Guest Gremina

når de små er snottet.

15 indlæg i dette emne

Vi er så uheldige at Gry er blevet rigtig godt snottet, med det resultat at hun har svært ved at få spist ordenligt (hun bliver stadigvæk ammet rigtig meget, da munden er meget lukket, når alt andet mad nærmer sig, og hvis hun endelig smager er det allerhøjst 5 skefulde, hvis det kan gøre det) nætterne er de værste, for der vågner hun ca hver anden time og skriger, både af sult, men også fordi det er ubehageligt for hende at lægge ned, (det ser ud som om svælget bliver lukket helt til og hun har svært ved at synke) og selvfølgelig også fordi hun er monster træt stadigvæk.

Ved egentlig ikke rigtig hvad jeg ville med det her indlæg, måske nogle gode råd til hvordan jeg kan gøre det mest behageligt for hende at blive ammet og få en god nattesøvn (mere end 2 timer af gangen)

Del dette indlæg

Har du haft hende ved læge? Det kan jo være hældbetændelse og så er det jo ikke rart at synke heller. Og saltvands dråber til næsen har jeg hørt. Et par bøger under sengen så hun ligger en smule opad med hovedet om natten :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Modermælk skulle være rigtig godt til forkølede næser. Et par dråber i næsen skulle gøre det lige så godt som fx saltvandsdråber :)

Har du prøvet med en næsesuger? Hvis hendes næse er flydt med snot kan det jo være svært at spise.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har lige været til lægen, og der havde hun mellemørebetændelse, så burde penicillinen ikke have virket mod en evt Halsbetændelse ( i går er en uge siden vi stoppede behandlingen) :help vil bare snart gerne have min glade baby tibage, som var fantastisk til at sove om natten. Og vil også gerne at hun spiser noget rigtigt mad så jeg kan få :hophop delvist for mig selv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan kun tilslutte mig næsesuge og saltvand. Du kan også give lidt sukkervand, det hjælper dem med at slappe af.

Rigtig god bedring.

Vh Lene

Del dette indlæg

Annonce ♥

Modermælk skulle være rigtig godt til forkølede næser. Et par dråber i næsen skulle gøre det lige så godt som fx saltvandsdråber :)

Har du prøvet med en næsesuger? Hvis hendes næse er flydt med snot kan det jo være svært at spise.

Puuha bare tanken om en næsesuger. Kan lige forstille mig hvor tosset hun bliver :D Bare jeg nærmer mig næsen med et stykke papir for at tørre 11 tallet stikker hun i et hyl og bliver edderspædt rasende. Nogen der sagde tempermant :whistling meeen kunne godt være at man skulle prøve alligevel, ellers er du velkommen til at komme og gøre det for mig ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haev sengelejet i hovedenden. Hav hende meget hos dig.

Noah sov faktisk ligefrem lidt i skraastolen....

Proev evt. lidt saltvandsdraaber og en naesesuger... Noah bliver HYS og kan slet ikke have den naesesuger, saa duer ikke hos os.

Modermaelk er rigtig godt i smaa snotnaeser, saa bare sproejt loes.

God bedring med hende :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haev sengelejet i hovedenden. Hav hende meget hos dig.

Noah sov faktisk ligefrem lidt i skraastolen....

Proev evt. lidt saltvandsdraaber og en naesesuger... Noah bliver HYS og kan slet ikke have den naesesuger, saa duer ikke hos os.

Modermaelk er rigtig godt i smaa snotnaeser, saa bare sproejt loes.

God bedring med hende :)

Jeg har altså også en lille dame med tempermant, så er altså ikke helt sikker på den næsesuger, tror hun bliver tosset, men man det ved jo ikke før man har prøvet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tobias kunne absolut heller ikke lide den næsesuger, men da han fandt ud af at den hjalp så kunne jeg gøre det uden skrig..

Håber den hjælper

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har altså også en lille dame med tempermant, så er altså ikke helt sikker på den næsesuger, tror hun bliver tosset, men man det ved jo ikke før man har prøvet.

Vores laege sagde saa ogsaa at den var unoedvendig.... Vi klarede os i hvert fald med saltvandsampuller, modermaelk og et par sikkerhedsvatpinde til bussemaend

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror lige jeg givet det et par dage med mm i næsen. Det syntes hun også er skide skægt og griner over hele femøren. Men det rammer så også alle mulige andre steder end næsen :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ha ha, ja, det er sgi ikke altid lige nemt at ramme, men gaar lige i en svaenver vending laugh.gif

Du kan evt anskaffe dig en pipette fra apoteket wink.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov forresten er der noget jeg kan spise og drikke, for lige som at give hendes immunforsvar et ordenligt skub i den rigtige retning.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Probiotika, paranoedder og valnoedder, citrusfrugter, ingefaer og hvidloeg. Ingefaer og citron er nemt lige at presse og rive i en kande vand og saa spise en haandfuld noedder som snack.

Du kan faktisk ogsaa give hende probiotika, enten Bio Gaia, NDS Panda eller Udos Choice Infant til boern. Jeg giver Noah en lille smule af en kapsel roert i en mikrokop med modermaelk.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og fiskeolie... Eskimo eller Nordic Naturals er de bedste, siges det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER