Oprettet September 11, 2012 Jeg har lille Charlie på 3 uger, jeg ammer ham og har af SP fået at vide at jeg skal amme og derefter enten lade ham sove hos mig eller når han er døset hen ligge ham iliften, jeg kan også efter endt amning ligge ham til at sove ved siden af mig i sengen. Nå - nu er det kun i dag jeg har prøvet det.. Ellers har jeg ladet ham falde i søvn ved brystet, men det forstyrre hans søvnrytme (og min). MEN jeg forstår det simpelthen ikke. Nu har jeg over to gange ammet og ladet ham døse hen, lagt ham i liften og wupti, så er han lysvågen - det samme nu, imens jeg skriver.. Han ligger lysvågen i liften.. Jeg får det mega dårligt over at han bare ligger der og er vågen og det kan jo ikke være rigtig!?!?! Han har ligget der i 15 min. nu og gør ingen tegn på at falde i søvn, samme i morges. Han har kun sovet i bilen, da vi skulle til høreprøve og imens vi var til høreprøve og efterfølgende... Hvordan skal det foregå? Jeg fatter det simpelthen ikke!!!!! Det skal siges at jeg har ammet begge gange i 20 - 30 min. ad gangen, heriblandt medregnet de stunder hvor jeg ligge skulle holde ham vågen, så han får mest ud af amningen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Kender det alt for godt. Har to gode råd. 1. Sørg for liften ikke er kold. Hvis han kommer fra varm favn til kold lift og dyne er det ikke sjovt for en lille fyr. Vi har en bamse der kan varmes i microen. Tror den hedder en beddybear?!? Eller en alm varmedunk. Den ligger jeg ned i vuggen lidt før jeg ligger ham ned. 2. Hold på hans arme når du ligger ham. Hold dem ind mod hans krop så han ikke får det der spjæt. Når du har lagt ham så lig dynen tæt om ham så han ikke kan bevæge sig. Det gør han vil føle sig tryg som da han lå i din mave. Ellers kan jeg anbefale "pølsen i svøb". Der kommer billeder i min mortråd senere Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Jeg har samme problem... min søn får flaske.. men altså, det bliver han jo lige så døsig af, og jeg tænker dejligt, og ligger han i sin seng.. og vupti så er øjnene åbne.. og så vil han ikke sove.. så du er ikke alene... men gode råd fra little miss kan jeg se Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Når i ammer eller giv flaske. så prøv at svøb den lille. hvis Zoey lå i dynen når hun fik mad kunne jeg godt ligge hende fra mad. Gjorde oftest sådan at hun spiste indtil hun begyndte at himle øjne. Så bøvsede jeg hende af. Svøbte hende og tilbød hende mad igen, oftest skulle der kun en lille tår til før hun faldt i søvn. Desuden lod jeg gylpekluden glide fra min skulder med ned til hende ( så den lå ved hendes hovede) så vågnede hun ikke igen :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Når i ammer eller giv flaske. så prøv at svøb den lille. hvis Zoey lå i dynen når hun fik mad kunne jeg godt ligge hende fra mad. Gjorde oftest sådan at hun spiste indtil hun begyndte at himle øjne. Så bøvsede jeg hende af. Svøbte hende og tilbød hende mad igen, oftest skulle der kun en lille tår til før hun faldt i søvn. Desuden lod jeg gylpekluden glide fra min skulder med ned til hende ( så den lå ved hendes hovede) så vågnede hun ikke igen :-) Det lyder da som noget der er værd at prøve Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Har haft samme problem. Ammede bebse, lagde ham i vuggen, baby vågnede -og ville ammes igen <_< . I det hele taget har han en rigtig stort suttebehov, så vi er startet op med sut. Så når jeg lægger ham i vuggen efter amning nu, og han begynder at vågne og sslikke sig om munden får han sutten og han sover trygt videre. Bruger også sutten hvis han ligger og huggesutter for længe :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 sutten er også guld værd hjemme hos os.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Tak for jeres gode råd!!!! :) Og dejligt at jeg ikke er den eneste der har dette problem, eller forhindring :) Det er faktisk ret rart at tænke på, når man start i situationen! Jeg vil helt sikkert bruge det med svøb og varme liften op! Jeg har lige sovet med fisen, to timer i vores seng! Og her lagde jeg mig lidt skævt i sengen, for at varme sengen der hvor han skulle ligge og han sov videre efter han kom ned og ligge - skønt :) Så nu har han fået sovet og det har mor her også (og mor trængte i den grad til at sove!!!) Igen TAK for jeres gode råd - de virker allerede ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Jeg har lagt mærke til, at jeg nogle gange kan få Valdemar til at sove ved at ae ham på panden. Og så gik det op for mig, at jeg ubevidst har en vane med at ae ham på panden mens han bliver ammet. Så jeg har en idé om at han måske forbinder den der pande-aening med amning = han falder til ro og falder i søvn, ligesom han gør ved brystet. :biglove Måske har du også nogle "vaner" under amningen, der kan overføres til putning? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Jeg har lagt mærke til, at jeg nogle gange kan få Valdemar til at sove ved at ae ham på panden. Og så gik det op for mig, at jeg ubevidst har en vane med at ae ham på panden mens han bliver ammet. Så jeg har en idé om at han måske forbinder den der pande-aening med amning = han falder til ro og falder i søvn, ligesom han gør ved brystet. :biglove Måske har du også nogle "vaner" under amningen, der kan overføres til putning? :) Tænke, tænke, tænke... Nej, synes ikke rigtig jeg nogle vaner under amningen der kan overføres til putning.. Men fik ham puttet her for en times tid siden, i svøb og opvarmet lift og han sover endnu :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Tænke, tænke, tænke... Nej, synes ikke rigtig jeg nogle vaner under amningen der kan overføres til putning.. Men fik ham puttet her for en times tid siden, i svøb og opvarmet lift og han sover endnu :) Så er det jo også bare super :super Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Så er det jo også bare super :super Jep - det tog lidt tid at få ham til at falde til ro.. Og han blev ikke lagt direkte, fra bryst i lift.. Men næsten! Men det er vel også okay!? :) Jeg er total lost må jeg nok indrømme! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Jep - det tog lidt tid at få ham til at falde til ro.. Og han blev ikke lagt direkte, fra bryst i lift.. Men næsten! Men det er vel også okay!? :) Jeg er total lost må jeg nok indrømme! Det er helt ok, faktisk rigtig fint. Det er et godt og vigtigt fif, du har fået, og det er rigtig fint, det virker (næsten) helt for dig. Her virkede det også - jeg sammenlignede det lidt med, når jeg var faldet i søvn på sofaen, vågnede og skulle ind i kold seng, så blev jeg også vågen. Derudover synes jeg også, sutten er en fin måde at få ro på, dog virkede det ikke helt hos os, de ville ikke helt have den, men det kan sagtens være, det lige pludselig kommer. Jeg bøvsede baby godt af, og så en lille tår til at falde i søvn på uden at bøvse, for det bøvseri holder altså også baby vågen. Nogle babyer kan puttes uden at bøvse af, mens andre med reflux eller meget luft skal bøvses af for at få ro. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Jeg lagde en varmedunk i hans vugge, og da han lå i mine arme og himlede med øjnene gik jeg ind og lagde ham i seng, sang en godnat sang og sagde til ham at vi elskede ham.. og bum så var han væk, uden sut.... så uden tvivl var der god effekt i en varm seng og det giver da også god mening Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 12, 2012 Nå.. Efter en hel dag og aften med en del frustrationer over, at min lillemand ikke ville sove når han blev lagt direkte fra bryst til lift, valgte vi vores egen metode. Jeg holder ham til i amningen, tager ham op for at bøvse osv. for at holde ham vågen og til, efter en 20 min. hvor han har spist lader jeg ham falde hen og lader ham ligge i 15 min. derefter ligger jeg ham over i liften.. Og gerne en lift der har haft en varme pude liggende og han ligger i svøb.. Det har virket super! Senest færdige amning var kl.7 og han sover endnu. MEN jeg ved jo ikke om han sover så godt og at det er lykkes så godt, fordi han natten før og noget af dagen (indtil kl.15.30) ikke fik sovet særligt meget, så han skal indhente noget søvn!!??? Dog er det nok den metode jeg vil bruge fremover! :) Fordi ligger jeg ham over, i en varm lift, svøbet osv. efter endt amning og hvor han lige er døset hen, jamen så bliver han lysvågen og er klar til endnu en omgang ved brystet! Også kan jeg sidde med ham i patten hele dagen og natten og det har ingen af os godt af :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 12, 2012 Soede du, jeg bruger altsaa ikke amning som forudsaetning for soevn og har aldrig gjort det. Noah kunne godt falde i soevn ved brystet som helt lille, men han falder mest i soevn af sig selv, med sutten og en toejkanin, snippen af et taeppe oppe ved ansigtet, som han saa nusser lidt. Han vaagner til gengaeld og er sulten. Det betyder for os, at daddy ogsaa kan putte, men jeg synes ogsaa, det er dejligt ikke at skulle amme for at han kan sove :) Jeg synes, du goer dte helt rigtige Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 12, 2012 Jeg har lagt mærke til, at jeg nogle gange kan få Valdemar til at sove ved at ae ham på panden. Og så gik det op for mig, at jeg ubevidst har en vane med at ae ham på panden mens han bliver ammet. Så jeg har en idé om at han måske forbinder den der pande-aening med amning = han falder til ro og falder i søvn, ligesom han gør ved brystet. :biglove Måske har du også nogle "vaner" under amningen, der kan overføres til putning? :) Det med at ae i panden virker også her :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites