Prebsy

Panisk når han får bryst

9 indlæg i dette emne

Hej alle sammen

Vi har et problem, som vi har haft de sidste ca. 1,5 uge on-off. Vores søn er ca. 7 uger (født 22.07.12). Problemet er, at når han har fået mad (han får kun bryst) i ca. 5-10 min. så begynder han at græde panisk og slå ud med arme og ben voldsomt og er utrøstelig. Det betyder, at han ikke bliver mæt og skal oftere ammes. Og den onde cirkel starter. Det skal siges, at det ikke er ved enhver amning, men det er on-off - dog ret ofte. Nogle gange, skal han bare lægges ved brystet (inden han begynder at sutte), før han begynder sit "monster show".... :-)

Vi overvejer, om det er et "tiger-spring" eller om mælkens smag er begyndt at blive anderledes (som vi har læst et sted) e.lign.

Når han har grædt meget, så ender det oftest med, at han pludselig stopper. Vi sørger for, at skifte ble inden amningen, så dette er heller ikke problemet.

Han spiser ca. hver 2-3 time.

På forhånd tusind tak.

Med venligste hilsner

K&O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan det tænkes, at han har luft i maven og har brug for at bøvse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også, at det kan være en bøvs i klemme.

Babyer vil ofte bakse med arme og ben, når de har luft i maven, for at arbejde bøvsen ud selv. Prøv at bøvse ham, og så ligge ham til igen.

Karla kan godt blive lidt ked i starten af en amning, hvis hun ikke har fået ordentligt fat, eller hun døser hen, og glemmer, at hun rent faktisk er igang med at spise. Så bliver hun ked, og skal lige have lidt hjælp med at få ordentligt fat, og så fortsætter hun måltidet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det vaere din maelk kommer for hurtigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det vaere din maelk kommer for hurtigt?

Eller for langsomt så han mister tålmodigheden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller har han måske ondt i nakken? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, mælken render lidt hurtigt, men ellers lyder det næsten stensikkert som en bøvs, der sidder i klemme. Både pga hans reaktionsmønster og det passer med at have ammet nogle minutter. Den første mælk render jo hurtigst og er tyndere og giver derfor lettere bobler i maven.

Selvom der måske er kommet en bøvs, kan der sagtens sidde en mere, så prøv at bøvse godt af, inden han lægges til igen og læg ham ved det samme bryst, så han får den fede mælk og bliver mæt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker det også kan lyde som om han ikke rigtig kan få suttet noget ud... vores dreng reagerede på fuldstændig samme måde, og så fandt vi ud af at der simpelthen ikke kom mere og han derfor blev fuldstændig frustreret... jeg ville prøve at snakke med sundhedsplejesken om det... håber i finder en løsning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle,

Tusind tak for alle jeres inputs. Vi har nu været hos lægen, som siger, at det højest sandsynligvis sidder en bøvs fast i maven, og når han kommer til brystet, så ved han, at han får mælk, og det da vil gøre ondt. Derfor begynder han at græde.

Det går iøvrigt lidt bedre og vi er ikke længere så bange for, at lade det gå lidt længere mellem måltiderne. Vi kan se, at han får nok mad og tager på. Forøvrigt fortalte lægen, at inden for de første ca. 5 min får han 95% af al den nærring han har behov for.

KH

K&O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER