke et job man bliver for gammel til :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Max skal starte i privat DP pr. 1 februar, der er han 8 mdr.. Han skal muligvis allerede starte januar, alt afhængig af hvad jeg har af job.. Hvis jeg står helt uden job på daværende tidspunkt, så bliver det en meget stille og rolig opstart..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du må vist ikk ha barn hjemme, når du er aktiv jobsøgende. Men hæng mig ikk op i det.

Lasse er skrevet op fra midten af februar. Jeg starter en gang i marts, så vi tager også en stille og rolig opstart.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun er 10 måneder, når hun kommer i dagpleje. Ved endnu ikke hvor det bliver endnu, er nemlig lige i gang med flytning til anden kommune :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lise er skrevet op til VS pr 1. januar og Per er på barsel indtil 14. jan så hun lige får 2 ugers indkøringsperiode. Hun vil være ca. 10 mdr når hun starter.

Jeg starter arb igen d. 7 nov og Per går på barsel d. 1. okt (lige om lidt! :loveshower ). Så har vi en måned sammen hjemme alle 3, det bliver skønt. Vi valgte at gøre det på den måde fremfor at lægge Per's barsel i forlængelse af min, så vi kunne få lidt rigtig familietid sammen. Planen er at tage på en lille ferie - muligvis nogle dage i feriehus i Lalandia. Det er ikke helt besluttet endnu.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du må vist ikk ha barn hjemme, når du er aktiv jobsøgende. Men hæng mig ikk op i det.

Lasse er skrevet op fra midten af februar. Jeg starter en gang i marts, så vi tager også en stille og rolig opstart.

Jeg har barsel indtil 18 april, så kan sagtens have ham hjemme der smile.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Gry skal i vs 1 dec, der er hun 10 mdr. jeg starter på arbejde 2 januar. Hendes far er sygemeldt med en knæskade, så hvis vi ikke får plads den 1 dec ( hun er nr 4 på ventelisten) så kommer han til at køre hende ind når vi får plads, og giver hende nogle korte dage.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gry skal i vs 1 dec, der er hun 10 mdr. jeg starter på arbejde 2 januar. Hendes far er sygemeldt med en knæskade, så hvis vi ikke får plads den 1 dec ( hun er nr 4 på ventelisten) så kommer han til at køre hende ind når vi får plads, og giver hende nogle korte dage.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil bare sige som dagplejer.... at det er ikke altid en fordel at vente til de er et år..... når de bliver 10mdr+ er de fleste børn MEGET opmærksomme på hvad der sker omkring dem, og det KAN derfor godt blive en hård start!

Vi har valgt at Luna starter i dagpleje til Maj (samtidig som sin mor tongue.gif).... der er hun ca. 7mdr..... men hun kommer også til at gå i dagpleje herhjemme hos mig! men satser på at hun hurtigere vænner sig til at der er andre børn man skal dele sin mor med i den alder, frem for at vi venter til hun er 10-12mdr.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg starter på arbejde om 12 dage (:o :blink) og så tager Søren over.

Vi har søgt plads 26. november, hvor Anna er knap 11½ måned og så starter Søren på nedsat tid (32timer) d. 1. december og jeg bruger nogen halve omsorgsdage den første uge af december, så dagene ikke er for lange i starten :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER