Verdier

Barselsdagpenge og feriepenge

9 indlæg i dette emne

Jeg fik udbetalt 3 uger d. 1 maj og så sagde de jeg kunne få de sidste 3 uger udbetalt 1 oktober.. Men men, min kontrakt på jobbet udløb d. 31/8, så jeg er jo nu overgået til barselsdagpenge. Vil de så modregne mine feriepenge hvis jeg vælger at få den udbetalt nu her?

For hvis de gør det, så kan det jo ikke svare sig andet end at jeg venter til efter barsel med at få dem..

Håber der er en der kan hjælpe..

Del dette indlæg

Ja, du kan ikke få udbetalt feriepenge og dagpenge på samme tid - desværre..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan godt få dem udbetalt, uden at de trækker i barselsdagpengene: Da du er feriehindret. Det var i hvert fald hvad jeg fik at vide..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan godt få dem udbetalt, uden at de trækker i barselsdagpengene: Da du er feriehindret. Det var i hvert fald hvad jeg fik at vide..

Hvem har fortalt dig det?

For jeg har feriepenge for 3uger som kunne være RIGTIG gode at få udbetalt. Men da jeg er på barselsdp har jeg fået oplyst at kun en pause i udbetalingen af disse vil kunne gøre at jeg får mine feriepenge - lidt træls..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mener først det er efter barslen er slut, at man kan få pengene udbetalt..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Odense kommune sagde jeg bare kunne komme og få den underskrevet, og så fik jeg dem udbetalt. :) Jeg kan ikke holde ferie når jeg er på barsel, og da jeg er på barsel til det nye ferieår, kan jeg få min hovedferie(Altså de tre uger) udbetalt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Snakkede med kommunen igår og det var som myliona skrev.. Jeg får dem udbetalt til oktober uden at de trækker.. Dejligt når man nu går så meget ned i "løn"

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var da dejligt :)

Jeg har i mellemtiden så også fundet ud af at det er fordi der er forskel på feriepenge og feriedagpenge :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var da dejligt :)

Jeg har i mellemtiden så også fundet ud af at det er fordi der er forskel på feriepenge og feriedagpenge :)

Ja, feriedagpenge går tabt desværre..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER