Oprettet September 11, 2012 Igår havde jeg sådan en underlig fornemmelse i maven, den var øm men gjorde ikke ondt. En konstant ømhed! Min søs foreslog mig at ringe til jordemodervagten for en sikkerheds skyld og efter at have overvejet i flere timer ringede jeg. De ville gerne have at jeg kom ind! Fik bl.a. kørt strimmel som viste en masse næsten uafbrudte plukveer og dernæst blev jeg undersøgt af en læge. Havde åbnet mig 2cm og skanningen viste, at min lille pige har sat sig godt og grundigt fast. lægen troede ikke på at jeg ville gå helt til termin. Det samme sagde jordemoderen, som var overbevist om at fødslen er meget snart. Jeg blev simpelthen så nervøs og bange og har slet ikke sovet i nat! Her til morgen var min mave stadig lidt øm og nu er den begyndt at gøre lidt av en gang i mellem! Sidder det ene øjeblik med tårer i øjnene og er bange og det næste øjeblik er jeg overbevist om, at der nok skal gå flere uger! Jeg har jo ikke veer! Alle siger, at man ikke er i tvivl når man får veer, er det ikke rigtigt? Jeg føler ikke at det her er veer for maven gør jo kun lidt av og det går endda væk når jeg bevæger mig! Kan slet ikke forstå, at både læge og jordemoder var så overbeviste om, at jeg ikke ville gå til terminen, for man kan da sagtens åbne sig lang tid i forvejen ikke? Har glædet mig sådan til fødslen men efter i går blev jeg bare bange og tænkte, at det jo er alt for tidligt! Blev en underlig lang smørre jeg fik skrevet, har bare sådan behov for nogle beroligende ord - men ved slet ikke hvilke jeg har brug for at høre! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Jeg er på fra mobilen så kan ikke se hvor langt du er hennemen hvis læge og jordemoder ikke gør noget går jeg ud fra du er indenfor "normalen" og der ikke er nogen fare forbundet med det. Jeg tror det er normalt at blive nervøs, jeg fik selv koldsved dagen før igangsættelsen - så var jeg pludselig i tvivl om jeg var klar. MEN du kommer til at klare det SÅ godt - din krop siger jo den er klar, og hvis din krop er klar er babyen det også. Så skal du bare have hovedet klar, men det er ikke så lige til :kiss de færreste af os er KLAR klar, de fleste af os er jo bare mere træt af kroppen end vi er bange for fødslen der er du bare ikke nået til endnu! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Sikke da en oplevelse søde..... Nu har jeg jo ikke født før, så ved slet ikke hvodan alt det der føles! men synes helt klart at hvis du bliver ved med at have ondt og være utryg osv. så ring til Jm/Fg!!! hellere en gang for meget, end en gang for lidt! Kæmpe kram til dig og håber da at lillefisen, bliver i mors hule bare lige lidt endnu! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Kender godt den følelse! Jeg har i 2 uger nu haft veer on/off of kraftige plukveer. Den første gang jeg var på FG efter at være vågnet af smerter, var Jm ret overbevist om jeg var i fødsel, de jeg også havde mange (pluk)veer da hun kørte en strimmel. Jeg havde dog ikke åbnet mig, så blev sendt hjem igen. Jeg var kun 35+5 der og hun var slet ikke bekymret for at jeg skulle føde der. Jo det var 4 uger før termin, men JM sagde at hun er færdig og kan kan sagtens klare sig uden de store problmer. Det var rigtig rart hun var så rolig omkring det, det smittede :) og du er jo inden for de 3 uger før så du er inden for 'normalen'. Og du behøver ikke bekymre dig på det område ;) Men kan sagtens følge resten af dine tanker! det er meget skræmmende at man måske lige pludselig står over for fødslen. Og hvad jeg har fået fortalt, så er de første 5 cm ikke nødvendigvis noget der gør ondt. Til mine forberedelses kursus fortalte nogen af de fleregangs at de havde været ude og handle mens de havde de første veer. Det er først når du er omkring 5 cm åben de bider godt og grundigt. Og jeg får også afvide af ALLE at jeg ikke er i tvivl når det er 'rigtige' veer. Og efter nogen af de veer jeg har haft de sidste par uger, vil jeg give ret. MEn kan stadig bliver i tvivl fordi de er så uregel mæssige. Og jeg tror man vil være i tvivl indtil de er der og man ikke er i tvivl mere - giver det mening?? Og ellers har jeg fået af vide på FG jeg bare skal ringe. Held og lykke :) og håber det sker snart så du ikke skal gå med det i længer tid ligesom mig! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Mange tak for jeres svar! De hjalp! Kan godt høre, at man nok aldrig bliver rigtig klar! Det er dejligt at høre, for jeg følte mig pludselig som en værre bange kylling! Majs, jeg er 37+2 så jeg er inden for normalen som du skriver! Men i mit hovede er det slet ikke nu, i mit hovede bliver hun et oktober barn så de her symptomer i min mave er bare helt forkerte! Miss Tang det giver virkelig mening det du skriver! Da jeg havde ondt før i dag var jeg sikker på at det var begyndelse til en ve men så snart den var væk, som nu hvor maven bare er øm, så tænker jeg, at der er laaaang tid til fødslen! Så ja man bliver meget i tvivl! Virkelig synd for dig at du har gået med det så længe! Håber også at det snart sker for dig! Tak for jeres svar:) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 19, 2012 Jeg fødte i uge 36, var inde på fødegangen ugen inden fødslen, da jeg følte som dig at der var 'noget' Faktisk regnede jeg med Jordemoderen ville sige det var helt normalt at føle sådan når man var så langt henne, så blev noget overrasket da hun sagde det lød som veer. Heldigvis var der ingen veer, men jeg var 2 cm åben. Så fik besked på at gå hjem og holde mig mest mulig i ro, for at holde på baby så længe som muligt. Ugen efter gik vandet så, og ja så kom hun altså ud Del dette indlæg Link to post Share on other sites