GBP86

Svangerskabsforgifning?!?

12 indlæg i dette emne

Er måske ved at udvikle SSF, alle min prøver og tal ligger llii på grænsen...har alle tegn med højt blodtryk, protein i urin, og væske i kroppen. Min blodprøve på min lever er også llii på grænsen...

Men min læge ville ikke sende mig videre da det kun var på grænsen...men er skrækslagen for at det når at blive skidt før jeg opdager det...

Fik afvide at jeg skulle ringe hvis jeg fik hovedpine eller smerter øverst i maven...har haft en let hovedpine i dag, men ved ik hvor meget jeg skal lægge i det. Vil heller ik være en hystade :-\

Er der nogle af jer der havde/har erfaring med SSF. Hvad var jeres tegn? Og hvor panikken var i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes du skal ringe, det er ikke pyller når det er dig og dit barn det handler om :)

Især hvis du også er utryg, så ring :):):)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt klart også ringe. Jeg har haft det og det var ret slemt. Jeg udviklede hellp syndrom. Min læge ville heller ikke henvise mig. Her havde jeg alle symptomer, protein i urinen, for højt blodtrykk, trykken i bryst og flimmer for øjnene. Hun mente at jeg havde for meget mavesyre. Det svar godtog jeg (det var en fredag) mandag røg jeg ind for fuld hammer.. Det var tæt på at gå rigtig galt... Så det er meget bedre at være på forkant og have kontrol over det end at se tiden an. Dermed ikke sagt at det bliver slemt..men Stol på dig selv og få svangergangens vurdering. Så et der en chance for at det ikke bliver noget akut. Og hellere kontakte dem en gang for meget.

Jeg skriver ikke dette for at gøre dig nervøs, men håber at du reagerer på dine symptomer og ikke bare ser tiden an som jeg gjorde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var der, blev indlagt og fødte ved akut kejsersnit da min krop ikke kunne mere.

Det mindste hovedpine så skal du ringe!! Det kan udvikle sig SÅ hurtigt..

Jeg var ved at blive sendt hjem fra sygehus onsdag eftermiddag, men de ville lige kontrollere en ekstra gang torsdag morgen. Blodprøver blev taget kl. 8, kl. 9.30 fik jeg besked om at hun skulle ud NU og kl. 10.40 er min datter født..

Så..ring, ved de mindste symptomer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville absolut ringe direkte til hospitalet,langt de fleste praktiserene læger,har ingen eller meget lidt forstand på graviditeter.

Jeg har haft svær svangerskabsforgiftning med HELPP tendens,og det blev faktisk kun opdaget,pga. en vaks overlæge på hospitalet,og jeg havde faktisk været syg i min. 6 uger uden af vide det,for havde over hovedet ingen symptomer,men ikke desto mindre var vores datter,der blev født ved AKS i uge 35+6, 44% under gennemsnittet,og vejet derfor kun 1925 G,og ja de er faktisk slet ikke i tvivl om,at hun formentlig ikke var overlevet i min mave,hvis jeg havde gået tiden ud.

Jeg skriver ikke alt det for at skræmme dig,men fordi man skal tage SSF meget meget seriøst,for det er en lumsk sygedom,som kan have alvorlige konsekvenser for både mor og barn,hvis man ikke fanger det i tide.

Krydser finger for du er ok,og det ikke udvikler sig. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for rådene, piger...

Sidder på OUH nu og venter på svar på de sidste prøver. Tog alligevel herind, for som i bekræftede mig i så er det altid bedre med et tjek for meget end for lidt ;-)

Spændene hvad svarene bliver :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er fint du tog afsted.

Håber prøverne er fine.

Nu du har tegn til hvad der kunne ligne begyndende svangerskabsforgiftning så sørg for der er en plan for hvordan du skal følges. Fx hos egen læge mandag eller ny kontrol på sygehuset - og hvad du skal gøre hvis der kommer nye symptomer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøverne var igen lige på grænsen igen, så sygehuset ville se mig imorgen tidlig igen...

Det var mine levertal de var lidt obs på...nu skal lørdagen bare bruges på at oplade batterierne så vi er friske til hvad end dagen imorgen ender med.

De var simpelthen så skide søde ude på OUH og de tog alle mine bekymringer seriøst. Meget mere end min egen læge gjore :-\

Er bare glad for jeg tog derind og bare glad for der var nogle der lyttede og faktisk så også fandt ud af der var noget at være obs på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at der ikke var tegn til videre udvikling og rigtig godt at de tager dig seriøst og der er en plan.

Pas godt på dig selv og få slappet godt af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha...er godt nok blevet ramt af kvalme :-\

Føles som jeg lige har taget færgen på den vildeste stormfulde nat. Så ja er lænket i lænestolen igen, i forhåbning om at det forsvinder så jeg kan ligge ned igen og få bare lidt mere end halvanden time.

Skal på OUH imorgen igen og have taget de samme prøver igen. Ville da være skønt hvis jeg bare kunne ligne lidt mindre hængt kat end nu ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med det hele.

Godt at du tog afsted og fik det undersøgt. Jeg håber virkeligt der er godt styr på dine tal og at de ikke pludselig eksploderer som mine gjorde.

Jeg har også haft svangerskabsforgiftning i 11 dage op til min datters fødsel 8 uger før tid, og nåede ikke ind på sygehuset før det gik galt. Jeg fik ondt i maven, troede jeg havde diarre og gik på toilettet, var lidt svimmel, og så brast moderkagen, det hele skete over 25 minutter, så jeg stod i en stor blodpøl, og vi kom med ambulancen. Min mor sad med foran i ambulancen. Hun sagde hun så speedometeret på 180 km/timen flere gange ud af landevejen. Mit blodtryk var gået fra 165-170/90 ca. til 205/120 i løbet af dagen, og jeg fødte ved akut kejsersnit. Det tog 17 minutter fra beslutningen blev foretaget, til hun var ude blink.gif Men heldigvis var min datters apgar score helt perfekt med 10/1 10/5 og 10/10.

Alt gik godt efterfølgende, og ud over at have let til at blive svimmel på gåture, og en overvældende kedsomhed forbundet med at ligge på sofaen halve og hele dage for at passe på baby var jeg ikke besværet i de dage.

Men jeg tror nu nok jeg ville foretrække en indlæggelse næste gang, for så havde mit barn fået lungemodner og det havde været nemmere at overholde hviletiderne (støvsugede jo alligevel fx)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sender det største kram jeg kan finde :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER