Barbamama

Urolig søvn? Danser og "brummer"?

14 indlæg i dette emne

Hmm, jeg kan ikke altid lige greje, hvad Valdemar har gang i når han sover, og om han er generet eller ej. :help

Nogle gange ligger han FULDSTÆNDIG stille når han sover. Altså sådan, at jeg er helt henne og prikke til ham, for at være sikker på, at han trækker vejret :blush Og det kan han godt være, selvom det viser sig, at der er en fyldt ble og overordentlig appetit, når han vågner...

Andre gange, så hvirvler han rundt når han sover. Altså ikke bare de der spøjse ansigtstræk og blinken med øjnene, han danser nærmest og hopper op og ned med benene og basker med armene, og tit brummer han. Det er ikke klynk og jeg er ikke sikker på, at han er generet... Han ligner mest af alt en, der prøver at vifte en flue væk fra næsen og kunne også godt lyde som om han tænker "Åååårh, skrid nu, dumme flue, jeg prøver at sove". Jeg kan nogle gange få ham til ro ved at ae ham på panden, men andre gange ikke, så kører de små arme og ben rundt.

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg ville med det indlæg her :unsure Gør jeres baby også sådan noget? Tror I de er generede, når de gør det, eller drømmer de mon bare? :unsure :help

Del dette indlæg

Silas kan ligge sådan lige inden han falder i søvn, men jeg har ikke set ham gøre det mens han sover..... men interessant spørgsmål.... jeg må lige se med her, om der er andre der har gode svarsmile.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Valdemar kan godt lige lave en sur lyd og slå ud med armen lige i sekundet inden han falder i søvn, men det her, det er efter at han er faldet i søvn. Det er oftest om natten, hvor jeg vågner ved at han ligger og spræller og "snakker". Så ligger jeg og kigger på ham, og overvejer om han mon er sulten eller skal have skiftet ble, men tit falder han bare til ro igen uden at vågne og jeg synes at sprælleriet er anderledes end de urolige bevægelser, som han kan komme med, hvis han er ved at vågne og skal skiftes. :help

Del dette indlæg

Annonce ♥

Zoey havde også en periode hvor hun gjorde det. Aner faktisk ikke hvad det er, men det gik over :-)

Ofte sad jeg og stirrede på hende, for tænkte hun vågner lige om lidt og vil spise, men niksen nej hun var ikke ved at vågne :-)

Min sp sagde det var meget normalt, noget med de forskellige søvnfaser. De fungere vist lidt anderledes end de voksnes og hopper mellem faserne meget ofte.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Viktor havde også sådan en periode - så tror måske det er meget normalt :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Melissa gør præcis det samme og det er mest om natten synes jeg :unsure Synes ikke det er så tydeligt i dagtimerne i hvert fald. Jeg har ofte tænkt, at hun var sulten eller tæt på at vågne, men hun har sovet videre. Hele sidste uge, hvor hun havde fundet en rigtig god rytme, var det HVER DAG i mellem kl. 6-7 hun sagde masser af lyde/knirker/brummer, stoppede også begyndte det igen- men øjnene er lukkede hele tiden- bliver allerhøjeste åbnet en anelse, men kun til bitte små sprækker.

Det lyder meget sandsynligt, at det er noget med søvnfaser- men derfor lurer man lidt som forældre og står på spring ;) Rart at høre, at andre også oplever det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mads ligger også meget tit så uroligt. Holder os nogle gange vågne, fordi han ligger og "snakker" så meget i søvne. Armene kører rundt, og benene spræller. Han brummer og hviner... nogle gange lyder det som om, han griner :D

Tror bare, det er REM-søvnen, hvor han bearbejder alle dagens indtryk :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm, jeg kan ikke altid lige greje, hvad Valdemar har gang i når han sover, og om han er generet eller ej. :help

Nogle gange ligger han FULDSTÆNDIG stille når han sover. Altså sådan, at jeg er helt henne og prikke til ham, for at være sikker på, at han trækker vejret :blush Og det kan han godt være, selvom det viser sig, at der er en fyldt ble og overordentlig appetit, når han vågner...

Andre gange, så hvirvler han rundt når han sover. Altså ikke bare de der spøjse ansigtstræk og blinken med øjnene, han danser nærmest og hopper op og ned med benene og basker med armene, og tit brummer han. Det er ikke klynk og jeg er ikke sikker på, at han er generet... Han ligner mest af alt en, der prøver at vifte en flue væk fra næsen og kunne også godt lyde som om han tænker "Åååårh, skrid nu, dumme flue, jeg prøver at sove". Jeg kan nogle gange få ham til ro ved at ae ham på panden, men andre gange ikke, så kører de små arme og ben rundt.

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg ville med det indlæg her :unsure Gør jeres baby også sådan noget? Tror I de er generede, når de gør det, eller drømmer de mon bare? :unsure :help

Det gør vores også. Faktisk var det en perioder så generede ar jeg vågnede af det for troede hun var ved at vågne. Og så lå jeg flere timer og ventede på hun vågnede. Jeg tolkede det som at hun blev generet af fars snorken og hun kon på eget værelse. Det var hun ikke lige klar til. Men synes det er blevet bedre. Men hendes far sover så også i stuen for tiden fordi jeg kæmper med hende om natten når hun har fået mad.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan gør Sofia HVER NAT mellem kl. 5 og kl.7 :(

Jeg kan heller ikke blive klog på det. Troede egentlig det var luft i maven, men det lader det ikke til at være alligevel.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan er Lasse næsten hver nat og han er ikke generet af noget for så ska han nok brokke sig for alvor.

Jeg tror det har noget at gøre med hvor de er i søvnen eller at de drømmer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sophia gør det også, men tit kan jeg se det er fordi hun ligger og presser :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

De spjæt de kommer med har jeg fået fortalt er deres reflekser de udvikles. Carl Emil gør det rigtig meget og desværre vågner han tit af det.

vi har fået anbefalet at "pakke ham ind". Altså svøbe dynen eller tæppe tæt om ham. Det vil også gøre han føler sig mere tryk. Det gør at han nu ikke så tit vækker sig selv pga sit spjætteri :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay rart at vide, at vi ikke er ene om at have en lille sprællemand i sengen og at det ikke er farligt eller noget (det regnede jeg dog heller ikke med - men rart at høre fra andre alligevel). :)

Vi har prøvet at svøbe ham, men jeg er holdt op igen (med at svøbe ham lige når han spræller - gør det stadig nogle gange, når vi putter eller hvis han er ked) for det virker egentlig som om at det er mere for vores skyld, end for hans. Hvis vi lader ham sprælle, så får vi måske en lussing eller to, men hvis han bliver pakket ind virker det som om at han bliver irriteret og kæmper for at komme ud. :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har fået det anbefalet af rigtig mange det med at svøbe. Det giver de små tryghed. De har været vant til at ligge inde i vores maver med begrænset plads at boltre sig på. De har hele tiden kunne mærke disse begrænsninger og følt en tryghed ved dette. Nu er de ude i den store verden og prøver deres reflekser og bevægelser af. Men når de ikke mærker de trygge rammer/begrænsninger de har været vant til i vores maver bliver de utrygge og kede af det. Ved at svøbe dem skaber du de rammer/begrænsninger de har været trygge ved.

Carl Emil bliver også sur lige først men falder total til ro efter et øjeblik. Og så slapper han fuldstændig af.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER