kva

Test af sædkvalitet.

7 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

Håber at det er i orden at jeg skriver her. :blush

Jeg er i gang med en skoleopgave omkring et kommende produkt (et hjemmekit der kan teste mænds sædkvalitet). Derfor ville jeg høre om jeg må stille jer nogle spørgsmål? - selvfølgelig 100% anonymt.  Jeg vil gerne høre hvad folk synes om produktet og høre om vejen til at blive gravid (især hvis der har været lidt problemer i processen).

Testen minder om en graviditetstest i udseende og kan måle både levedygtige sædceller, samt cellernes evne til at finde vej til ægget. Testen kan udføres derhjemme og giver svar på kun 30 minutter og ville kunne købes samme steder som en graviditetstest (til ca. 200 kr.). Testen er udviklet af læger fra fertilitetsklinikker og vil være ca. 90-95% sikker så som et besøg på en klinik.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I synes om sådan en test, er det noget I ville overveje at benytte? Tror I at det vil være jer selv eller jeres partner der køber testen? Vil det være "pinligt" for en mand at købe sådan en test?

Derudover vil jeg meget gerne bede om lidt baggrundsinfo om jer:

1. Alder

2. Køn

3. Er du eller din partner blevet testet for infertilitet?

4. Hvis ja, hvornår i forløbet blev du testet? (forløbet fra da I startede på at blive gravid).

5. Hvis ja, hvem tog initiativ til at blive testet og var du åben omkring det at blive testet?

7. Hvis nej, hvad skyldes det?

8. Hvis du havde mulighed for at blive testet hjemme, ville du så udnytte det?

9. Ville I teste "jer" inden forsøg på graviditet, eller først hvis der opstod problemer?

10. Ville du helst testes hjemme eller på en klinik, hvis resultatet er lige så præcist.

Håber virkelig at I vil hjælpe mig med dette, da det har stor betydning for min opgave. :)

Mvh. Katrine

Del dette indlæg

1: 262: Kvinde3: Ja4: Forår 20115: Det gjorde lægen og ja jeg var åben8: Nej, vil nok ikke give de penge for det når det er gratis ved lægen og er der noget galt skal lægen jo alligevel sende henvisningen9: Ville nok give det en chance og så først teste hvis det ikke lykkedes inden for en hvis periode - præcis som vi har gjort ;)10: Se svar i spg 8

Del dette indlæg

Annonce ♥

1347394817[/url]' post='306668']

1: 262: Kvinde3: Ja4: Forår 20115: Det gjorde lægen og ja jeg var åben8: Nej, vil nok ikke give de penge for det når det er gratis ved lægen og er der noget galt skal lægen jo alligevel sende henvisningen9: Ville nok give det en chance og så først teste hvis det ikke lykkedes inden for en hvis periode - præcis som vi har gjort ;)10: Se svar i spg 8

Hmm.. Den vil ikke stille det ret pænt op, så håber du kan tyde det ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lykkedes at tyde den :) Mange tak for svaret. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

1. Alder: 29 år

2. Køn: kvinde

3. Er du eller din partner blevet testet for infertilitet: ja det er vi begge testet for

4. Hvis ja, hvornår i forløbet blev du testet: vi blev begge testet efter et år

5. Hvis ja, hvem tog initiativ til at blive testet og var du åben omkring det at blive testet: Jeg tog initiativet da jeg ikke havde regelmæssig mens, og det var jeg okay åben omkring. Til dem jeg nu synes der skulle vide det.

7. Hvis nej, hvad skyldes det: det er ikke alle der behøver at vide hvordan min krop fungerer ;)

8. Hvis du havde mulighed for at blive testet hjemme, ville du så udnytte det: nej, jeg ville ikke stole på sådan en test, uanset hvor gode svar procenter der stod testen havde

9. Ville I teste "jer" inden forsøg på graviditet, eller først hvis der opstod problemer: først når der opstod problemer. Hvor lave endnu en stress faktor? Piger med PCO og fyre med lav sæd kvalitet kan også lave børn på naturlig vis, så hvorfor starte projektet med stress?

10. Ville du helst testes hjemme eller på en klinik, hvis resultatet er lige så præcist: på klinik. Det er gratis, og ville stole mere på deres test. Også selvom hjemme testen sagde den var præcis

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har faktisk prøvet sådan en test tidlig i vores forløb. Det ville nok være manden der købte testen, for han synes sådan noget er mindre pinligt end mig ;)

1. Alder: 30 år

2. Køn: Kvinde

3. Er du eller din partner blevet testet for infertilitet?: Ja, begge

4. Hvis ja, hvornår i forløbet blev du testet? (forløbet fra da I startede på at blive gravid): Manden blev testet efter ca. 10 måneder, jeg selv blev testet efter 1 år

5. Hvis ja, hvem tog initiativ til at blive testet og var du åben omkring det at blive testet?: Det tror jeg vi var sammen omkring at beslutte. Vi var ikke åbne omkring at blive testet.

7. Hvis nej, hvad skyldes det? Vi håbede jo stadig på at blive gravide hurtigst muligt, og så var vi ikke sikre på at vi ville dele vores problemer med alle og enhver

8. Hvis du havde mulighed for at blive testet hjemme, ville du så udnytte det? Ja, og har også gjort det

9. Ville I teste "jer" inden forsøg på graviditet, eller først hvis der opstod problemer? Ville teste det efter et par cyklusser, for så hurtigt kan man jo ikke blive testet på klinikker. Hvis resultatet så var dårligt, ville vi hurtigere gå til insemination.

10. Ville du helst testes hjemme eller på en klinik, hvis resultatet er lige så præcist. Ville nok stole mest på klinikken stadigvæk, men manden ville klart foretrække at kunne testes hjemme ved jeg.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super. Mange tak for jeres svar.

Det skal dog lige siges at der endnu ikke er en test på markedet, som kan måle både "levende" og "de godt svømmende" sædceller. Det er det der gør denne test helt unik, at den faktisk kan måle om de kan svømme :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER