Carcassonne

Gravid i udlandet

5 indlæg i dette emne

Hej folkens :)

Vores plan går egentlig på at begynde PB til foråret(maj/juni), men nu går jeg med drømmen om at tage til udlandet og læse et semester, og vil blive efterårssemesteret 2013, hvor jeg tror/håber på at komme til Frankrig.

Men hvordan med hvis man er gravid i et andet land, hvordan med scanninger og lægebesøg osv?

Jeg vil max være i 6. måned når jeg kommer hjem, hvis vi følger planen(og hvis vi selvfølgelig bliver gravide), men hvad er der af problemer ved ikke at være i Danmark?

Vil faren gå glip af for meget med selve graviliteten?

Hvad med bækkenløsning osv? hvornår er det normalt at få og hvor mange får det?

Hvad tænker i? vil det være helt håbløst at være afsted mens man er gravid?

Del dette indlæg

Nu ved jeg ikke noget om den del med scanninger og undersøgelser, når man er i udlandet. Men jeg var selv i Portugal i efterårssemestret sidste år i 5 måneder. Hvor jeg så blev gravid, to uger før jeg skulle hjem, da manden var nede hos mig til jul og nytår.

Jeg kan hvert fald sige, at jeg er SUPER glad for, at jeg ikke var gravid, mens jeg var afsted. Nærmest så snart jeg blev gravid og 4 måneder frem kastede jeg op hele tiden og tabte mig en del og gik derfor til ekstra tjek hos lægen. Så for mit vedkommende, ville det have ødelagt hele opholdet, hvis jeg var blevet gravid lige inden afgang..

Med denne lille forhistorie vil jeg sige, at man ved aldrig, hvordan ens graviditet forløber sig og jeg vil mene, at det vil være SUPER ærgeligt, hvis det går ud over den store og super fede oplevelse det er, at læse et semester i udlandet.

Det kan selvfølgelig godt lade sig gøre, og jeg håber da på ingen måde, at du får gener i din graviditet, men man ved det bare aldrig!

Og håber du tager til Frankrig, da det hvert fald for mit vedkommende, var en kæmpe oplevelse, jeg ikke ville undvære! :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke noget om den del med scanninger og undersøgelser, når man er i udlandet. Men jeg var selv i Portugal i efterårssemestret sidste år i 5 måneder. Hvor jeg så blev gravid, to uger før jeg skulle hjem, da manden var nede hos mig til jul og nytår.

Jeg kan hvert fald sige, at jeg er SUPER glad for, at jeg ikke var gravid, mens jeg var afsted. Nærmest så snart jeg blev gravid og 4 måneder frem kastede jeg op hele tiden og tabte mig en del og gik derfor til ekstra tjek hos lægen. Så for mit vedkommende, ville det have ødelagt hele opholdet, hvis jeg var blevet gravid lige inden afgang..

Med denne lille forhistorie vil jeg sige, at man ved aldrig, hvordan ens graviditet forløber sig og jeg vil mene, at det vil være SUPER ærgeligt, hvis det går ud over den store og super fede oplevelse det er, at læse et semester i udlandet.

Det kan selvfølgelig godt lade sig gøre, og jeg håber da på ingen måde, at du får gener i din graviditet, men man ved det bare aldrig!

Og håber du tager til Frankrig, da det hvert fald for mit vedkommende, var en kæmpe oplevelse, jeg ikke ville undvære! :goodluck

Hvad og hvor læste du i Frankrig? jeg er stadig meget på planlægningsstadiet, så prøver at danne mig et overblik :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad og hvor læste du i Frankrig? jeg er stadig meget på planlægningsstadiet, så prøver at danne mig et overblik :)

Når jeg læser mit indlæg igen, kan jeg godt se, det kan misforstås.. Det var i Portugal jeg læste, ikke Frankrig :) Og det var/er finans..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan vaere du faar en ukompliceret og nem graviditet som min - det kan du jo tro og haabe paa :)

Naar du er gravid i et andet EU land end dit EU-hjemland, saa har du ret til samme behandlign som gravide i det nye EU-land. Altsaa, naar du som EU-borger opholder dig i et EU-land(Frankrig), saa har du ret til samme ydelser som (franske gravide) Eu-borgere.

Jeg var gravid i Italien og indgik i samme system som de italienske gravide. Det jeg STAERKT vil raade dig til er at sikre dig at du har faaet det blaa suygesikringskort, foer du tager afsted. Du skal med andre ord sikre dig, at du er omfattet af det franske system som studerende et semester i Frankrig.

Jeg var som studerende i Italien IKKE omfattet af hverken dnask eller italiensk sygesikring, men jeg var ogsa afsted i to aar. Det var foer, jeg blev gravid... At jeg saa bor her endnu, er blevet gift og har faaet Noah, det er jo en anden sag wink.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER