Lenepigen

Ny i krise....

6 indlæg i dette emne

Thomas og jeg har været sammen i 13 år, vi er 27 og 28 år, og mener det snart er vores tur til at få børn. Alle omkring os er gravide...

Til november har vi været i gang i 2 år.

Har i maj været til samtale på sygehuset. Fik tilbudt pergotime, da de mente det kunne hjælpe os på vej hen over sommeren..

Efter ferien fik vi indkaldelse til samtale omkring puregon og insimenering..

Har i dag været til samtale og scanning... Det er min 10 dag, og de fandt 5 æg...

Jeg mangler en sprøjte med puregon, den bedte lægen mig om at lade være med.

Så håber han at vi kan komme ned på 3 æg til næste gang...

Men skal man så lade sig insimenere... RICIKOEN for mere end to er der jo så.

Og hvis der så er 3 befrugtet æg, kan man jo altid tage en fosterreduktion - eller er det det samme som Abort (er meget imod dem der får det lavet)...

Er virkelig i vilrede?

Skal jeg bare vente igen, og så se om der kun kommer 1-2 ud af det??

Del dette indlæg

Fosterreduktion er det samme som abort.. De konstatere hvor mange fostre der er, og tager derefter og fjerner det ene (som jeg har forstået det).

Måske er jeg farvet af, at en herinde, så vidt jeg ved, mistede alle tre pga senfølger af en fosterreduktion: men jeg ville aldrig turde gøre det.

Det er selvfølgelig svært i situationen.

MEN jeg ville nok i din situation sige, at hvis ikke jeg var parat til at få tre, måtte man hoppe over; selvom det er svært.

Men nu ved du jo du laver æg, så chancen for der næste gang er 1-2 er jo fine.

Men hvor stor er chancen/risikoen for at alle tre bliver befrugtet?

Har ikke rigtig forstand på behandlingsverden, men umiddelbart virker det jo ikke til i har været i behandling "så længe"..? Så ja, hvis det handler om 1-3 måneder længere i skal vente, så ville jeg gøre det (medmindre i synes tre er okay!)

Del dette indlæg

Annonce ♥

altså jeg er jo slet ikke inde i det her. Men hvor stor er sandsynligheden for, at i ender med flere end 3??? for jeg tænker jo, at fik i nu trillinger, så ville i ihvertfald få de børn, som i har ønsket jer :)

Men jeg kan sagtens følge dig i følelsen om, at føle sig forbigået, når alle andre er gravide omkring en så :kram :kram :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine overvejelser går også på det mentale..

Kan jeg kalde det at de fjerner et af de befrugtede æg, så der kun er to tilbage? Sådan det ikke er en abort?

Det er jo mig der skal leve med beslutningen.

Min mand ville godt kunne gøre det - altså fjerne et befrugtet æg...

Del dette indlæg

Annonce ♥

En del klinikker vil ikk insiminere, hvis der er mere end 2 æg.

Hvis der er 3 æg ved insimination, så vælger nogen gynækologer At punktere eller også kigger de på størrelserne på de 3 æg, da de nok ikk er lige store og vurderer ud fra det.

En veninde havde tre æg, da hun skulle insimineres. Men da et æg var langt mindre end de to andre, valgte de at insiminere alligevel. Husker ikk præcis om der var trillinger ( noget med en Tom fostersæk), men i hvert fald havde der været d tvillinger, hvor den ene gik til. Hun har lige født en dreng.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er blevet insimineret med 3 æg, men havde også gjort mig mange tanker inden. Men dette var mit 3.IUI-forsøg, og de forrige to med 2 æg havde ikke givet resultat, og nok også derfor, jeg endte med at tage chancen.

Jeg tror ikke, jeg havde gjort det, hvis det var mit første forsøg - og æggene alle var lige store/klar til befrugtning. Simpelthen med risiko for at vente trillinger.

Kender en der blev insimineret med 3 æg, hvor alle æg blev befrugtet med enæggede tvillinger - så ja, 6 fostre. Hun måtte afbryde graviditeten - og ved, hvor hårdt det har været for hende, efter endelig at være blevet gravid. Så ja, der er mange ting, man skal overveje.

Håber du finder den rette løsning for jer :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER