Oprettet September 9, 2012 Min datter kom nu med sin længe ventede afføring (8. dag)...MENS hun lå på sit legetæppe <_< Jeg vil derfor høre om der er nogen derude der har erfaring med vask af sådan noget? Det er et legetæppe fra Lamaze med ufo'er og der er sådan noget knitre-stads i tæppet. Så hvad kan jeg vaske det på af grader? Skal jeg give det vaskemiddel? Skal det tørretumbles eller er det bedst at lade det lufttørre? Håber jeg kan få et hurtigt svar, for vil gerne vaske det meget snart, så chancen for at det bliver pænt igen er størst (den der dejlige gule afføring er nemlig ikke god...). På forhånd tak!!! :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2012 Jeg ville putte den i blød i noget vanish en halv times tid, og så tror jeg at jeg ville håndvaske den, og ikke putte den i tumbleren men hænge den op. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2012 Jeg ville putte den i blød i noget vanish en halv times tid, og så tror jeg at jeg ville håndvaske den, og ikke putte den i tumbleren men hænge den op. Er du sikker på det ikke vil afblege farverne (vanish)? Og håndvask eller håndvask/skåne-program på vaskemaskinen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2012 Jeg ville skylle det i koldt vand og saa give det en omgang skaanevask med lidt vaskepulver i vaskemaskinen. Jeg villle saa lade det lufttoerre :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2012 Skånevask og ikke i tørretumbler.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2012 Jeg har vasket både mit lamaze legetæppe (dog ikke med ufoer - men med masser af knitre-knitre) og mit tiny love legetæppe i vaskemaskinen på 30 grader uden problemer. :) Ved dog ikke, om 30 grader ville have taget bæ, for det har vi ikke været uheldige med endnu (ikke på legetæppet i hvert fald ;)) Mht. at fjerne bæ, så har vi nogle gange haft held ved at putte farveløs opvaskemiddel på, og så i en plastikpose natten over. Hvis det ikke hjalp, så ville jeg nok også ty til vanish. :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2012 Sol fjerner ammebæ-pletter på stofbleer; så måske kan det hjælpe hvis alle de andre ting ikke funker! Jeg har også noget antibakterielt og pletfjerne dims til stofbleer, du måske kan bruge, hvis det er :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2012 Vanish afbleger ikke så set kan du roligt bruge. Og jeg ville vaske i hånden ikke maskine, så kan du også koncentrere dig om pletten. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 10, 2012 Når vi har været uheldige at lillepigen har skidt på vores aktivitetstæppe,så har vi hængt det ud og så spulet det væreste l... af...derefter har vi vasket det i maskinen og så ladet det lufttørre... og der har ingen problemer været... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 10, 2012 Jeg vaskede det igår aftes på skånevask i maskinen for derefter at lade det lufttørre. Det blev fint rent og er nu i brug igen :loveshower Tusind tak for hjælpen allesammen! :lovebk :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites