Mette A.

En mors bekendelser

42 indlæg i dette emne

Uh ha jeg har mange, men sjovt nok er det mest den store der et sket flest uheld med.

Engang da Emilia var omkring 1-2 mdr skulle vi til tjek på Glostrup hospital med hende, vi havde valgte at tage hende ud af autostolen og ligge hende i liften, så vi ikke skulle slæbe på både lift og autostol, da vi så skal hjem igen skal vi jo så have barnet ind i bilen og sat fast i autostol igen, men i det jeg er på vej til at sætte hende i bilen, smækker bildøren i, og rammer hende i hovedet, hold kæft hvor hun skreg. Behøver jeg at sige at der for efter tiden altid var en af os der stod og holdet døren når hun skulle i bilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min største synd er stadigvæk de gange jeg ikke har fulgt min intuition med Zoey. Da hun som 2 måneder gammel først ikke havde taget på fordi jeg ikke havde nok mælk ( hvorfor havde jeg ikke opdaget det:-( ) Og vi så 3 dage efter bliver indlagt med bækken/nyre betændelse som de regner med hun har haft længe :-( Øv jeg følte mig som en dårlig mor da de gang på gang spurgte " jamen har I ikke bemærket hun havde ondt osv" :-(

Som Upser har jeg lavet den med at hamre hendes hovede ind i væggen. Jeg havde lige ammet i soveværelset da jeg "smider" hende op på skulderen for at bøvse. Hun kommer dog lidt for langt op så hun slå panden ind i væggen :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så slog den dårlige og uopmærksomme mor til igen :klap

Stod og børstede tænder ude på badeværelset imens Lise lå på badeværelsesgulvet (der er varme i). Jeg havde lagt hende ude på midten af gulvet. Jeg vender mig så om ved at hun pludselig hyler op og ser så at hun har møvet sig hen lige bag ved mig og jeg stod oven på hendes lillefinger :boo

Nå men op og trøste og hun holdt op med at græde så snart jeg tog hende op, så tror ikke den stakkels lille finger har lidt overlast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lå og ammede en nat og gik på nettet fra mobilen mens, havde så mobilen over hendes hoved og vupti så tabte jeg den lige ned i hovedet på Mie :( øv hun blev forskrækket!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna faldt ned af trappen (7trin til kælderen), lige da jeg skulle ud af døren :(

Søren reagerede ved at slå i væggen og græde - ikke skide konstruktivt! Jeg måtte bede ham om at holde op med at græde eller forlade stuen, for Anna kunne slet ikke finde ud af det.

Hun holdt faktisk relativt hurtigt op md at græde og efter et hurtigt tjek kunne jeg konstatere, at hun får bule og blåt mærke i panden og i hovedet, men ellers er hun okay.

Jeg prioriterede at blive hjemme 20min ekstra, for Søren var sgu lige lidt handlingslammet :( Da jeg cyklede til toget kunne jeg mærke, at jeg ikke har reageret endnu og nu sidder jeg her i toget og har lyst til at græde og har SLET ikke lyst til at være fra hende i dag :boo

Hvorfor passede vi ikke bedre på?! Nu er det gået så fint så længe, at vi blev uforsigtige. Jeg skammer mig og har en lille smule kvalme. LORT! :huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna faldt ned af trappen (7trin til kælderen), lige da jeg skulle ud af døren :(

Søren reagerede ved at slå i væggen og græde - ikke skide konstruktivt! Jeg måtte bede ham om at holde op med at græde eller forlade stuen, for Anna kunne slet ikke finde ud af det.

Hun holdt faktisk relativt hurtigt op md at græde og efter et hurtigt tjek kunne jeg konstatere, at hun får bule og blåt mærke i panden og i hovedet, men ellers er hun okay.

Jeg prioriterede at blive hjemme 20min ekstra, for Søren var sgu lige lidt handlingslammet :( Da jeg cyklede til toget kunne jeg mærke, at jeg ikke har reageret endnu og nu sidder jeg her i toget og har lyst til at græde og har SLET ikke lyst til at være fra hende i dag :boo

Hvorfor passede vi ikke bedre på?! Nu er det gået så fint så længe, at vi blev uforsigtige. Jeg skammer mig og har en lille smule kvalme. LORT! :huug

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna faldt ned af trappen (7trin til kælderen), lige da jeg skulle ud af døren :(

Søren reagerede ved at slå i væggen og græde - ikke skide konstruktivt! Jeg måtte bede ham om at holde op med at græde eller forlade stuen, for Anna kunne slet ikke finde ud af det.

Hun holdt faktisk relativt hurtigt op md at græde og efter et hurtigt tjek kunne jeg konstatere, at hun får bule og blåt mærke i panden og i hovedet, men ellers er hun okay.

Jeg prioriterede at blive hjemme 20min ekstra, for Søren var sgu lige lidt handlingslammet :( Da jeg cyklede til toget kunne jeg mærke, at jeg ikke har reageret endnu og nu sidder jeg her i toget og har lyst til at græde og har SLET ikke lyst til at være fra hende i dag :boo

Hvorfor passede vi ikke bedre på?! Nu er det gået så fint så længe, at vi blev uforsigtige. Jeg skammer mig og har en lille smule kvalme. LORT! :huug

:kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna faldt ned af trappen (7trin til kælderen), lige da jeg skulle ud af døren :(

Søren reagerede ved at slå i væggen og græde - ikke skide konstruktivt! Jeg måtte bede ham om at holde op med at græde eller forlade stuen, for Anna kunne slet ikke finde ud af det.

Hun holdt faktisk relativt hurtigt op md at græde og efter et hurtigt tjek kunne jeg konstatere, at hun får bule og blåt mærke i panden og i hovedet, men ellers er hun okay.

Jeg prioriterede at blive hjemme 20min ekstra, for Søren var sgu lige lidt handlingslammet :( Da jeg cyklede til toget kunne jeg mærke, at jeg ikke har reageret endnu og nu sidder jeg her i toget og har lyst til at græde og har SLET ikke lyst til at være fra hende i dag :boo

Hvorfor passede vi ikke bedre på?! Nu er det gået så fint så længe, at vi blev uforsigtige. Jeg skammer mig og har en lille smule kvalme. LORT! :huug

Ej puha :(

Håber at Søren bliver lidt mere hærdet af at være på barsel de næste par måneder :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna faldt ned af trappen (7trin til kælderen), lige da jeg skulle ud af døren :(

Søren reagerede ved at slå i væggen og græde - ikke skide konstruktivt! Jeg måtte bede ham om at holde op med at græde eller forlade stuen, for Anna kunne slet ikke finde ud af det.

Hun holdt faktisk relativt hurtigt op md at græde og efter et hurtigt tjek kunne jeg konstatere, at hun får bule og blåt mærke i panden og i hovedet, men ellers er hun okay.

Jeg prioriterede at blive hjemme 20min ekstra, for Søren var sgu lige lidt handlingslammet :( Da jeg cyklede til toget kunne jeg mærke, at jeg ikke har reageret endnu og nu sidder jeg her i toget og har lyst til at græde og har SLET ikke lyst til at være fra hende i dag :boo

Hvorfor passede vi ikke bedre på?! Nu er det gået så fint så længe, at vi blev uforsigtige. Jeg skammer mig og har en lille smule kvalme. LORT! :huug

:kram og :kram2

Det er SÅ nemt at sige, men den slags sker jo :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lidt dårlig samvittighed over at være herhjemme og nyde at tulle rundt, mens Filippa er i VS :blush :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna faldt ned af trappen (7trin til kælderen), lige da jeg skulle ud af døren :(

Søren reagerede ved at slå i væggen og græde - ikke skide konstruktivt! Jeg måtte bede ham om at holde op med at græde eller forlade stuen, for Anna kunne slet ikke finde ud af det.

Hun holdt faktisk relativt hurtigt op md at græde og efter et hurtigt tjek kunne jeg konstatere, at hun får bule og blåt mærke i panden og i hovedet, men ellers er hun okay.

Jeg prioriterede at blive hjemme 20min ekstra, for Søren var sgu lige lidt handlingslammet :( Da jeg cyklede til toget kunne jeg mærke, at jeg ikke har reageret endnu og nu sidder jeg her i toget og har lyst til at græde og har SLET ikke lyst til at være fra hende i dag :boo

Hvorfor passede vi ikke bedre på?! Nu er det gået så fint så længe, at vi blev uforsigtige. Jeg skammer mig og har en lille smule kvalme. LORT! :huug

Puha for en forskrækkelse :kram :kram godt at hun er ok.

Jeg kan lige tilføje "en fars bekendelser" fra Per :rolleyes Han sad og hyggede med Lise på legetæppet, hvor hun sad på numsen. Han kigger lige op på mig og taler til mig, da hun pludselig læner sig til den ene side og vælter og banker hovedet ind i radiatoren :( han havde ikke sat hende langt nok væk fra den.

Selvom jeg selvfølgelig ikke ønsker at Lise kommer galt afsted, kunne jeg ikke lade være med at fryde mig en lille bitte smule, fordi det indtil nu kun har været mig der har kommet galt afsted med hende :whistling og han har haft travlt med at give mig dårlig samvittighed over at jeg ikke passede nok på. Men nu hvor han er startet barsel og skal gå hjemme, så kommer det nok til at ske meget mere for ham også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En dum flue sætte sig flere gange i hovedet på Mie, men fløj igen når jeg nærmede mig, pludselig satte den sig på hendes læbe og kravlede ind mod munden :blink i ren panik viftede jeg efter den men ramte Mie lige i hovedet :blush hun så meget fortørnet ud, men græd HELDIGVIS ikke - nøj det kunne være endt meget værre :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sakser lige, hvad jeg har bekendt i en anden traad idag... For:

Noah faldt faktisk ud af autostolen i sidste uge - heldigvis ikke fra hoejt oppe, men puuuuhhhhh :o

Jeg var i svoemmehallen og havde ham siddende i autostolen, mens jeg badede, toerrede haar og tog toej paa. Saa havde jeg ikke spaendt ham op, for han sad jo ganske stille og var ved at falde i soevn. Da jeg tog fat i autostolen for sidste gang, for at gaa ud og amme i forhallen, der gik autostolen af led, saa den tippede forover og Noah faldt lige ned paa maven!

Noah graed jo som pisket, men det stoppede hurtigt og han fik kun en lille bule i panden, som man naesten skal vide er der, for at kunne se. Men hold kaeft, vi blev forskraekkede begge to :(

Det havde jeg aldrig troet, den kunne og havde jo loeftet den flere gange lige op til... Men min jordemoder havde godt advaret mod det og generelt baerer vi ikke rundt paa Noah i autostolen, men i svoemmehalen kan jeg ikke goere det anderledes. Fremover baerer jeg nu hele stolen og saa tager jeg baereselen med ogsaa!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sakser lige, hvad jeg har bekendt i en anden traad idag... For:

Noah faldt faktisk ud af autostolen i sidste uge - heldigvis ikke fra hoejt oppe, men puuuuhhhhh :o

Jeg var i svoemmehallen og havde ham siddende i autostolen, mens jeg badede, toerrede haar og tog toej paa. Saa havde jeg ikke spaendt ham op, for han sad jo ganske stille og var ved at falde i soevn. Da jeg tog fat i autostolen for sidste gang, for at gaa ud og amme i forhallen, der gik autostolen af led, saa den tippede forover og Noah faldt lige ned paa maven!

Noah graed jo som pisket, men det stoppede hurtigt og han fik kun en lille bule i panden, som man naesten skal vide er der, for at kunne se. Men hold kaeft, vi blev forskraekkede begge to :(

Det havde jeg aldrig troet, den kunne og havde jo loeftet den flere gange lige op til... Men min jordemoder havde godt advaret mod det og generelt baerer vi ikke rundt paa Noah i autostolen, men i svoemmehalen kan jeg ikke goere det anderledes. Fremover baerer jeg nu hele stolen og saa tager jeg baereselen med ogsaa!

Puha for en forskrækkelse :( :kram Men ja, man bliver overrasket over hvor meget de små pus egentlig kan holde til. Men rart er det jo ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sakser lige, hvad jeg har bekendt i en anden traad idag... For:

Noah faldt faktisk ud af autostolen i sidste uge - heldigvis ikke fra hoejt oppe, men puuuuhhhhh :o

Jeg var i svoemmehallen og havde ham siddende i autostolen, mens jeg badede, toerrede haar og tog toej paa. Saa havde jeg ikke spaendt ham op, for han sad jo ganske stille og var ved at falde i soevn. Da jeg tog fat i autostolen for sidste gang, for at gaa ud og amme i forhallen, der gik autostolen af led, saa den tippede forover og Noah faldt lige ned paa maven!

Noah graed jo som pisket, men det stoppede hurtigt og han fik kun en lille bule i panden, som man naesten skal vide er der, for at kunne se. Men hold kaeft, vi blev forskraekkede begge to :(

Det havde jeg aldrig troet, den kunne og havde jo loeftet den flere gange lige op til... Men min jordemoder havde godt advaret mod det og generelt baerer vi ikke rundt paa Noah i autostolen, men i svoemmehalen kan jeg ikke goere det anderledes. Fremover baerer jeg nu hele stolen og saa tager jeg baereselen med ogsaa!

Puha, det lyder godt nok ikke rart! Jeg kan godt forstå I begge to blev forskrækket :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nu kan jeg jo så tilføje historien om da Lise tømte en lille shampoo-flaske :blush (ca. 15 ml)

Hun havde rodet i skabene på badeværelset under opsyn og fundet en lille prøve-flaske shampoo. Jeg tjekkede den for utætheder og at låget var skruet ordentligt på og så tænkte jeg at den kunne hun da godt få lov at sidde og lege lidt med. Hun slæber den med ind i stuen og mens jeg ikke kigger får hun så skruet låget af (naive mig troede ikke en lille pige på knap 1 år kunne finde ud af det). Jeg opdager det ved at der begynder at dufte frygtelig meget af shampoo og da jeg tager den fra hende er den helt tom :unsure der er godt nok lidt på gulvet og hendes tøj også, men ikke voldsom meget, så jeg må konkludere at hun har slugt det meste! Det får jeg da også bekræftet da jeg propper fingrene i munden på hende og de bagefter er helt slimede, skummende og lugter af shampoo :(

Jeg prøver at få hende til at kaste op ved at stikke fingrene så langt bag ud i munden som jeg kan, men det lykkes ikke rigtig. Så giver jeg hende i stedet et glas mælk i håbet om at det vil neutralisere og fortynde lidt af det i maven.

Jeg ringer til vagtlægen (lægen har lukket), men er nr. 44 i kø, så jeg forsøger i stedet at google det, men kan ikke rigtig finde noget. Får istedet skrevet en post herinde - og heldigvis var der nogle søde og kloge kvinder herinde der kunne hjælpe :kiss Jeg får nummeret til giftlinjen af en af BK-pigerne og ringer til dem. De kan så fortælle mig at det ikke er giftigt og at jeg har gjort det helt rigtige ved at give hende mælk. Man skal dog ikke forsøge at få dem til at kaste op, som jeg havde gjort. Hun kan højst få lidt ondt i maven og irriterede slimhinder ved det. Hun slap dog heldigvis for begge dele og ud over en baby der stank langt væk af shampoo ud af munden ( :D), så var der efterfølgende intet at mærke på hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nu kan jeg jo så tilføje historien om da Lise tømte en lille shampoo-flaske :blush (ca. 15 ml)

Hun havde rodet i skabene på badeværelset under opsyn og fundet en lille prøve-flaske shampoo. Jeg tjekkede den for utætheder og at låget var skruet ordentligt på og så tænkte jeg at den kunne hun da godt få lov at sidde og lege lidt med. Hun slæber den med ind i stuen og mens jeg ikke kigger får hun så skruet låget af (naive mig troede ikke en lille pige på knap 1 år kunne finde ud af det). Jeg opdager det ved at der begynder at dufte frygtelig meget af shampoo og da jeg tager den fra hende er den helt tom :unsure der er godt nok lidt på gulvet og hendes tøj også, men ikke voldsom meget, så jeg må konkludere at hun har slugt det meste! Det får jeg da også bekræftet da jeg propper fingrene i munden på hende og de bagefter er helt slimede, skummende og lugter af shampoo :(

Jeg prøver at få hende til at kaste op ved at stikke fingrene så langt bag ud i munden som jeg kan, men det lykkes ikke rigtig. Så giver jeg hende i stedet et glas mælk i håbet om at det vil neutralisere og fortynde lidt af det i maven.

Jeg ringer til vagtlægen (lægen har lukket), men er nr. 44 i kø, så jeg forsøger i stedet at google det, men kan ikke rigtig finde noget. Får istedet skrevet en post herinde - og heldigvis var der nogle søde og kloge kvinder herinde der kunne hjælpe :kiss Jeg får nummeret til giftlinjen af en af BK-pigerne og ringer til dem. De kan så fortælle mig at det ikke er giftigt og at jeg har gjort det helt rigtige ved at give hende mælk. Man skal dog ikke forsøge at få dem til at kaste op, som jeg havde gjort. Hun kan højst få lidt ondt i maven og irriterede slimhinder ved det. Hun slap dog heldigvis for begge dele og ud over en baby der stank langt væk af shampoo ud af munden ( :D), så var der efterfølgende intet at mærke på hende.

åh nej dog....men for hulen det er svært ikke at grine også! måske det endda er værd at huske på hvis man skulle få en gylpe baby - stik ham lidt shampoo ("han får højst lidt ondt i maven og irriterede slimhinder") men så dufter han da i det mindste dejligt :D hahahaha

men hvor er jeg da glad for det endte godt for jer begge. Hun får da udvidet sin smags horisont.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER