Oprettet September 11, 2012 Jeg skal til babyshower lige om lidt, men er i tvivl om hvilken slags gave man giver? Har i forslag? Skal det være til mor eller baby? Og hvilket niveau ville i give i? Jeg skal også have en kage med, og det skal kunne købes i en fysisk butik. Min veninde venter tvillingedrenge og har en lille dreng i forvejen. Hjææælp!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Da der blev holdt babyshower for mig fik jeg udelukkende gaver til min baby og jeg var rigtig glad for dem alle :) Jeg ville også have været glad for gaver "til mig", men føler mig bestemt ikke snydt over at det "kun" var til min søn - jeg synes jo faktisk at selve festen var en gave til mig-agtigt ;) Prismæssigt, ville jeg nok prøve at lure af, hvad de andre til selskabet gav for, eller se på hvor meget du normalt bruger når du giver gaver til personen. Det er jo MEGA individuelt, det med gaver. De fleste gaver, jeg fik til mit babyshower, der var gæsterne gået sammen om en "pulje" som der så blev købt ting for :) Jeg fik: - et sødt maleri til børneværelset - strømper og huer - Bluse og bukser - Body og smækbukser - legetøj Jeg tror måske det har passet med at de hver har brugt mellem 50 og 100 kr på gave + hvad festen har kostet, men jeg er ikke sikker. :) Og kage aner jeg ikke noget om. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Jeg var som sagt rigtig glad for de gaver, som jeg fik, og tøj kan man jo aaaaaaaaaaaltid bruge (og de havde været så smarte at købe i str 68 og 74, så det ikke "ramlede sammen" med barselsgaver ;)). Maleriet er et sats, for det "forpligter" jo modtageren til at hænge det op, og det kan godt blive akavet, hvis man synes billedet er grimt ;) Heldigvis synes jeg at det billede, som jeg fik er supersuperfint (jeg fik det også af en, der kender mig ret godt), men jeg er ikke sikker på at jeg selv turde kaste mig ud i noget, der have indflydelse på indretningen af børneværelset. Jeg synes tøj og legetøj er en god og nem idé, men som nybagt mor kan jeg da nævne andre ting, der også ville have været skønne gaver: - Plejesæt (creme og den slags) til mor uden parabener og parfume - Fodbadesalt til mor (mine fødder var SÅ smadrede efter graviditeten!) - uldammeindlæg - Gavekort til fotograf (dyrt - men hvis man nu gik flere sammen om det :)) - Stofklude/stofbleer (vi havde slet ikke nok!) Og uden at det skal forstås sådan, at jeg ikke er glad for ALLE vores barselsgaver, så vil jeg alligevel fraråde, at du giver bamser, der ikke kan andet end at se søde ud. Baby er simpelthen ligeglad med dem, og så fylder de bare :blush Så hellere bamser der kan sige lyde eller knitre-knitre (Lamaze er et hit herhjemme) ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Jeg fik et vildt lækkert prinsesvøb i babyshower-gave :loveshower :loveshower Jeg kunne nok godt finde på at give noget til mor, for alle kommer med tøj den første tid. Eller nogle basisting som fx farvede stofbleer (vi er super glade for at vi har alm til puslebordet og farvede til amme og bøvs. Så kommer man ikke lige til at slynge en tis-stofble over hovedet ;) ), sokker (vi havde slet ikke nok, eller simple body's. En anden ide var måske at finde noget personligt fra fx etsy :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites