Guest

trøske

14 indlæg i dette emne

:help :help :help :help :help :help :help

Mie var ved lægen i dag med sin røde numse og fordi hun virker plaget inden hun tisser. der fik jeg lige spurgt ind til om hun har trøske - og det har hun. lægen sagde "det er oftest selvregulerende så det skal der ikke gøres noget ved med mindre det bliver værre" men min mavefornemmelse omkring den læge er bare SÅ dårlig - har dårlige erfaringer med ham fra tidligere.

Så nu har jeg været inde og undersøge lidt omkring trøske på nettet - og det er måske en dårlig idé for så bliver man bare mere bekymret!

nå men trøske er jo så en candida svamp - en svamp jeg selv døjer med og har døjet med hele mit liv, både i mundhulen og i skeden og sågar også ved endetarmen i et særligt slemt udbrud - så hun er helt sikkert blevet smittet af mig (øv for en viden).

-Der står at nogle børn ikke er mærkede af det, og at det kan gå i sig selv efter nogle dage. Men Mie har haft det siden weekenden, hvor lang tid skal man se tiden an? hun virker IKKE plaget af det.

-Der står at det kan vise sig på læberne og Mie HAR hvide pletter på læberne - men er det så et "slemt" udbrud?

-Der står at hun kan smitte mig og at man ikke altid kan se på brystvorterne at man har det - hvilket jeg troede. Mine brystvorter svier lidt og prikker på en ubehagelig måde, jeg troede det var normalt men er nu blevet i tvivl.

-Der står at svampen også kan sætte sig på hendes kønsorganer hvilket får mine alarmklokker til at ringe for hun har nogle underlige pletter som ikke ligner de "normale" rød-numse-pletter og da jeg jo selv lider så vil jeg jo gerne at der bliver taget hånd om det fra starten.

Er jeg total pylder mor?

skal jeg reagere? jeg HAR jo lige talt med en læge i dag - jeg stoler bare ikke på den læge hun var inde ved. skal jeg vente til 5 ugers undersøgelsen den 24 september ved min egen læge for jeg har jo lige fået at vide at det er normalt af en fagperson.

på en hjemmeside blev der beskrevet en behandling med danskvand - tør jeg begi mig i kast med den?

:help :help :help :help :help

Del dette indlæg

Hvis du har en dårlig fornemmelse med den læge du var inde i dag og så med det Mie har af symptomer trods hun ikk virker plaget, så synes jeg du skal ringe til lægen og så komme ind til en anden læge.

Jeg synes ikke du er pyldret for det er vigtig med behandling.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har det sådan lidt, at der ikke er noget, der hedder pylret, når det kommer til babyer :whistling

Få en tid ved lægen (en anden) så du kan føle dig tryg og så der evt. kan blive gjort noget med det samme, hvis det er nødvendigt :kram2

Jeg tror godt, at jeg ville turde kaste mig ud i danskvandet, hvis det var mig :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du skal reagere, og dumme, dumme læge. Når svampen først er kommet ud på læberne, har den været inde i munden længere tid. Hvis du har fået antibiotika i forbindelse med fødslen, kan det også gøre det. Svamp smitter ofte til brysterne, prikken, svien og kan blive rigtig træls smerte og hos barnet kan det give smerte, så hun ikke vil spise så meget.

Danskvand har aldrig virket hos os, vi bøvlede meget med svamp på mine bryster og i hans mundhule.

Jeg vil sige, du skal have Brentan Mundhulegel, som både skal smøres på bryster og i din piges mund cirka fire gange om dagen. Gør det efter du har ammet, så når det at virke længst tid i mund og på bryster. Vask dine hænder efter berøring, ammeindlæg skal vaskes ved 60 grader, hvis du ikke bruger engangs, håndklæder osv. også, men alt det kender du jo sikkert til. Når du smører hendes mund, er det nemmere med handsker på, cremen skal fordeles rundt i gane, kinder og på tunge, og pas på ikke at trykke på tungen, det kan få barnet til at brække sig.

Undgå fugtige bryster, lad dem lufttørre og skift ammeindlæg hyppigt. Hvis dine brystvorter er lidt humplede, skal der Brentan ned i "hullerne".

Selvom symptomerne skulle forsvinde, skal du fortsætte behandlingen et par uger efter.

Held og lykke med det. Og som du også ved, kan svamp være svært at få bugt med, så det kan være I skal gentage behandlingen ligesom os.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Forresten så prøv at kigge ind i hendes mund - hvis der er cirkelrunde, hvide belægninger i kinderne og hvid belægning på tungen, der ikke kan fjernes (som mælk kan), er det trøske.

Der sker ikke noget ved at se det lidt an nogle dage, for hos nogle børn kan det regulere sig selv, men hos os blev det værre, hvis vi ikke gjorde noget.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte trøske saft på apoteket og det gik hurtigt væk.. Var ikke omkring lægen, men SP nævnte at han havde lidt..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok tak piger :tak jeg venter til mandag for der ved jeg det ikke er den samme læge der har akut patienterne, de skiftes nemlig om fredagen så kan risikere at få ham igen og det magter jeg ikke lige :(

Hun virker som sagt ikke generet af det og jeg kan udholde smerterne på brystvorterne det har jeg jo gjort indtil nu. Vil købe noget danskvand i dag så vil jeg se om det hjælper - ellers kan jeg se om jeg kan nå på og forhøre mig om noget trøske saft.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også hørt andre, der har haft god brug af trøskesaft, men vores læge sagde, at Brentan er bedre, fordi det er en fed gel, som sidder bedre og længere fast, og derfor virker bedre. Det er det samme med brysterne, hvor det også skal være noget, der sidder fast i længere tid.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi døjer også med trøske - jeg fik udskrevet noget Brentan mundhulegel af vagtlægen, som jeg bruger til bryster og lillepigemund. Jeg smører mine bryster tit, og hendes lille mund får også gel 4 gange om dagen. Derudover vasker jeg dog også med danskvand i hendes mund, og det har taget noget af belægningen i hendes mund. Mine bryster brændte, og det har helt sikkert hjulpet med gelen.

ÆV at I også har det <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige et lille fif..... Det er nemmere at smøre gelen på sutten, hvis baby bruger sådan én..... Herhjemme blev det omdøbt til sutteklister :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan går det med det trøske, er det blevet værre/bedre?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror det hjælper men har jo ikke været i gang så længe, syntes dog hun virker mere tilpas så måske det HAR generet hende :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror det hjælper men har jo ikke været i gang så længe, syntes dog hun virker mere tilpas så måske det HAR generet hende :unsure

Fik du Brentan til hende? Ja, det kan sagtens have generet hende. Når vores søn havde pletter ud på læberne, kunne vi se en lille effekt efter cirka tre dage, men det tager jo noget længere tid at fjerne det, man ikke kan se.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Næsten ingen belægning på læberne i dag :yay så måske behandling ugen ud er nok :goodluck

Og ja til brentangel - kæft noget klistret stads, syntes hun er fedtet ind helt op i håret :blink og har lyst til at putte hende i bad hver dag, men nøjes med en klud i hovedet.

Troldemor dit trick med sutten gjorde det da lige 20 gange lettere, nu tager jeg en klat på en vatpind og kører i kinderne, på læber og indersiden af læberne, så klatter jeg sutten ind i så meget som muligt og resten kommer på mine brystvorter vupti så er det overstået :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER