Oprettet September 9, 2012 I forbindelse med nogle andre blodprøver kunne overlægen se jeg er i underskud med D-vitamin. Og det gjorde jeg ikke havde noget godt imun forsvar. Hun sagde jeg skulke begynde at tage noget der hed noget med kalk.. Det synes jeg bare lyder underligt når det er D- vitamin jeg mangler. Har I nogle gode ideer til hvad jeg skal købe for at forbedre mit D-vitamin mangel. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2012 Det kan vaere Cal:Mag med d-vitamin, hun anbefalede dig at koebe(Kalk, Magnesium og D-vitamin). D-vitamin tjener immunforsvaret og knoglebygningen, saa det giver 100 % mening, men kommer an paa, om du faar kalk nok igennem din kost. Spiser du mange maelkeprodukter, gryn, noedder og broccoli? Saa faar du formentlig nok. Er dine negle rillede eller lidt skoere i det og spiser du ikke kalkholdigt, saa faar du formentlig for lidt kalk. Du SKAL have d-vitamin og magnesium for at kunne optage kalk, som ellers saetter sig i blodaarerne. Du kan enten koebe Cal:Mag med D eller ogsaa kan du koebe D-pearls fra Pharma Nord. De kan faas som 20 mg eller staerke ca 40 mg. Jeg ville nok starte med en pakke staerk og faa et godt boost og saa gaa over til de almindelige. Jeg tager selv de almindelige nu. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2012 man tager ofte kalk og d vitamin sammen, man bruger d vitamin til at optage kalk i fx knogler. Der er fx noget der hedder Unikalk (det bruger vi på sygehuset) det findes i basis, silver og forte (tror jeg) afhængig af hvor meget d vitamin der er i. Hvis du får kalk nok, kan du nøjes med at tage d vitamin. Fx 25 mikrogram/1000IE. Husk ikke at tage det sammen med jern da det hæmmer optagelsen af kalk/d vitamin. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 10, 2012 Det kan vaere Cal:Mag med d-vitamin, hun anbefalede dig at koebe(Kalk, Magnesium og D-vitamin). D-vitamin tjener immunforsvaret og knoglebygningen, saa det giver 100 % mening, men kommer an paa, om du faar kalk nok igennem din kost. Spiser du mange maelkeprodukter, gryn, noedder og broccoli? Saa faar du formentlig nok. Er dine negle rillede eller lidt skoere i det og spiser du ikke kalkholdigt, saa faar du formentlig for lidt kalk. Du SKAL have d-vitamin og magnesium for at kunne optage kalk, som ellers saetter sig i blodaarerne. Du kan enten koebe Cal:Mag med D eller ogsaa kan du koebe D-pearls fra Pharma Nord. De kan faas som 20 mg eller staerke ca 40 mg. Jeg ville nok starte med en pakke staerk og faa et godt boost og saa gaa over til de almindelige. Jeg tager selv de almindelige nu. Det er rigtigt at du skal bruge D-vitamin for at kunne optage kalken, men det er K2 vitamin der transporterer kalken ud til knoglerne. D-vitamin gør bare at det kommer igennem tarmvæggen istedet for at ryge ud igen med afføringen, men kan det godt sætte sig i blodårene. Hvis man derimod sørger for at få nok K2 vitamin "renser" det blodårene for kalk og transporterer det ud i knogler og tænder. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 10, 2012 Uniforte kalk Mega indeholde mest D vitamin sammen med kalk, og man skal kun tage en 1 pille om dagen ;) Det er dem jeg tager, og har fået anbefalet, da jeg har stort behov for ekstra kalk og D vitamin :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2012 Det er rigtigt at du skal bruge D-vitamin for at kunne optage kalken, men det er K2 vitamin der transporterer kalken ud til knoglerne. D-vitamin gør bare at det kommer igennem tarmvæggen istedet for at ryge ud igen med afføringen, men kan det godt sætte sig i blodårene. Hvis man derimod sørger for at få nok K2 vitamin "renser" det blodårene for kalk og transporterer det ud i knogler og tænder. Interessant Jeg har faktisk foer undret mig over, hvad det K-vitamin skulle i Cal:Mag, saa det er god viden :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites