Guest

Nem mad

12 indlæg i dette emne

Kan I ikke hjælpe mig med nogle opskrifter på nem og hurtig mad til, når man kommer hjem fra en lang dag på arbejde, hvor overskuddet til at trylle i køkkenet ligger meget lavt?

Som regel smider jeg bare nogle nachos i ovnen (har altid tortilla chips og cheddar :blush i køleskabet). Men det er jo ikke lige det mest sunde, så har I nogle alternativer? :)

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

To hits herhjemme er avokado mader og ausschmider (er ikke sikker på det staves sådan)

Avokadomader er mega sunde pga de sunde fedtstoffer fra avokadoen. Du tager et stykke rugbrød, salatblade på, avokado, tomater og solsikkekerner. Mums Mums

Ausschmider er rugbrød, 1-2 skiver hamburgerryg, salatblade og et spejlæg. Lyder specielt men smager super.

Eller er tortillas også et nemt og hurtigt hit herhjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke voldsomt sundt, men herhjemme er vores "fast food" nudler :whistling

Jeg bruger ikke olien, men koger lige ogle kødboller og smider i.. Det tager 5 min, og det smager genialt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva med at lave nogle store portioner mad som du kan fryse ned i portionsstørrelser?

Så er det bare at koge fx ris eller pasta på dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva med at lave nogle store portioner mad som du kan fryse ned i portionsstørrelser?

Så er det bare at koge fx ris eller pasta på dagen :)

Åhh.. Det har jeg i forvejen. Jeg er bare ikke god til at få det taget op af fryseren :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh.. Det har jeg i forvejen. Jeg er bare ikke god til at få det taget op af fryseren :blush

Du kan jo tage det op inden du tager på arbejde :)

Ellers har de fleste microovne også et optøningsprogram :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pita, wraps med diverse fyld, pizza på fuldkorns bund, pasta med pesto, brændende kærlighed, pasta med pølser og ketchup. Hmm, der er sikkert flere, men det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver tit tortilla wraps med enten kødfyld og revet ost...eller med kød + salat...mmmm...

Så er der self. pitabrød med tilbehør...ellers pasta med ketchup/pølser/skinke/pesto..og sådan nogle nemme ting...

Mini pizzaer på grov pitabrød...nemt og lækkert og kan os bruges til madpakke :)

søger selv flere gode råd hehe...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det skal gå stærkt bruger vi ofte denne:

Kog noget frisk pasta - enten naturel eller fx med spinat/ricotta fyld.

I mellemtiden åbner jeg lige en pakke parma skinke, som jeg triller til "cigarer" og skærer nogle tomater ud, som jeg topper med lidt rødløg og olienolie.

Når pastaen er kogt så på med noget pesto og høvlet parmesan, og så spiser vi skinken og tomatsalat ved siden af og evt. brød til.

Det er dejlig hurtig aftensmad - mums - jeg bliver altså helt sulten nu :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis du har en mikroovn er bagekartofler min klare favorit: i mikroen i 8-10 min afhængig af størrelse og spises med en hurtig creme fraiche-dressing. Du kan tage lidt skinke- eller kyllingetern til. Skinkesalat eller tunsalat går også godt til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER