Guest

ER der nogen herinde...som bruger MME,Allomin??

17 indlæg i dette emne

Vi bruger Allomin 1 og Syrnet Allomin.. (det syrnede fordi han bliver lidt forstoppet sommetider og det afhjælper problemet)

PÅ pakken står der at vandet skal koges(hvilket vi selvfølgelig gør) så står der det skal køles ned til 70 grader, og så skal pulveret i, og derefter skal det selvfølgelig køles ned til spise temperatur... og sådan har vi selvfølgelig gjort fordi jeg jo synes man skal følge anvisningen... Det tager lang tid at køle flaksen ned, når man har en skrigene baby som venter på den... men vi har gjort det... og Silas haer måtte græde hysterisk mens vi har ventet på den bliv kold nok... (vi har selvfølglig sat flaksen i koldt vand for at skynde processen lidt)

Men alle de mødre jeg har haft på besøg, spørger hvorfor vi dog gør det på den måde.... for de synes det virker helt forkert... at det skal være 70 grader, da de mener at man så slår næringen og vitaminerne ihjel.. og at det da er alt for besværligt.. og at sådan ahr de dog godt nok aldrig gjordt.. en af dem havde spurgt i sin mødregruppe og de havde også rystet på hovedet af det... de mener allesammen at 40 grader burde være den rette temperatur..

Jeg har ikke selv været i mødregruppe endu, så har ikke kunnet spørge dem... og nu har jeg skrevet en mail til min sundhedsplejerske og spurgt hende... men jeg synes der er længe til i morgen, hvor hu nok først svarer....

Nogen herinde der har erfaringer med Allomin og de temperaturer??

en forvirret mor....unsure.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har brugt Allomin og gjorde ganske som dig i starten :)

Efter et par uger lavede vi nogle flasker af gangen, sat dem i køleskabet (max. 24 timer) og så i microovnen i 20 sek og wupti så var den klar på meget kort tid! Ellers gjorde vi flasken klar og kølede den i en kop koldt vand, som blev skiftet et par gange, det gik faktisk også rimelig hurtigt :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OK, men så er det altså rigtig som jeg gør?? og alle andre der er forkert på den... de vil bare varme det kolde kogte vand op til 40 grader og hælde pulver i!! men der står jo 70 grader på kassen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger syrnet allomin en gang imellem. Har godt set der står 70 grader og ned til 40. Men det har min dreng bestemt ikke tålmodighed til, så jeg laver det lige som ved nan. Kold kogt vand i en flaske, en tur i microovnen til det er lunt og pulver i og så er det serveringsklar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede falskerne som anvisningen sagde, pulverret i ved 70 grader og så i køleskabet så de var klar til Frederik ville have en flaske. Flasken var altså helt klar når vi sat den i microovnen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil tro at de 70 grader er til for at slå evt. bakterier ihjel som skulle være i pulveret, men jeg tror så ikke at det er mange bakterier der trives i sådan noget tørt noget, de plejer at foretrække fugtige steder. Så jeg ville ikke have de store betænkligheder ved at blande pulveret i lunkent vand, som har været kogt før. Jeg tror så heller ikke at næring og vitaminer bliver slået ihjel af 70 grader - vi koger jo også vores grøntsager og andet mad og det er jo stadig nærende. Og når baby bliver lidt ældre og begynder på andet mad, så damper og koger man jo også alting først.

Men ellers så er det da også en god løsning Miss-Mette kommer med at lave flere flasker klar på forhånd og have dem på køl, så du bare lige skal varme dem en smule først?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De 70 grader er en max temperatur - det samme er de 40 grader.

Det kan faktisk blandes i koldt vand - og det må man også, men det er bare sjældent babyer gider spise det koldt :P (Vandet skal selvfølgelig have været kogt!) Udover det, tager det en krig, at opløse det i koldt vand - og de 40/70 grader, er der man opnår den hurtigste opløsning af det :)

Mind atter gider ikke syrnet allomin - og jeg må indrømme jeg også selv synes det ser ret så klamt ud.. Men hun skal også have en flaske eller to om dagen! Sundhedsplejersken sagde sidste gang god for vi "blander det" så hun får 2-3 flasker om dagen, hvor det er halvt allomin halvt nan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde det at vi kogte vandet,satte det på køl i en kande...

Når lillepigen så var sulten hældte vi vand i flasken,puttede allomin i,rystede den rigtig godt puttede den i microen i 20 sek og så var der mad...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OK, så ja der er mange muligheder kan jeg høre.... Jeg tror jeg gør som Miss-Mette... Tak for alle jeres svar...balloons.gif Silas er fakisk ret vild med Syrnet allomin, det er lige før han synes bedre om det end Allomin 1,... Meeeeen, bare han får sin mad er han lykkelig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna fik også Allomin, både blå og grøn, og vi har aldrig gjort sådan - det tager jo en evighed?! :blink

Vi havde flasker med afmålt mængde kogt vand i køleskabet som vi tog ud, puttede i mikroen til det var lunt og så tilføjede vi pulver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er allomin bedre til sart mave eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er allomin bedre til sart mave eller hvordan?

Den grønne Allomin er til sarte maver ligesom Nan har lavet den der hedder ha. Den almindelige Nan er dog mildere end den almindelige (blå) Allomin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Den grønne Allomin har i hvertflad gjort gode ting for Silas mave.. Men du kunne da godt være man skylle skifte den blå Allomin ud med Nan, hvis Nan er mildere... hmm.. Sikke en jungle.... whistling.gif

Og ja det tager nemlig en evighed.... Hvis i andre har kunnet gøre det andet, jamen så sker der jo nok ikke noget ved det, tænker jegballoons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Allomin 1 og Syrnet Allomin.. (det syrnede fordi han bliver lidt forstoppet sommetider og det afhjælper problemet)

PÅ pakken står der at vandet skal koges(hvilket vi selvfølgelig gør) så står der det skal køles ned til 70 grader, og så skal pulveret i, og derefter skal det selvfølgelig køles ned til spise temperatur... og sådan har vi selvfølgelig gjort fordi jeg jo synes man skal følge anvisningen... Det tager lang tid at køle flaksen ned, når man har en skrigene baby som venter på den... men vi har gjort det... og Silas haer måtte græde hysterisk mens vi har ventet på den bliv kold nok... (vi har selvfølglig sat flaksen i koldt vand for at skynde processen lidt)

Men alle de mødre jeg har haft på besøg, spørger hvorfor vi dog gør det på den måde.... for de synes det virker helt forkert... at det skal være 70 grader, da de mener at man så slår næringen og vitaminerne ihjel.. og at det da er alt for besværligt.. og at sådan ahr de dog godt nok aldrig gjordt.. en af dem havde spurgt i sin mødregruppe og de havde også rystet på hovedet af det... de mener allesammen at 40 grader burde være den rette temperatur..

Jeg har ikke selv været i mødregruppe endu, så har ikke kunnet spørge dem... og nu har jeg skrevet en mail til min sundhedsplejerske og spurgt hende... men jeg synes der er længe til i morgen, hvor hu nok først svarer....

Nogen herinde der har erfaringer med Allomin og de temperaturer??

en forvirret mor....unsure.gif

Vi gør sådan at vi koger vand vi putter i bøtter. Og hver gang hun skal have mad så varmer vi vandet i micro ovnen og blander bagefter pulver i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger NAN pro og NAN ha, men skifter helt over til HA nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger nan og blander ved 40 grader..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER