Malene ling

Igangsættelse m vand?

6 indlæg i dette emne

Jeg var til noget fødselaforberedelse igår og der var en af mødrene det skulle sættes igang idag på Roskilde. Hun sagde for det første at hun kun var 1 uge over termin og at de ville sprøjte vand op i hende i stedet for at give piller????? Grunden var at hun havde fået KS m det første barn og så var de forsigtige ift hvis "KS snittet" skulle springe. Jeg kunne sket ikke forstå det og ville ikke spørge hende for meget fordi hun virkede nervøs ... Forstår I det?

Del dette indlæg

Nej, det forstår jeg ikke :P Jeg skulle have født vaginalt her anden gang efter kejsersnit første gang, og der fik jeg at vide ifht. igangsættelse, at de enten ville give mig piller eller lægge ballonkateter, hvis ikke jeg var åben nok til, at de kunne tage vandet. Derudover ville de følge mig lidt tættere pga. kejsersnittet og derfor holde øje med livmoderen...

Del dette indlæg

Annonce ♥

At sprøjte vand op er at gøre det i et ballonkateter, en slags ballon i underlivet, som så fyldes op med vand som en ballon. Det udvider livmoderhalsen langsomt og efter et døgn med det i, skal man gerne være en centimeter åben, så kan de tage vandet. Jeg fik det ved anden graviditet og synes ikke, det er noget at regne.

Del dette indlæg

Annonce ♥

At sprøjte vand op er at gøre det i et ballonkateter, en slags ballon i underlivet, som så fyldes op med vand som en ballon. Det udvider livmoderhalsen langsomt og efter et døgn med det i, skal man gerne være en centimeter åben, så kan de tage vandet. Jeg fik det ved anden graviditet og synes ikke, det er noget at regne.

Så blev jeg lige dét klogere - Er sikkert blevet det forklaret dengang, men jeg har vist hjerne som en si (plus det aldrig blev en realitet for mig) :lolhit

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så blev jeg lige dét klogere - Er sikkert blevet det forklaret dengang, men jeg har vist hjerne som en si (plus det aldrig blev en realitet for mig) :lolhit

Hehe, jeg skulle altså også lige selv forstå det, da de sagde, jeg skulle have en ballon ind i mig, som skulle fyldes op med vand... Øhhhhhhh, hvordan havde de liiiiiiiiiiige tænkt sig at få det vand ind i ballonen og hvor meget??? Kunne den eksplodere måske, hehe?

Jeg fik nemlig også kejsersnit første gang, men var heldigvis en cm åben dagen efter, de tog vandet og jeg fødte vaginalt, som jeg så gerne ville prøve. Og der var ingen bøvl med livmoder undervejs, for som du siger, er det hårdere for livmoderen med veer, som bliver forstærket af stikpiller.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok det giver jo meget god mening. Men lyder som en underlig fornemmelse m en ballon :) men ville nok selv foretrække den end noget der forstærket veerne :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER