Charlotte - mig og mine

Flytte sovetidspunkt

13 indlæg i dette emne

Sofia er begyndt at sove 6 timer i træk om natten, og tit også 4-5 timer igen efter amning. Det er skønt, men problemet er at de sidste to aftener er hun begyndt at gå i seng kl19-19.30, i stedet for kl 21. Jeg snakkede med SP om det da hun alligevel var her, og hun sagde jeg skulle prøve at rykke hendes sovetidspunkt lidt, så det kom til at passe lidt bedre med vores sengetid. Men hvordan pokker gør man lige det? Når Sofia har været vågen 1 1/2 time er hun jo stjernetræt, og hun bliver ulykkelig hvis hun bliver det mindste overtræt. Og jeg kan da ikke begynde at vække hende.. Skal lige nævnes at hun er 9 uger. Er der nogen der har gode forslag?

Del dette indlæg

Kan du ikke prøve at strække alle lurene lidt i løbet af dagen også - så hun ikke skal være vågen så længe mellem sidste lur og putning?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Meget interessant - Noah gaar jo nogle gange "i seng" kl. 18:30 blink.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor passer det ikke med at hun sover kl 19?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor passer det ikke med at hun sover kl 19?

Det var også min tanke.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når hun går i seng kl 19 når vi at have to natamninger, og når hun går i seng kl 21 når vi at have 1 natamning. Det er da også et slags luksusproblem. Havde også forventet at SP ville sige at der ikke kunne laves om på det. Men nu sagde at jeg godt kunne prøve at rykke det, sådan så mor får mest muligt søvn ud af det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu kan jeg ikke huske hvor gammel din pige er, men da mine var små gik jeg nogen gange i seng kl 20 for at få min søvn. Min mente at jeg måtte indordne mig for det var jo ikke ungen der ikke ville sove, havde dte været det mente hun at der skulle ændres

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg går også i seng halv ni de fleste dage. Nu var det mere fordi SP sagde som hun gjorde.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har nu laest, at 19:30 er et rigtig godt tidspunkt at putte paa i den alder... Det har jeg strukket den til i dag og Noah er lige faldet i soevn :)

Egentlig synes jeg ogsaa, det er rart med kl. 19-19:30, saa vi har lidt voksentid - har I ikke brug for det?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har desværre ingen gode bud - herhjemme har lillepigen fået lov til at styre det 100% og jeg har aldrig fået andet at vide end at vi bare måtte tilpasse os hendes rytme.

Kan du ikke prøve at spørge din SP om hun ikke vil uddybe, hvad hun mente? Måske hun selv havde nogen gode forslag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Herhjemme leger Zoey gerne selv i kravlegården når vi spiser. Tit falder hun så i søvn der og tager en kort lur. Det har vi brugt til at rykke hende, hvis jeg ville have luren til at vare lidt længere bliver hun puttet i sin seng. Og hvis det er en Powernap hun skal tage får hun lov at falde i søvn på sofaen, i kravlegården eller hvor hun lige er, det virker her og vi fik rykket hende fra at sove kl 18 ( mega træls tidspunkt) til nu at sove for natten kl 21.

Nu er hun knap 5 måneder og er så struktureret at lige meget hvornår hun tager sin aften,ir så vågner hun 19:30. Så det er bare perfekt :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har nu laest, at 19:30 er et rigtig godt tidspunkt at putte paa i den alder... Det har jeg strukket den til i dag og Noah er lige faldet i soevn :)

Egentlig synes jeg ogsaa, det er rart med kl. 19-19:30, saa vi har lidt voksentid - har I ikke brug for det?

Prioriterer nemlig også voksen tid her.. ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER