Guest cmbk

Søvnrutiner 2 mdr +/-

12 indlæg i dette emne

Hvordan ser jeres babyers søvnrutiner ud om natten og dagen?

Jeg er sgu lidt i tvivl om det er OK her.. <_<

Del dette indlæg

Her sover Max ved ca 19 tiden og vÅgner så ved ca 21 tiden igen, spiser og er vÅgen en times tid, hvorefter vi går op i seng og sover.. Han vågner igen ved 3-4 tiden spiser og står op mellem 6 og 8.. (har to etager og lader ham derfor sove nedenunder til jeg selv går i seng - der vil jeg ændre inden så længe, så jeg går op og putter ham..)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Følger lige med her.. Har VIRKELIG svært ved at få Sophia til at sove i løbet af dagen. Men om natten sover hun typisk fra 23/00 til en 5/6 stykker, og så igen til 9/10 tiden, derefter er det de fleste dage en kamp at få hende til at sove. Udover at hun som regel gerne tager et par timer i løbet af aftenen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes Noah klatsover lidt fra morgenstunden til over middag, hvor resten af dagen og natten er inde i en form for struktur.

Vores dag ser for det meste saadan her ud:

Vaagner mellem 6 og 7 og kan maaske straekkes til kl. 8 efter amning.

Formiddagen gaar med en-to smaalure og leg, snak imellem, foer han spiser ved 11:30-tiden.

Saa sover han i en time til halvanden.

Han spiser igen ved 13-14-tiden.

Derefter snakker/leger vi

Ved 15-tiden sover vi alle et par timer.

Spiser igen kl. 17.

Leger lige nu paa aktivitetstaeppet

Tager maaske en minilur om lidt

Saa er der aftenamning foer sengetid

Han gaar i seng mellem 19 og 20.

Natten ser saaledes ud:

Spiser 1. gang mellem 23 og 1

Spiser 2. gang mellem 3 og 5

(tager ca. 20-30 minutter og han sover som regel igen med det samme).

Vaagner mellem 6 og 7 og er sulten igen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anna vågner ca kl. 07.00

1. lur ca. fra 08.00-10.00

2. lur ca. fra 12.00-14.00

3. lur ca. 15.00-18.00

4. lur ca. 19.00-det varierer meget - nogle gange 1/2 time andre gange 6 timer! :o

Hvis hun sover kort forsøger vi at putte hende igen, men det er ikke altid til.

Om natten er hun vågen enten kl. 02.00 eller kl. 05.00 alt efter hvor længe hendes sidste lur er.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da Silje var to måneder var der ingen rutioer, altså hun sov om natten pånær 1-2 gange mad.. men om dagen sov hun nogen gange hele dagen og andre gange nærmest ikke..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sif vågner mellem klokken 7 og 8

første lur fra 10 - 12

Derefter har vi noget af en kamp med at få hende til at tage sig en lur igen i løbet af eftermiddag, men på en god dag sover hun fra 15-17

Begynder at putte hende til natten kl 20, og vi tager det i langsomt tempo så hun plejer at ligge i sin seng mellem klokken 20:30 og 21

Op 1 time og spise typisk fra 3-4

(På en dårlig dag klat sover hun 15 minutter her og 15 minutter der i løbet af eftermiddagen og aften... Til sidst rammer hun en krise kl 16 hvor hun er helt oppe og køre fordi hun er overtræt og går typisk kold kl 19)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved godt at der selvfølgelig ikke er rutiner som sådan. Men nogle babyer har et mønster, Caro er bare IKKE en af dem. Nogle dage sover hun fint om dagen, andre dage sover hun lure på 40 min. fordelt på tre gange, og er så nem at få til at sove om aftenen. Hun vil f.eks. ikke sove nu... Har kæmpet siden kl 20 :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Camille har heller ingen rutiner med hensyn til søvn..

Nogen dage tager hun en masse små lure, på 30 min.. Andre dage (Som i dag) sover hun 2*1½ time i stedet! Lækkert.. Bare trist det var i dag, hvor mødregruppen var her, og jeg alligevel ikke kunne udnytte tiden :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lise sover lidt som vinden blæser om dagen <_< hun har dage hvor hun tager op til flere lure på 2-3 timer og dage hvor hun faktisk slet ikke sover - højst powernapper lidt ved brystet. Sådan har det været fra hun var ca. 1-2 mdr og indtil nu (den første måned til 1½ måned sov hun generelt rigtig meget hele dagen).

Om natten er det lidt mere stabilt - da hun var omkring 2 mdr faldt hun typisk i søvn ved 22-23 tiden og sove til 01-02 tiden, hvor hun vågnede for at få lidt mad. Så faldt hun i søvn ved brystet igen og sov til 5-7 tiden.

Da hun var omkring 3-4 måneder begyndte hun at sove igennem. Nu falder hun typisk i søvn ved 21 tiden og sover til omkring kl. 6. Der er dog dårlige nætter ind imellem, hvor hun har svært ved at falde i søvn om aftenen og vågner måske ved 4 tiden for at få mad, men det er heldigvis ikke så tit.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mar har ikke rigtig nogle rutiner... Han har i en periode kørt 24-3-6-9 om natten til ble/mad, så skiftede det til 22-3/4-7, men i nat var det så 24-2-4-7 (den var grum, synes jeg :blink) og ingen ved, hvad det bliver i nat ;) Han møffer nu, så er spændt på om han snart falder til ro ;)

Om dagen er det TOTALT umuligt, at spå om nogetsomhelst :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok, Så er det ikke unormalt at det variere mht dagtimerne. Nætterne er ligner hinanden :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER